کتاب صوتی رمز قهرمانی

ویلیام اچ مک روین
  • گوینده: حجت یوسفی
  • مدت زمان: 169 دقیقه
  • ناشر صوتی: رادیو مثبت

58,000 تومان

آنچه خواهید شنید

معرفی کتاب صوتی «رمز قهرمانی»

درس‌هایی از زندگی کسانی که زندگی قهرمانانه‌ای داشته اند.

 

قهرمان کیست؟ رمز قهرمانی چیست؟ وقتی کودک هستید، ممکن است قهرمان از نگاه شما فردی مثل سوپرمن باشد که قدرت‌های ماورایی دارد و شنل می‌پوشد. الگوی بسیاری از بچه‌ها هم ممکن است قهرمانان واقعی مثل آتش‌نشان‌ها یا سربازها باشد.

با یک مثال بیشتر توضیح می‌دهیم. یک جمع ۱۰ نفره‌ی کودک و یک جمع ۱۰ نفره‌ی بزرگسال را در نظر بگیرید. از این ۱۰ کودک، حداقل ۷ یا ۸ نفرشان یک قهرمان در زندگی‌اش دارد. آیا اوضاع در جمع بزرگتر‌ها هم همین‌طور است؟ به هیچ وجه! در یک گروه ۱۰ نفره‌ی بزرگسال شاید فقط ۲ یا ۳ نفرشان قهرمانی در زندگی‌اش داشته باشد.

چطور می‌توانیم حتی در سنین بزرگسالی هم دنبال قهرمان‌ها باشیم و سعی کنیم رمز و رازهای آن‌ها را در زندگی‌مان پیاده کنیم؟ برای جواب دادن به این سوال، قصد داریم کتاب «رمز قهرمانی» نوشته‌ی «ویلیام اچ مک روین» را به شما معرفی کنیم.

 ---------------------------------------------------------------

موضوع اصلی کتاب چیست؟

کتاب «رمز قهرمانی» درباره‌ی قهرمان‌ها و ویژگی‌های زندگی آن‌هاست. دنیا پر از مشکلاتی است که به نظر غیرقابل حل هستند یا در خوشبینانه‌ترین حالت بسیار سخت حل می‌شوند، ولی این قهرمان‌ها هستند که دنیا را به جای بهتری برای زندگی تبدیل می‌کنند؛ مثلا تلاش می‌کنند فقر را از بین ببرند، بیماران را درمان کنند، به دنبال صلح می‌گردند و … .

تعداد کمی از افراد از بچگی با ویژگی‌های یک قهرمان به دنیا می‌آیند، ولی بیشتر ما باید زندگی قهرمان‌ها را ببینیم و ویژگی‌های آن‌ها را در زندگی‌مان پیاده کنیم.

ویژگی‌هایی مثل: شجاعت، همدردی، بخشش، امید، وظیفه‌شناسی، فروتنی و … به هیچ عنوان یک شبه به وجود نمی‌آیند، ما باید روزها تلاش کنیم تا این ویژگی‌ها را به رفتارمان تبدیل کنیم.

«ویلیام اچ مک روین» در این کتاب داستان‌هایی واقعی تعریف می‌کند و در دل آن‌ها به ما یاد می‌دهد که چگونه ویژگی‌های یک قهرمان را در زندگی‌مان پیاده کنیم.

لحن داستان‌گونه‌ی این کتاب باعث می‌شود که اصلا از خواندن آن خسته نشوید و موضوعات بهتر و عمیق‌تر در ذهنتان ثبت شود.

 ---------------------------------------------------------------

کمی درباره‌ی نویسنده‌ی کتاب

«ویلیام اچ مک روین» دریادار بازنشسته‌ی نیروی دریایی آمریکاست. او از سال ۲۰۱۵ تا ۲۰۱۸ ریاست سامانه‌ی دانشگاه تگزاس را بر عهده داشت. اما این تنها حوزه‌ی فعالیت او نبوده است.

احتمالا اسم کتاب پرفروش تخت ‌خوابت را مرتب کن را شنیده اید. این کتاب یکی از پرفروش ترین کتاب‌های نیویورک تایمز و نوشته‌ی مک روین است. کتاب «رمز قهرمانی» هم یکی از بهترین کتاب‌های خودیاری است که به شما کمک می‌کند مثل یک قهرمان زندگی کنید.

 ---------------------------------------------------------------

جملاتی خواندنی از کتاب «رمز قهرمانی»

این کتاب چند فصل دارد که در هر کدام از آن‌ها درباره‌ی یکی از ویژگی‌های یک فرد قهرمان صحبت می‌شود. ما در این بخش از مقاله قصد داریم برای آشنایی بیشتر شما با فضای کتاب و ویژگی‌های یک فرد قهرمان، بخش‌هایی خواندنی از سه ویژگی‌ زندگی قهرمانان را بخوانیم.

 

  • شوخ‌طبعی

شوخ‌طبعی یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های هر قهرمانی است. اگر می‌خواهید شجاعت خودتان را نشان بدهید، موقع مواجه شدن با ترس‌هایتان بخندید. اگر می‌خواهید تواضعتان را نشان دهید به خودتان بخندید.

اگر می‌خواهید فداکار باشید، در رویارویی با شوخی مغرور نباشید. اگر می‌خواهید با کسی همدردی کنید از شوخی برای کم کردن درد او استفاده کنید.

اگر می‌خواهید روراست باشید به نقاط ضعف خودتان بخندید. اگر می‌خواهید به کسی امید بدهید از شوخ‌طبعی برای از بین بردن تاریکی‌ها استفاده کنید.

 

  • بخشش

سخت‌ترین کاری که یک قهرمان می‌تواند انجام دهد بخشش است. انتقام گرفتن و کشتن کار آسانی است، اما بخشیدن سخت است. چرا؟

چون می‌ترسیم. ما می‌ترسیم که اگر ببخشیم، خشم و نفرتی را که برای ظلم‌ستیزی لازم داریم از دست بدهیم. ما بیشتر از هر چیزی می‌خواهیم احساس خشم و نفرت و مورد ظلم بودن داشته باشیم تا بتوانیم بر ظالم پیروز شویم.

ما تصور می‌کنیم مجازات چه بزرگ باشد و چه کوچک روح‌مان را آرام می‌کند. اما اینطور نیست. بخشش آسان نیست، به خاطر اینکه قرار نبوده که آسان باشد. برای بخشش به یک انسان قوی نیاز است. اما عمل بخشش، شخصیت شما را محکم می‌کند.

 

  • همدردی

دامی که مدرنیته پهن ‌کرده است، باعث می‌شود از شخصیت و خصوصیات لازم برای اینکه انسان بهتری باشیم و نقش مناسبی در جامعه داشته باشیم فاصله بگیریم.

ولی خوشبختانه رفع این مشکل ساده است: دادن مقداری پول به افراد بی‌خانمان، پختن غذای ساده برای افراد نیازمند، تشکر کردن از سربازانی که از پادگان برمی‌گردند، کمک کردن به پیرزن‌ها و پیرمردهایی که بار سنگینی دارند و …

 ---------------------------------------------------------------

نظرات برخی از خوانندگان، افراد مطرح و نشریه‌های معروف درباره‌ی کتاب «رمز قهرمانی»

برای اینکه راحت‌تر تصمیم بگیرید که آیا این کتاب مناسب شما هست یا نه، نظرات برخی از خوانندگان، افراد مطرح و نشریه‌های معروف را درباره‌ی این کتاب با هم می‌خوانیم.

 

  • کتابی بسیار ساده، عالی، هوشمندانه و مختصر..‌. - نشریه‌ی فوربس

 

  • «رمز قهرمانی» کتابی‌ است که به کودکان و نوه‌های شما انگیزه می‌دهد تا به هر آنچه می‌خواهند، دست پیدا کنند. - وال استریت ژورنال

 

  • کتابی بسیار جذاب که داستان‌وار درباره‌ی قهرمان‌ها و ویژگی‌های آن‌ها در زندگی صحبت می‌کند. - یکی از خواننده‌ها

 

  • کتاب به چند فصل تقسیم می‌شود که هر کدام درباره‌ی یکی از ویژگی‌های قهرمان‌ها صحبت می‌کند؛ از جمله: شجاعت، فروتنی، فداکاری، صداقت و … . «ویلیام اچ مک روین» با تعریف کردن داستان‌های واقعی از زندگی قهرمان‌ها سعی کرده نکات مهمی را به ما یادآوری کند. - یکی از خوانندگان

 ---------------------------------------------------------------

چه کسانی باید این کتاب را بخوانند؟

همانطور که گفته شد موضوع اصلی کتاب «رمز قهرمانی» درباره‌ی قهرمان‌ها و ویژگی‌های زندگی آن‌هاست. اگر به دنبال کتاب خودیاری و موفقیت جذاب و خوش‌خوان هستید، این کتاب یکی از بهترین انتخاب‌هایی است که می‌توانید داشته باشید.

بر خلاف بسیاری از کتاب‌های انگیزشی که فقط به موضوعات تئوری و کلیشه‌ای می‌پردازند، «ویلیام اچ مک روین» نویسنده‌ی کتاب «رمز قهرمانی» با تعریف کردن داستان‌هایی واقعی و ساده از قهرمان‌های دنیا، تلاش کرده تا به ما یاد بدهد چه رفتارهایی داشته باشیم تا به موفقیت برسیم.

لحن این کتاب به قدر ساده و روان است که اصلا از خواندن آن خسته نخواهید شد!

دیدگاه کاربران

هیچ دیدگاهی برای این محصول نوشته نشده است.