آنچه خواهید شنید

 

بهای ثروتمندشدن چیست؟

"راهنمای ثروتمند شدن : بدون آنکه دسته چکهای خود را پاره کنید بدهی بد را به بدهی خوب تبدیل کنید"

در این کتاب صوتی رابرت کیوساکی درباره ی بهای ثروتمند شدن توضیح خواهد داد بدون این که نیازی به سطح پایین بودن، غیر اخلاقی رفتار کردن و یا حتی فکر ازدواج با میلیونرها را داشته باشید. شما زندگی به روش ثروتمندان را تجربه خواهید کرد و از این زندگی هم لذت خواهید برد. اما این کار بهایی دارد. پدر ثروتمندم می گوید : « ارزش بسیاری از چیزها را نمی توان با پول اندازه گیری کرد . » من پاسخ ها را پذیرفته ام و بهای آن را نیز پرداخته ام.

چه خواهید شنید:

  • فصل اول: بهای زندگی سطح پایین چیست ؟
  • فصل دوم: بهای اشتباه کردن چیست ؟
  • فصل سوم: بهای آموختن چیست ؟
  • فصل چهارم: بهای از بین رفتن کارت اعتباری شما چیست ؟
  • فصل پنجم: بدهی واقعی شما چقدر است ؟
  • فصل ششم: بهای تغییر چیست ؟

آیا داشتن یک خانه بزرگ به این مفهوم است که شما ثروتمند هستید؟

وقتی بچه بودم، پدرم ثروتمند مرا سوار اتومبیلش کرد و از جلوی خانه یکی از همکلاسی‌هایم که در محله بسیار ثروتمندی قرار داشت عبور کرد. از پدرثروتمند پرسیدم که آیا پدر این همکلاسیم ثروتمند است. پدر خنده‌ای کرد و جواب داد:

"یک شغل پردرآمد، یک خانه بزرگ، اتومبیل‌های زیبا، و مسافرت‌های پرخرج به این معنی نیست که تو ثروتمند هستی. در واقع می‌تواند عکس این مفهوم را داشته باشد. یک شیوه زندگی پرخرج به این معنی نیست که تو زرنگ یا تحصیلکرده هستی. می‌تواند دقیقاً به معنی عکس این باشد."

اکثر ما آنقدر زرنگ هستیم که بفهمیم منظور پدرثروتمند از آن جملات چیست. با این حال، فکر می‌کنم یکی از دلایل اینکه بسیاری از مردم در قرعه‌کشی شرکت می‌کنند این است که آنها هم می‌خواهند یک خانه بزرگ زیبا، اتومبیل‌های گرانقیمت، و دیگر بازیچه‌هایی که پول می‌تواند بخرد، داشته باشند. در حالیکه بدست آوردن میلیون‌ها دلار با برنده شدن در قرعه‌کشی‌، در عالم واقعیت امکان دارد، اما احتمالش خیلی کم است. درست همان‌طور که داشتن یک خانه بزرگ، لزوماً به معنی ثروتمند بودن شما نیست، نشستن پای تلویزیون و تماشای یک مسابقه زنده قرعه‌کشی بهایی نیست که آن ۱ درصد برتر برای ثروتمند شدن پرداخته‌اند.

اکثر مردم می‌خواهند ثروتمند شوند. آنها فقط نمی‌خواهند بهایش را بپردازند!

بهای میلیونر شدن چقدر است؟

راه‌های مختلف بسیاری برای ثروتمند شدن وجود دارد. برنده شدن در قرعه‌کشی یا یک مسابقه تلویزیونی فقط  ۲ نمونه از راه‌های‌شانسی هستند. شما می‌توانی همچنین با کم خرج کردن، کلاهبرداری، یا حتی دزدی ثروتمند شوید، اما همانطور که می‌دانید حفظ و توسعه پول از بدست آوردن پول مهم‌تر است و صد البته کسی که مهارت سرمایه‌گذاری ندارد همه‌ی ثروت خود را در آنی می‌بازد. شما همچنین می‌توانید بوسیله ازدواج با یک میلیونر ثروتمند شوید. افراد بسیاری فعالانه برای ازدواج به دنبال میلیونرها می‌گردند.

 البته برحذر باشید؛ هریک از روش های بدست آوردن ثروت عظیم، بهایی دارد و بهایش همیشه با پول سنجیده نمی‌شود.

بهای نشستن در خانه و تماشای مسابقه تلویزیونی و قرعه‌کشی این است که اکثریت وسیعی از تماشاچیان هرگز ثروتمند نخواهند شد، و این قیمت بسیار گزافی است که می‌پردازند.

راه‌های بهتری برای ثروتمند شدن وجود دارد که احتمال موفقیتش بیشتر است اما اکثر مردم حاضر نیستند بهایش را بپردازند و در واقع راه‌هایی برای ثروتمند شدن وجود دارد که احتمال موفقیت آنها به نفع شخص است، یعنی تقریباً ضمانت می‌کنند که یک شخص ثروتمند خواهد شد، اما دوباره مشکل این است که اکثر مردم حاضر نیستند بهایش را بپردازند و طبق آمار دپارتمای سلامت، آموزش و رفاه، به همین دلیل است که در ثروتمندترین کشور دنیا، از هر۱۰۰ نفر تنها یک نفر واقعاً ثروتمند می‌شود. آنها می‌خواهند میلیونر باشند، اما حاضر نیستند بهایش را بپردازند.

حالا منظور پدر ثروتمندم از بها چه بود؟

استفاده از یک مثال متفاوت برای توضیح مفهوم بها این ایده را بهتر را شرح می‌دهد. چه می‌شد اگر می‌گفتم‌: "کاش بدنی مثل بدن آرنولد داشتم". اولین چیزی که اکثر شما به من می‌گفتید این بود: "کفش‌های کتانی‌ات را بپوش، روزی ۸ کیلومتر بدو‌، ۳ ساعت در روز به باشگاه برو‌، و از خوردن بیش از حد پیتزا دست بکش." بعد من می‌گفتم: "آیا راه دیگری برای داشتن بدنی مثل آرنولد وجود دارد؟" منظور من از بها این است. میلیون‌ها نفر از مردم می‌خواهند بدن فوق‌العاده‌ای داشته باشند اما افراد معدودی حاضرند بهایش را بپردازند. و به همین دلیل است که پیام‌های تبلیغاتی که این وعده‌ها را می‌دهند‌ پول بسیاری زیادی بدست می‌آورند؛

" شما وزن کم می‌کنید و باز هم می‌توانید هر چه می‌خواهید بخورید. فقط این قرص جادویی کوچک را بخورید."

یا

" شما می‌توانید بدون تمرین بدنی یا رژیم غذایی شبیه این مدل زیبا شوید."

دیدگاه کاربران

  1. کاربر 5521404 گفته:

    سلام من یه کتاب خریدم مبلغ هم واریز کردم نمی‌دونم از کجا پیداش کنم دوباره مبلغ 98تومان کتاب صوتی

  2. کاربر 4827228 گفته:

    سلام
    بسیار عالی همه خوب ترجمه شده و هم خواننده عالی جملات را بیان کرده ولی به نظر من بهتر است میان مباحث اهنگ پخش نشه فایل صوتی بر اساس فصول کتاب جدا بشه این جوری مباحث به صورت موضوعی دنبال کرد و اگه خواستین اهنگ پخش بشه اول و اخر هر فصل
    باز از زحمات شما تشکر میکنم خدا قوت

  3. parnoosh_nuel@yahoo.com گفته:

    سلام و خداقوت به تمامی اعضای مجموعه رادیو مثبت
    بابت این کار ارزشمند و فوق العاده ای که انجام دادید بسیار سپاسگزارم
    خواهشی که ازتون داشتم اینکه لطفا کتاب اثر مرکب از دارن هاردی و پدر پولدار و پدر بی پول از رابرت کیوساکی در مجموعه فروشگاه اضافه شود .
    باتشکر

    • AminZamani گفته:

      سلام؛ ممنون از پشنهاد شما. حتما اضافه شدن این کتاب‌ها را در دستور کار قرار خواهیم داد.

  4. Peyman1998 گفته:

    کتاب فوق العاده ای است

  5. bahram62 گفته:

    سلا
    مقدمه کتاب خودش به اندازه یه کتاب مطلب برای یادگیری داره

  6. ماندانا ارجمند گفته:

    عالی

  7. سعید گفته:

    کتابهایی کیوساکی و همچنین کتابهای دیگه مثل کتابهای جیم ران، آنتونی رابینز، دارن هاردی وااااقعا معرکه ااااااان

  8. mehrdad_13641368 گفته:

    سلااااااااااام سلام به همه ی رادیو مثبتی های عزیز.من کتاب پدر پولدار و پدر بی پول رابرت کیوساکی رو که خوندم متوجه شدن خودم هم یه پیر پول دار دارم و یه پدر بی پول.کارکردن با پدر پولدارم و اشنایی با کتاب این نویسنده ی بینظیر و بکار بستن راهکارها و تجربیاتش باعث شد تا من بتونم با توکل و همراهیه خدای بزرگ زندگیم رو دچار تحول عظیمی کنم که ای تحول هم در ضمینه ی مالی و هم اجتماعی و…فوق العادخ بود.الهی شکر.دوستای عزیز سعی میکنم با استفاده از کتابهای صوتی این سایت که به لحاظ کیفیتی عالیه وقتهای پرتی که قبلا از دست میرفت رو به وقتهای عالی تبدیل کنم تا این روند پیشرفت رو در زندگیم با یادگیریه مداوم تضمین کنم.این کتاب رو هم مدتها پیش خریدم و بارها و بارها گوش کردم و هربا یه چزز جدید یاد گرفتم.ازهمه دستندرکاران این سایت بینظیر سپاسگزارم.موفق و پیروز باشید

    • alirezahoseini گفته:

      ممنون از شما . انشالا همیشه موفق و سربلند باشید

  9. mehrdad_13641368 گفته:

    سلام به همه ی رادیو مثبتی های عزیز.من کتاب پدر پولدار و پدر بی پول رابرت کیوساکی رو که خوندم متوجه شدن خودم هم یه پیر پول دار دارم و یه پدر بی پول.کارکردن با پدر پولدارم و اشنایی با کتاب این نویسنده ی بینظیر و بکار بستن راهکارها و تجربیاتش باعث شد تا من بتونم با توکل و همراهیه خدای بزرگ زندگیم رو دچار تحول عظیمی کنم که ای تحول هم در ضمینه ی مالی و هم اجتماعی و…فوق العادخ بود.الهی شکر.دوستای عزیز سعی میکنم با استفاده از کتابهای صوتی این سایت که به لحاظ کیفیتی عالیه وقتهای پرتی که قبلا از دست میرفت رو به وقتهای عالی تبدیل کنم تا این روند پیشرفت رو در زندگیم با یادگیریه مداوم تضمین کنم.این کتاب رو هم مدتها پیش خریدم و بارها و بارها گوش کردم و هربا یه چزز جدید یاد گرفتم.ازهمه دستندرکاران این سایت بینظیر سپاسگزارم.موفق و پیروز باشید

  10. Maria304 گفته:

    جالب بود ممنون

  11. Sehkaz@yahoo.com گفته:

    خوب

  12. کنعانی گفته:

    کتاب راهنمای ثروتمند شدن کیوساکی را از همین سایت در یک فرصت استثنائی تخفیف سال نو خریدم و یکبار گوش دادم . عالیه ولی یکبار گوش دادن کافی نیست . باید چندین و چند بار گوش داد. عالیییییییییییی

  13. پژمان گفته:

    نمیدونم از کجا کتاب خریداری و دانلوذ میشه؟! مثل اینکه کلید افزودن به سبد خرید و کلید خرید و دانلود درست کار نمیکنند

    • alirezahoseini گفته:

      درود بر شما . عزیز مجددا امتحان کنید بدون مشکل هست

  14. esmaili_rad گفته:

    بسیار عالی

  15. alireza68 گفته:

    عالی بود

  16. alitaba گفته:

    بسیارعالیست

  17. MaMaDi128 گفته:

    ان شاءالله من قصد دارم تک تک کتابهای با ارزش رادیو مثبت را خریداری نمایم چون اعتقاد دارم هزینه ای که بابت آنها پرداخت میکنم یک سرمایه گذاری است.

  18. dav60ord گفته:

    سایتتون واقعا عالیه

  19. mohsennnnn گفته:

    ممنون از کار زیبا و فرهنگی شما رادیو مثبتیها. کتاب خوبیه امیدوارم بتونم تو زندگیم پیادش کنم.

  20. Inja.12000@gmail.com گفته:

    رادیو مثبت عالیه

  21. مسعود گلشنی زاده گفته:

    سلام عنوان اصلی (انگلیسی) کتاب چیست چون کتابهای آقای کیوساکی با نامهای مختلف منتشر می شوند

  22. Amin4000 گفته:

    درود بر پدر پولدار…

  23. mahmoodreza گفته:

    این کتاب بسیار ایده های خوبی به ادم میده ولی حیف که شرایطی که مثال میزنه تو ایران جواب گو نیست

  24. yasiakbari1992 گفته:

    اززحمات شماممنونم

  25. saeed.amar90 گفته:

    یک از بهترین کتابهایی بود که از رابرت کیوساکی خوندم، البته من قبل از این رابرت کیوساکی با کاب های پدر پولدار پدر بی پول و هوش مالی شناختم که این کتاب ها هم عالی بودن.

  26. Sd.bhz گفته:

    با سلام و خدا قوت به تیم رادیو مثبت؛ این کتاب محتوای خوبی داشت؛ ولی گوینده خیلی تند و یکنواخت حرف میزد یعنی وقتی یکم از گوش کردن بهش میگذشت دیگه بقیه داستان توجه تان را جلب نمیکرد و اگر به جای یک گوینده از چند گوینده استفاده میشد (مانند کتاب ثروتمندترین مرد بابل؛ چون این کتاب صوتی را هم از سایتتان خریدم) خیلی بهتر میشد.
    باتشکر از تیم رادیو مثبت

  27. hero گفته:

    بسیارخوب مثل همیشه

  28. hero گفته:

    بسیار سپاسگزارم .عالی مثل همیشه۱

  29. طیبه گفته:

    واقعا عالیه مثل همیشه ?

  30. mnaderi گفته:

    عالی. عالی. ممنون

  31. امیر گفته:

    حدودا مثل پدر پولدار پدر بی پول به غیر از بحث اهرم ها

  32. solomanmik گفته:

    کتاب های رابرت کیوساکی واقعا عالی هستند

  33. Kayvan21 گفته:

    واقعا کتاب خوبی بود. به ویژه صدای گوینده و نحوه گویندگی شون فوق العاده بود. لطفا باز هم از همین گوینده کتاب بگذارید. ممنون.

  34. aminghorbani گفته:

    عالیییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییی

  35. abbas bahadory گفته:

    سلام خدا قوت بسیاربسیار عالی بود واقعا لذت بردم هم از مطالب با ارزش کتاب و هم از گوینده که کارش خیلی درسته همیشه موفق وپیروز باشید

  36. reza گفته:

    با سلام،واقعا کتاب صوتی بی نظیر و عالی بود و من تمام کتاب ها رو خریداری کردم و گوش دادم این گوینده کتاب صوتی که متاسفانه اسمشون هم نمیدونم بهترین گوینده ای هست که در همه کتاب های صوتی گوش دادم و درخواست دارم که از این گوینده بیشتر استفاده کنید.سپاس فراوان

  37. افشین اصلانی گفته:

    با عرض سلام خدمت شما
    ممنون بابت کتاب های صوتی عالی که تهیه می کنید واقعا سپاس گزارم
    کلی از کتاب ها را تهیه کردم واقعا عالی هستن
    فقط این که آیا کتاب کامل متن کتاب به صوت تبدیل شده یا این که بعضی قسمت ها خلاصه شده یا اصلا گفته نشده؟
    میشه لطفا توضیح بدید؟
    سپاس گزارم

    • محمدحسین همت گفته:

      درود.
      ممنون که با ما همراه هستید.
      منبع ما در ترجمه‌ی کتب، معمولا نسخه‌ی صوتی ارجینال کتاب‌هاست.
      در مواردی ناشر صاحب امتیاز نسخه‌ی صوتی کتاب‌ها، خودش قسمت‌هایی را خلاصه می‌کند.
      در این موارد، این کار توسط متخصصین امر و یا حتی زیر نظر خود نویسنده یا مولف انجام می‌شود تا هم شنوندگان
      بتوانند در زمانشان صرفه‌جویی کنند و هم هیچ مطالب کلیدی‌ای از دست نرود.

  38. professor2006 گفته:

    کتاب های رابرت کیوساکی بسیار ارزنده است.

  39. alitotti2010 گفته:

    این کتاب رو خوندم خیلی عالیه حتما گوش بدید تفکر شما رو در مورد ثروت عوض می کنه

  40. باقری دانا گفته:

    با سلام و خدا قوت به تهیه کنندگان مجموعه کتب صوتی سایت با ارزش رادیو مثبت. من کتب مختلف رو از این سایت تهیه و استفاده کرده ام. ولی بنظر میاد که قیمت مثلا ۲۰۰۰۰ تومن برای یک کتاب صوتی قیمت بالایی باشه.در صورت امکان تجدید نظر در مورد قیمت داشته باشید.

    • محمدحسین همت گفته:

      درود.
      ممنونیم که همراه ما هستید.
      تلاش رادیو مثبت، همواره در جهت تامین رضایت خاطر کاربرانش بوده. با این حال، با توجه به زمان و هزینه های زیادی که برای تهیه ی کتاب ها صرف می شود، برای حفظ سطح کیفی کارها، قیمت ها، به این صورت (که قطعا باتوجه به محتوایشان ناچیز هستند) تعیین شده.
      البته رادیومثبت تخفیفات ماهانه ای در نظر گرفته که در سربرگ بالای سایت قابل مشاهده است.
      کامیاب باشید.

  41. alitotti2010 گفته:

    سلام
    کتاب های آقای کیوساکی عالی هستند. ممنون بابت این حرکت ارزشمند.

  42. بهرنگ نوروزی گفته:

    رادیو مثبت لطفا کتاب های داران هاردی رو به فروشگاه اضافه کنید مخصوصا کتاب اثر مرکب
    تشکر

  43. seyedsalehalavi@gmail.com گفته:

    خیلی خوب

  44. ali.z گفته:

    امیدوارم یه کتاب خوب باشه
    مثل همه ی کتابهای رابرت کیوساکی

  45. ali.z گفته:

    ممنون بابت رسیدگی به نظرها

  46. ali.z گفته:

    سلام
    فایل صوتی نمونه که همون فایل صوتیه کتاب جوان و ثروتمند بازنشسته شوید هست؟؟؟

    • مدیر گفته:

      درود
      نمونه کیفیت محصول جایگزین شد.
      هر محصولی از کتاب های صوتی نمونه کیفیت صوتی خودش رو در صفحه محصول داره.

  47. پدرام قمری گفته:

    میشه لطفا مثل کتابای قبلی تخفیف خوبی هم بدین مثل ۴۵٪؟

    • مدیر گفته:

      اشنا الله در روز های آینده حتما

  48. پدرام قمری گفته:

    ممنون از جوابتون خانم پناه پور فقط یه چیزحتما نظرات قبلی من در سایتتون رودیدین نظرات قبلیم در رابطه با این بود که چرا کتابای دیگه از رابرت کیوساکی روبه فایل صوتی تبدیل نمیکنین مثل کتاب های (تجارت در دنیای ساخت و ساز املاک و مستغلات)یا کتاب (هوش مالی خودرا افزایش دهید)یا کتاب (فریب پدر پولدار)یا کتاب(دومرد یک پیام) یا کتاب (کودک امروزنابغه اقتصادی فردا)یا کتاب (کودک پولدار کودک باهوش) یا کتاب (چرا دانش آموزان باهوش برای دانش آموزان پولدار کار میکنند و دانش آموزان متوسط کارمند دولت میشوند )من چندتامثال زدم و گفتم البته بازهم دستتون درد نکنه برای همین کتاب صوتی جدیدتون دستتون درد نکنه. آخه انتشارات های دیگه هم کتاب هاروچاپ میکنن اما مترجم هاو ویراستارهای کله پوکشون غلط های زیادی دارن .

  49. ashdrb گفته:

    قیمت کتاب های صوتی شما خیلی بالاتر از سایت‌های دیگه‌ست.
    در ضمن قیمت کتابی که ۲۲۴ دقیقه‌ست با کتابی که ۷۵ دقیقه‌ست یکی هستش؟ میشه لطفاً توضیح بدید مبنای قیمت گذاری شما چطوره؟

    • مدیر گفته:

      درود
      دوست عزیز مبنای قیمت گذاری بر حسب زمان فایل نیست این اشتباهو نکنید
      خیلی از کتاب های صوتی زمان زیادی واسه تولید میبره و هزینه ی زیادی بابت تولید واسش پرداخت میشه همچنین ما کوپن های تخفیف فعالی در سایت قرار دادیم تا قیمت ها رو واستون بهتر کنیم
      و این رو هم باید خدمتتون عرض کنم تمامی کتاب های ما انتشار خودمون هستش و از گویندگان حرفه ای برای تهیه کتاب های صوتی استفاده میشه سایت های که قیمت های کتاب هاشون پایین هست هیچ انتشار رسمی از خودشون ندارند و هیچ تضمینی به شما نمیدند
      باز هم اختیار خرید از کتاب های صوتی رادیو مثبت با شماست

  50. پدرام قمری گفته:

    سلام دست شما دردنکنه برای انتشار کتاب صوتی جدید فقط یه سوال این صفحه جزییات دوکتاب رو قاطی پاطی نوشتین یکی کتاب(جوان و ثروتمند بازنشسته شوید) و کتاب(راهنمای پدر پولدار برای ثروتمند شدن))تاحالا چند تانظربراتون فرستادم اما جواب ندادین اما توروخداجواب این نظرموبدین این کتاب اگه همون جوان و ثروتمند هست من قبلا خریدم اما اگه کتاب جدید راهنمای پدر پولدار هست من ندارم وباید بخرم جواب بدین لطفا.

    • سارا پناه پور گفته:

      سلام
      مطالب و موضوع دو کتاب کاملا متفاوت است همچنین صفحه محصول این دو کتاب صوتی بایکدیگر متفاوت است
      اگر نیاز به راهنمایی بیشتر داشتید با شماره ی پشتیبانی تماس بگیرید
      ممنون