کتاب صوتی رازهای ذهن میلیونر

تی. هارو اکر
  • مترجم: نسرین صدقی گویا
  • گوینده: حجت یوسفی, سمانه مبلغ حسینی
  • مدت زمان: 406 دقیقه
  • ناشر صوتی: رادیو مثبت

148,000 تومان

آنچه خواهید شنید

معرفی کتاب صوتی «رازهای ذهن میلیونر»

کتابی خواندنی برای کسانی که می‌خواهند به اهداف مالی خود برسند.

 

یکی از مهم‌ترین اهدافی که هر انسانی در زندگی‌اش به دنبالش می‌گردد و برای رسیدن به آن تلاش می‌کند، داشتن یک زندگی راحت از لحاظ مالی و ثروتمند شدن است. تابه‌حال به این موضوع دقت کرده‌اید که بعضی از افراد چطور می‌توانند ثروتمند شوند و برخی دیگر برای داشتن یک زندگی عادی و کاملا معمولی باید سختی بکشند؟ دلایل زیادی برای این مسئله‌ی بسیار مهم وجود دارد. ما در این مقاله قصد داریم کتابی را معرفی کنیم که پاسخ این سوال و چندین سوال مهم دیگر را به شما می‌دهد. کتابی که درباره‌ی آن صحبت خواهیم کرد؛ «رازهای ذهن میلیونر» نوشته‌ی «تی. هارو اکر» است.

 ---------------------------------------------------------------

موضوع اصلی کتاب چیست؟

همانطور که کمی قبل‌تر گفته شد، این کتاب راز و رمزهای تفکرات افراد ثروتمند را بیان می‌کند. کتاب «رازهای ذهن میلیونر» به ما نشان می‌دهد که برای عبور از موانع ذهنی و به دست آوردن عادات و تفکر افراد ثروتمند باید چه کار کنیم.

بگذارید قبل از اینکه بیشتر سراغ کتاب برویم، یک مثال بزنیم.

آیا تابه‌حال درختی را دیده‌اید که بدون ریشه میوه بدهد؟ پاسخ شما به این سوال قطعا خیر است! افکار و ذهن ما هم حکم ریشه‌ی درخت را دارند، ما تا زمانی که آن‌ها را تقویت نکنیم، نمی‌توانیم به خواسته‌هایمان برسیم.

«تی. هارو اکر» که یک میلیونر کانادایی است و توانست خودش را از منجلاب ورشکستگی نجات دهد و به ثروت عظیمی برسد، در این کتاب رازهای ذهن افراد میلیونر را برای شما بازگو می‌کند و از تجربیات جذاب و خواندنی‌اش می‌گوید.

 ---------------------------------------------------------------

کمی بیشتر درباره‌ی «رازهای ذهن میلیونر» با خواندن این کتاب چه چیزهایی یاد می‌گیریم؟

این کتاب در دو بخش نوشته شده است.

نویسنده در بخش اول آن توضیح می‌دهد که برنامه‌ریزی ذهنی انسان‌ها برای فکر کردن درباره ی پول چطور است و بعد ترفندهایی را ارائه می‌کند که افراد بتوانند با رعایت آن‌ها برنامه‌های مالی‌شان را با دقت بیشتر و احتمال موفقیت بالاتری پیش ببرند.

در بخش دوم کتاب، «تی‌. هارو اکر» تفاوت‌های طرز فکر افراد ثروتمند و فقیر را با هم مقایسه می‌کند و ۱۷ راهکار و شیوه‌‌ی عملی‌ را ارائه می‌دهد که به گفته‌ی خودش می‌تواند زندگی مالی افراد را از این رو به آن رو کند؛

به طور مثال: چه باورهای غلطی در کسب ثروت وجود دارند؟ باورهای درست به چه شکلی در ذهن ما جا گرفته اند؟چطور می‌توانیم باورهای درست را جایگزین افکار اشتباه کنیم؟ و ...

 ---------------------------------------------------------------

تفاوت در طرز فکر افراد ثروتمند و فقیر

همانطور که گفته شد، یکی از مهم‌ترین مسائلی که در این کتاب درباره‌اش صحبت می‌شود، طرز فکر افراد ثروتمند و فقیر است. از نظر نویسنده‌ی کتاب «رازهای ذهن میلیونر» این افراد چه تفاوت‌هایی با هم دارند؟ از نظر «تی‌. هارو اکر»:

  • افراد ثروتمند فکر می‌کنند خودشان زندگی‌شان را می‌سازند، ولی افراد فقیر فکر می‌کنند که زندگی‌شان از قبل رقم خورده است.
  • ثروتمندها بیشتری روی فرصت‌ها تمرکز می‌کنند، ولی همه‌ی فکر و ذکر افراد فقیر این است که بیشتر به مشکلات و موانع فکر می‌کنند.
  • افراد ثروتمند بقیه را تحسین و تشویق می‌کنند، ولی افراد فقیر از موفقیت و پولدار شدن اطرافیانشان متنفرند.
  • پول افراد ثروتمند برای آن‌ها کار می‌کند، ولی افراد فقیر برای به دست آوردن پول، باید خیلی سخت کار کنند.

 ---------------------------------------------------------------

چند جمله‌ی خواندنی از کتاب «رازهای ذهن میلیونر»

برای اینکه شما کمی بیشتر با فضای کتاب آشنا شوید، قصد داریم چند جمله‌ی جذاب از آن را با هم بخوانیم.

  • اولین رکن در تغییر، آگاهی است؛ شما نمی‌توانید چیزی را تغییر دهید، مگر آنکه بدانید آن چیز وجود دارد. رکن دوم در تغییر، دانستن است؛ شما نمی‌توانید چیزی را تغییر دهید مگر آنکه بدانید شیوه‌ی فکر کردنتان از کجا نشأت گرفته است، در آن صورت می‌توانید آن منشأ را تغییر دهید. رکن سوم تغییر، جداسازی است؛ وقتی بفهمید این روش فکر کردن مربوط به شما نیست می‌توانید آن ‌را از خودتان جدا کنید و روشی را براساس این ‌که امروز چه کسی هستید و فردا می‌خواهید چه کسی باشید انتخاب کنید...

 

  • باور، تفکر و تجسم، ابزارهای جالبی هستند، اما تا آنجایی که من می‌دانم هیچ‌کدام از آن‌ها در جهان واقعی برای شما پول نمی‌شود! در جهان هستی شما مجبور هستید برای این‌که موفق شوید فعالیت‌های واقعی انجام دهید.

 

  • ذهن شما یکی از بهترین نویسنده‌های سریال‌های آبکی است! او داستان‌های باورنکردنی‌ای را می‌نویسد که معمولا پر از حادثه و بدبختی است. حوادثی که هرگز اتفاق نیفتاده است و نمی‌افتد. مارک تواین می‌گوید: «من هزاران مشکل در زندگی‌ام دارم که در واقع بیشتر آن‌ها هرگز اتفاق نیفتاده‌اند.» یکی از مهم‌ترین درس‌هایی که باید یاد بگیرید این است که شما سرباز ذهنتان نیستید، بلکه خیلی بهتر و بزرگ‌تر از آن هستید. ذهن شما مثل دستتان، فقط عضوی از بدن شما است.

 

  • افراد ثروتمند بلندمدت فکر می‌کنند. آن‌ها بین دخل ‌و خرجشان و سرمایه‌گذاری‌هایشان برای رفاه آینده، تعادل برقرار می‌کنند، اما افراد فقیر کوتاه‌مدت فکر می‌کنند. آن‌ها بر اساس خوش‌گذرانی‌های کوتاه‌مدت زندگی می‌کنند.

 

  • هرکسی که می‌گوید پول مهم نیست، اصلاً پول ندارد! افراد ثروتمند متوجه ارزش و موقعیت پول در جامعه هستند؛ از طرفی، افراد فقیر با مقایسه ‌کردن‌های بی‌ربط، بی‌عرضگی‌های مالی‌شان را ارزش می‌دهند. آن‌ها می‌گویند: «خوب، پول به‌اندازه‌ی عشق اهمیت ندارد.»

 ---------------------------------------------------------------

نظرات برخی از خوانندگان درباره‌ی این کتاب

برای اینکه بتوانید راحت‌تر تصمیم بگیرید که آیا کتابی که انتخاب کرده‌اید برایتان مناسب است یا خیر، نظرات برخی از خوانندگان آن را برایتان آورده‌ایم تا با دید بازتری به این کتاب نگاه کنید.

  • اگر می‌خواهید دنیای درونتان را متحول کنید، حتما و در سریع‌ترین فرصت ممکن سراغ کتاب «رازهای ذهن میلیونر» بروید! راهکارها و روش‌هایی که نویسنده درباره‌ی آن‌ها صحبت کرده بود، بسیار کاربردی بود. با کمی صبر و حوصله و تفکر، آن‌ها را به کار بگیرید تا به موفقیت‌های شخصی چشمگیری برسید.

 

  • این کتاب برای من حکم یک معجزه را داشت. خواندن آن را به همه، مخصوصا کسانی که به تاثیر قدرت ذهن روی زندگی و موفقیت افراد اعتقاد دارند، توصیه می‌کنم. واقعا زندگی ما آینه‌ای از آن چیزی است که در ذهنمان می‌گذرد.

 

  • خواندن کتاب «رازهای ذهن میلیونر» نوشته‌ی «تی‌. هارو اکر» تجربه‌ی خوبی بود. او در این کتاب درباره‌ی بعضی از تفاوت‌ها افراد فقیر، متوسط و ثروتمند صحبت می‌کند و تجربیات جالبش را با خوانندگان در میان می‌گذارد که خواندن آن‌ها خالی از لطف نیست.

 

  • من ابتدا کتاب «رازهای ذهن میلیونر» را به نیت یادگیری در حوزه‌ی مالی شروع کردم، ولی این کتاب خیلی فراتر از یک آموزش ساده بود. «تی. هارو اکر» نگرش شما به زندگی را تغییر می‌دهد و ذهنتان را برای رسیدن به ثروت آماده می‌کند. کتاب‌های زیادی در این حوزه نوشته شده است که با قطعیت می‌توانم بگوین این کتاب یکی از بهترین آن‌هاست. تجربه‌ی خواندنش را از دست ندهید.

 ---------------------------------------------------------------

چه کسانی باید کتاب «رازهای ذهن میلیونر» را بخوانند؟

این کتاب یکی از پرفروش‌ترین کتاب‌های نیویورک تایمز، وال استریت ژورنال و یو اس ای تودی است. «تی‌. هارو اکر» علاوه بر اینکه ترفندهای کاربردی‌ای برای تغییر ذهنیت و طرز فکر در آن ارائه کرده است، تجربیات خودش درباره‌ی نجات از ورشکستگی و ثروتمند شدن را هم با مخاطب در میان می‌گذارد.

خواندن این کتاب را به هر کسی که می‌خواهد طرز فکر و باورهای ذهنی اشتباهش را کنار بگذارد و مثل یک فرد ثروتمند فکر کند، توصیه می‌کنیم؛ به خاطر اینکه اولین گام برای رسیدن به ثروت، ثروتمند کردن ذهن و فکر است.

دیدگاه کاربران

هیچ دیدگاهی برای این محصول نوشته نشده است.