کتاب صوتی شیوه گرگ

جردن بلفورت
  • گوینده: حجت یوسفی
  • مدت زمان: 480 دقیقه
  • ناشر صوتی: رادیو مثبت
(دیدگاه 1 کاربر)

148,000 تومان

آنچه خواهید شنید

معرفی کتاب صوتی «شیوه گرگ»

آیا تا به حال فیلم گرگ وال استریت را با نقش آفرینی لئوناردو دی کاپریو دیده‌اید؟ شاید برایتان سوال پیش بیاید که این فیلم چه ارتباطی با کتاب «شیوه گرگ» دارد؟ سوال خوبی است!

قبل از اینکه سراغ معرفی کامل کتاب «شیوه گرگ» اثر «جردن بلفورت» برویم، بهتر است که سوالی را که در اول متن طرح کردیم، جواب بدهیم:

فیلم گرگ وال استریت بر اساس کتابی با همین نام ساخته شد و لئوناردو دی کاپریو در این فیلم ، شخصیت «جردن بلفورت» را بازی کرد. می‌توان گفت که بلفورت با این فیلم معروف شد!

اگر فیلم را ندیده‌‌اید و چیزی درباره‌اش نشنیده‌اید باید بگوییم که داستان کلی فیلم گرگ وال استریت درباره‌ی دیدگاه بلفورت در مورد شغل خود به‌ عنوان یک کارگزار بازار سهام در شهر نیویورک است. این فیلم فساد و کلاه برداری گسترده‌ی شرکت او، استراتون اوکمونت (Stratton Oakmont) در وال استریت و در نهایت سقوطش را نمایش می‌دهد.

---------------------------------------------------------------

کمی درباره‌ی نویسنده‌ی کتاب

«جردن بلفورت» برای بیش از پنجاه شرکت به‌ عنوان مشاور کار کرده است. او تقریبا در همه‌ی روزنامه‌‌ها و مجلات مهم جهان، از جمله نیویورک تایمز، وال استریت ژورنال، لس آنجلس تایمز، تایمز (لندن)، لوموند، فوربس، بیزینس ویک،مقاله نوشته شده است.

دو کتاب پرفروش او به نام‌های گرگ وال استریت و گرفتن گرگ وال استریت که شرح خاطراتش هستند، در بیش از چهل کشور منتشر شده و به هجده زبان زنده ی دنیا نیز ترجمه شده است.

----------------------------------------------------------------

موضوع اصلی کتاب «شیوه گرگ» چیست؟

کتاب تاثیرگذار «شیوه گرگ» یکی از پرفروش‌ترین کتاب‌های نیویورک تایمز است. این کتاب در حوزه‌ی فروش و بازاریابی نوشته شده است.

«جردن بلفورت» سیستم فروش و متقاعدسازی خود را گام به گام نشان می‌دهد و ثابت می‌کند که می‌تواند هر کسی را با استفاده از این سیستم، به یک ستاره‌ی پرفروش و پولدار تبدیل کند.

این سیستم منحصر به فرد، ثروت هنگفتی برای خود او، مشتریانش، تیم‌های فروشش و … ایجاد کرد. این تکنیک‌ها تا پیش از این، فقط از طریق آموزش آنلاین ۱۹۹۷ دلاری جردن بلفورت در دسترس بود.

اما اکنون در کتاب «شیوه گرگ»، بلفورت قدرت متقاعدسازی و ترفندهای موفق و کارآمدش را برای خوانندگان بیان می‌کند و نشان می‌دهد که چگونه هر کسی می‌‌تواند از شکست‌‌های ویرانگر جلوگیری کند، به هنر متقاعدسازی مسلط شود و ثروت عظیمی برای خودش به وجود بیاورد.

هر تکنیک، استراتژی و نکته‌ای که در کتاب آمده است، آزمایش شده و ثابت شده است که در موقعیت‌های واقعی به کار می‌آید.

بلفورت کتاب «شیوه گرگ» را با ادبیات و لحن خاص و تکرار نشدنی‌اش نوشته است. او ادعا می‌کند کد خوانندگان این کتاب صرف نظر از سن، تحصیلات یا سطح مهارت می‌توانند به برترین فروشنده، مذاکره‌ کننده، مشاور، کارآفرین و یا سخنگو تبدیل شوند.

----------------------------------------------------------------

چرا باید این کتاب را بخوانیم؟

همانطور که گفته شد این کتاب در زمینه‌ی فروش و بازاریابی نوشته شده است، ولی می‌توان گفت که متقاعدسازی دیگران یکی از مهم‌ترین موضوعاتی است که در کتاب «شیوه گرگ» به آن پرداخته می‌شود. به سوالات زیر با دقت فکر کنید:

۱. آیا تا به حال احساس کرده‌اید که نیاز دارید اطرافیان‌تان را متقاعد کنید؟

۲. آیا دوست دارید روی دیگران تاثیر بگذارید؟

۳. چطور باید دیگران را متقاعد کرد؟

«جردن بلفورت» با استفاده از ترفندهای عملی که قبلا آزمایش‌شان را پس داده‌اند، به ما یاد می‌دهد که چگونه دیگران را متقاعد کنیم.

در بخشی از کتاب بلفورت می‌گوید، من یک فروشنده‌ی بالفطره هستم که می‌توانم نفت را به عرب‌ها، یخ را به اسکیموها و گوشت خوک را به یهودی‌ها بفروشم! بنابراین آشنایی و خواندن تاکتیک‌هایی که او از آن‌ها استفاده کرده، می‌تواند جذاب باشد!

از نظر نویسنده‌ی کتاب بلد بودن استراتژی‌های فروش و متقاعدسازی فقط برای افرادی که در این حوزه فعالیت می‌کنند، نیست. بلکه همه باید این ترفندها را بلد باشند، به خاطر اینکه همه دست کم روزی یک بار نیاز دارند تا کسی را متقاعد کنند و اگر این کار را بلد نباشند اعتماد به نفس‌شان شدیدا پایین می‌آید.

یکی از مسائلی که «جردن بلفورت» درباره‌ی آن صحبت می‌کند، اصل سه تا ده است.

----------------------------------------------------------------

اصل سه تا ده چیست؟

نویسنده در بخشی از کتاب «شیوه گرگ» می‌گوید: همه‌ی معامله‌ها یکسان‌اند! فرقی نمی‌کند که چه محصولی می‌فروشید یا اینکه مشتری از چه طریقی از شما خرید کرده است. دلیل اینکه همه‌ی معامله‌ها با هم یکسان است، این است که با وجود تمام تفاوت‌های فردی، همچنان باید سه اصل کلیدی در ذهن مشتری ایجاد شود تا شما فرصت معامله با او را داشته باشید.

بلفورت این سه اصل کلیدی را «سه تا ده» نامگذاری کرده است:

۱. محصول، ایده یا تصویر کلی

۲. شما، اعتماد به شما، پیوند با شما

۳. مشتری باید به شرکت اعتماد داشته باشد و با آن پیوند برقرار کند.

نویسنده برای هر کدام از بندهای بالا، توضیحات کاملی داده و مثال‌های قابل باوری نوشته است. ضمنا باید اشاره کنیم که این سه اصل کلیدی تنها خلاصه‌ی یکی از ترفندهای جردن بلفورت است.

---------------------------------------------------------------

چند سرفصل از کتاب «شیوه گرگ»

برای اینکه بهتر بدانید در کتاب «شیوه گرگ» درباره‌ی چه مسائلی صحبت شده است، پنج سرفصل از آن را با هم مرور می‌کنیم:

  •  رمز تاثیرگذاری
  •  لحن صدا و زبان بدن
  •  فرمولی ثابت شده برای مدیریت حالت
  • ۱۰ قانون مشتری‌یابی خط مستقیم
  •  هنر و علم ایجاد ارائه‌‌های فروش سطح جهانی

---------------------------------------------------------------

نظرات برخی از افراد موفق و خوانندگان در خصوص کتاب «جردن بلفورت»

همانطور که گفته شد، این کتاب یکی از بهترین کتاب‌ها در حوزه‌ی استراتژی‌های فروش است. ما می‌خواهیم در اینجا نظرات سه نفر از خوانندگان این کتاب را با هم بخوانیم:

  •  جردن بلفورت یکی از جذاب‌ترین و با انگیزه‌ترین سخنرانان جهان است. آن چه او در مورد فروش با سیستم خط مستقیم آموزش می‌دهد، در سطح جهانی است. اگر می‌خواهید به عنوان یک فروشنده همیشه در اوج باشید، خواندن این کتاب را از دست ندهید!  -مدیر عامل NextDC

 

  •  اگر از خواندن کتاب‌های تئوری خسته شده‌اید، حتما کتاب «شیوه گرگ» را در لیست مطالعه‌تان قرار دهید. اگر در زمینه‌ی فروش کار می‌کنید، این کتاب فوق‌العاده برای شما نوشته شده است! اگر هم در این زمینه کار نمی‌کنید، لذت خواندن آن را از دست ندهید، چون چیزهای زیادی یاد خواهید گرفت.

 

  • «شیوه گرگ» از «جردن بلفورت» فقط برای یادگیری نحوه‌ی درست فروش نیست، بلکه کتابی است که شیوه‌ی متقاعد کردن دیگران را به ما یاد می‌دهد. خیلی از کمبودها و باورهای غلط ما با خواندن این کتاب از بین می‌رود و بسیاری از مهارت‌های‌مان پیشرفت می‌کند.

----------------------------------------------------------------

جملاتی کوتاه از کتاب «شیوه گرگ»

برای آشنایی بیشتر با کتاب «شیوه گرگ» اثر «جردن بلفورت» قصد داریم هفت جمله از این کتاب را با هم بخوانیم:

  •  مردم بر اساس منطق خرید نمی‌کنند، آن‌ها از روی احساس خرید می‌کنند و بعد تصمیم خود را با منطق توجیه می‌کنند.

 

  •  لحاظ درصدی، لحن صدا و زبان بدن حدودا ۹۰ درصد کل ارتباطات ما را به طور مساوی تشکیل می‌دهند، یعنی هر کدام حدود ۴۵ درصد تاثیرگذار است و بسته به مهارت شما در به کارگیری آن‌ها، کم و زیاد می‌شوند.

 

  •  انسان‌ها چیزهایی را نمی‌خرند که فکر می‌کنند زندگی‌شان را بدتر خواهد کرد. آن‌ها چیزهایی را می‌خرند که فکر می‌کنند زندگی‌شان را بهتر می‌کند.

 

  • شاید ببرها و شیرها قوی‌تر باشند، اما هیچ گرگی در سیرک بازی نمی‌کند.

 

  •  کل زندگی فروش و متقاعد کردن است. در حقیقت شما یا در حال متقاعد کردن هستید یا در حال شکست خوردن.

 

  •  زبان بدن شما را به معامله نمی‌رساند؛ اما زبان بدن اشتباه، فرصت‌تان را برای برای انجام معامله از بین خواهد برد‌.

 

  •  به یاد داشته باشید کار فروشندگان تبدیل «نه» به «بله» نیست، این واقعا کاری نیست که آن‌ها انجام می‌دهند. بلکه به جای این کار، آن‌ها «بگذارید کمی راجع به آن فکر کنم»، «باید با همسرم صحبت کنم» و «زمان خوبی از سال نیست» را به «بله» تبدیل می‌کنند.

----------------------------------------------------------------

خواندن این کتاب به چه کسانی توصیه می‌شود؟

همانطور که پیش‌تر توضیح داده شد، اگر جزو افرادی هستید که در حوزه‌ی خرید و فروش فعالیت دارید، در اسرع وقت کتاب «شیوه گرگ» را بخوانید. با خواندن این کتاب ترفندها و استراتژی‌های عملی و کارآمدی را یاد می‌گیرید که باعث می‌شود پیشرفت چشمگیری را در کارتان تجربه کنید.

اما باید بگوییم که حتی اگر هم در حوزه‌ی فروش فعالیت نمی‌کنید، این کتاب را مطالعه کنید. به خاطر اینکه ما باید بلد باشیم در روابط روزانه از روابط اجتماعی و کاری گرفته تا روابط خانوادگی و دوستانه چگونه دیگران را متقاعد کنیم. «جردن بلفورت» در این کتاب به ما می‌گوید که چگونه این کار را انجام دهیم.

یکی از دلایلی که ممکن است ما میل و رغبتی به خواندن کتاب‌های خودیاری نداشته باشیم، این است که نویسنده‌های این کتاب‌ها، مسائل را با خوش‌بینی بیش از حد نگاه می‌کنند یا فقط درباره‌ی موضوعات تئوری صحبت می‌‌کنند، اما کتاب «شیوه گرگ» این طور نیست.

نویسنده با استفاده از تکنیک‌های کاربردی، کتابی جذاب و خوش‌خوان جمع آوری و ارائه کرده است.

دیدگاه کاربران

  1. کاربر 4694676 گفته:

    کتالش درباره همون روشس میگخ که توی فیلمش نمایش داد خیلی خوبه برای کسی که توی فروش فعالعه واقعا عالیه