یک ثروتمند خودساخته شوید!

یکی از بزرگ‌‌ترین اهدافی که هرکس در زندگی اش دارد این است که در کاری که می‌کند موفق شود، از طریق آن به ثروت برسد و مانند بسیاری از کارآفرینان مثل ایلان ماسک، مارک زاکربرگ (موسس فیس بوک)، جف بزوس (مالک آمازون) و … یک ثروتمند خودساخته شوند. ما در این مقاله قصد داریم ترفندهایی را ارائه کنیم که به شما کمک می‌کنند مثل یک ثروتمند خودساخته رفتار کنید.

ثروتمند خودساخته

۱. اهداف مشخص و دقیق داشته باشید.

نتایج یک بررسی تحقیقاتی نشان می‌دهد که تقریبا هیچ میلیونر خودساخته‌ای وجود ندارد که نداند مقصدش کجاست و به چه سمتی می‌رود.

یکی از راه‌هایی که به شما کمک می‌کند یک ثروتمند خودساخته و موفق شوید، این است که اهداف و برنامه‌های دقیق و مشخصی داشته باشید و قبل از شروع کردن بدانید مقصدتان کجاست.

در ضمن یادتان باشد که میلیونرهای خودساخته، هیچ‌وقت نقش قربانی‌ را بازی نمی‌کنند! اگر مسیرشان برای رسیدن به مقصد مناسب نبود، آن را تجزیه و تحلیل می‌کنند و با کوله باری از تجربه به سمت هدف بزرگشان پیش می‌روند.

 —————————————————————

۲. کاری را انجام دهید که از صمیم قلب به آن علاقه دارید.

یکی از ویژگی‌های ثروتمندان خودساخته و کارآفرینان موفق این است که کاری را انجام می‌دهند که از صمیم قلب به آن علاقه دارند.

ممکن است با خودتان فکر کنید و بگویید این همه آدم ثروتمند هستند که در حوزه‌هایی کار می‌کنند که به آن علاقه ندارند. بله! حرف شما کاملا درست است، ولی به یک نکته‌ی کوچک اما بسیار مهم توجه کنید.

بین یک ثروتمند و یک ثروتمند خودساخته خیلی تفاوت وجود دارد! بعضی از کارآفرینان کسب و کارشان را راه انداخته اند، فقط به این دلیل که برای کسی کار نکنند و به قول معروف، آدم خودشان باشند.

این افراد ممکن است به موفقیت‌هایی برسند ولی کم پیش می‌آید که یک ثروتمند خودساخته شوند.

ثروتمند خودساخته

۳. حساب شده ریسک کنید و تحمل شکست را داشته باشید.

یکی از ویژگی‌های ثروتمندان خودساخته ریسک کردن است. بسیاری از آن‌ها می‌گویند که بدون ریسک کردن هرگز نمی‌توانستند به موفقیت‌های فعلی‌شان برسند.

البته باید تاکید کنیم که در هر کاری تعادل را حفظ کنید و قبل از ریسک کردن تمام ابعاد و نتایج آن را بسنجید تا در صورت شکست خوردن خیلی برایتان سخت و سنگین تمام نشود.

فراموش نکنید که بسیاری از استارت‌آپ‌ها فقط به این دلیل شکست می‌خورند که کارآفرین خیلی زود تسلیم می‌شود و نمی‌تواند با شکست‌هایش کنار بیاید. به خاطر داشته باشید که شکست‌های ما بزرگ‌ترین تجربیاتی هستند که می‌توانیم برای بهبود کار و رسیدن به هدف‌هایمان از آن‌ها استفاده کنیم.

 —————————————————————

۴. عطش یادگیری داشته باشید.

تحقیقات و بررسی‌های علمی نشان می‌دهد که منحنی یادگیری برای صاحبان موفق کسب‌ و کارها، بعد از تمام شدن دوره‌ی تحصیلی‌شان به جای اینکه صاف باشد یا پایین بیاید، همواره بالا می‌رود و صعودی است.

بسیاری از ثروتمندان خودساخته، تاجران و صاحبان کسب و کارهای موفق هر روز و در هر شرایطی در حال یادگیری هستند.

به طور مثال وقتی در ترافیک هستند، کتاب‌های صوتی یا پادکست‌های مرتبط با حوزه‌ی کاری یا موفقیت‌ فردی گوش می‌دهند‌، در دوره‌های مدیریتی شرکت می‌کنند، با افراد صاحب نام در حوزه‌شان ارتباط برقرار می‌کنند و به طور کلی از هر طریقی در حال بالا بردن سطح دانش و اطلاعاتشان هستند.

 —————————————————————

۵. به حرف‌های دیگران خیلی خوب و با دقت گوش کنید.

یادگیری در حین صحبت کردن خیلی سخت است. از طرف دیگر ما در دنیایی زندگی می‌کنیم که سرعت اتفاقات بسیار بالاست و همه چیز خیلی سریع پیش می‌رود، با این حال ما باید سعی کنیم که مهارت خوب گوش دادن و خوب سوال پرسیدن را در خودمان تقویت کنیم.

یکی از ویژگی‌های ثروتمندان خودساخته این است که حرف‌های دیگران را می‌شنوند و اگر برایشان مفید بود تا جایی که ممکن است از آن‌ها استفاده می‌کنند.

ثروتمند خودساخته

۶. با افراد هم‌فکر و باهوش ارتباط برقرار کنید.

کارآفرینان موفق و خودساخته سعی می‌کنند دور و برشان را با افرادی که از خودشان باهوش‌تر و خوش‌فکرتر هستند، پر کنند. اگر به دنبال این هستید که یک ثروتمند موفق و خودساخته شوید، با افراد باهوش معاشرت کنید و درباره‌ی مسائل مختلف از آن‌ها مشورت بگیرید.

هیچ‌وقت فکر نکنید که سوال کردن و کمک خواستن غرور شما را از بین می‌برد، بلکه کاملا برعکس است، وقتی از افراد موفق و باهوش دور و اطرافتان کمک بگیرید، خیلی سریع‌تر می‌توانید به اهدافتان برسید و همین موضوع باعث رضایت درونی و افزایش چشمگیر اعتماد به نفس‌تان می‌شود.

 —————————————————————

۷. نوآورتر باشید و تغییرات را بپذیرید.

تاجران موفق و ثروتمندان خودساخته به خوبی می‌دانند که با تغییر بازار و پیشرفت تکنولوژی و فناوری، باید خود و کسب و کارشان را به طور منظم به روزرسانی کنند.

آن‌ها به جای مقاومت و پافشاری در برابر تغییرات، سعی می‌کنند خودشان را با علم و تکنولوژی روز تطبیق دهند و با خلق راه حل و ترفندهای متفاوت از فرصت جدیدی که برایشان پیش آمده استفاده کنند تا مسیر رو به جلویشان را ادامه دهند.

ثروتمند خودساخته

۸. حواستان به دخل و خرج کسب‌کارتان باشد.

اولین قانون برای یک کسب و کار موفق مدیریت جریان پول است. تعداد زیادی از کارآفرینان هستند که بسیاری از تصمیمات خود را به کارکنان خود واگذار می‌کنند تا فقط روی درآمدها و هزینه‌ها خود تمرکز کنند.

بر خلاف تصور بسیاری از افراد که فکر می‌کنند ثروتمندان بی حساب و کتاب خرج می‌کنند، ولی میلیونرهای خودساخته خوب می‌دانند که پولشان را چه جایی و برای چه چیزی خرج کنند. یکی از مهم‌ترین مسئله‌هایی هم که باعث شده آن‌ها ثروتمند شوند، همین است!

 —————————————————————

۹. از مسیر سفر به اندازه مقصد لذت ببرید.

بهترین و موفق ترین کارآفرینان برای حل چالش‌هایی که در مسیر کاری‌شان قرار می‌گیرد، سعی می‌کنند. آن‌ها در راه حل مشکلاتشان از اینکه می‌توانند جهان را به محل بهتری تبدیل کنند، لذت می‌برند‌.

یکی از ویژگی‌های مهم ثروتمندان خودساخته این است که وقتی در حال تلاش کردن برای رسیدن به اهدافشان هستند، لذت می‌برند و خوشحالند؛ به خاطر اینکه می‌دانند همه‌ی شادی در مقصد نیست و باید از مسیر هم لذت برد، چون در غیر این‌ صورت هر تلاشی خسته کننده خواهد بود.

 —————————————————————

برشی جذاب از کتاب صوتی «رازهای ذهن میلیونر» را با هم بشنویم:

برای دانلود کتاب صوتی «رازهای ذهن میلیونر» روی تصویر زیر کلیک کنید!

دیدگاه‌ها 0