چگونه مشتری‌ها را متقاعد کنیم که محصولات‌مان را بخرند؟

اصلی‌ترین هدف کسب و کارها جذب مشتری و افزایش فروش است. اما چطور باید فروش بیشتری داشته باشیم؟ اگر بخواهیم خیلی مفید و مختصر جواب بدهیم، باید بگوییم که مهم‌ترین کاری که می‌توانید انجام بدهید این است که روی ذهن مشتریانتان تاثیر بگذارید و آن‌ها را متقاعد کنید که خریدن محصولات و یا خدمات شما به نفع آن‌هاست. با توجه به اهمیت این موضوع، ما قصد داریم در ادامه‌ی مقاله ترفندهایی را ارائه کنیم که به شما کمک می‌کنند چگونه مشتری‌ها را متقاعد کنیم و با متقاعد کردن مشتریان فروش بیشتری داشته باشیم.

۱. چگونه مشتری‌ها را متقاعد کنیم؟ تفاوت بین مزیت و ویژگی را بدانید.

یک ویژگی چیزی است که محصول یا خدمات «هست» یا «انجام می دهد»، اما مزیت «معنای» محصول یا خدمات برای مشتری است. اگر به دنبال متقاعد کردن مشتریان خود هستید، سعی کنید بیشتر از مزیت‌های محصولات‌تان صحبت کنید، چرا که اصلی‌ترین دلیل مشتری برای خرید کردن این است که به برتری و مزیت آن محصول یا خدمت نیاز داشته باشد.

به طور مثال، برای معرفی یک ماشین، اول از هر چیزی نگویید: «این خودرو سقف ایمنی تقویت شده دارد.»، به جایش بگوید: «این ماشین خانواده شما را ایمن نگه می دارد.»

۲. از لحنی واضح و در عین حال ساده استفاده کنید.

یکی از افکار اشتباهی که متاسفانه کسب و کارهای زیادی با آن دست و پنجه نرم می‌کند، استفاده از کلمات سخت و اصطلاحا قلمبه سلنبه است!

اگر به دنبال این هستید که حرف‌هایتان سریع‌تر و بیشتر روی مشتری تاثیر بگذارد، از کلمه‌های ساده و جمله‌های قابل فهم استفاده کنید. باز هم از مثال معرفی ماشین استفاده کنیم؛ به جای گفتن اینکه «سقف ایمنی تقویت شده‌ی اتومبیل در صورت واژگونی، از تمام سرنشیان محافظت می‌کند»، بگویید: «اگر ماشین چپ کند، به احتمال زیاد سالم از ماشین خارج می‌شوید.»

علاوه بر این سعی کنید در معرفی کردن محصولات‌تان از اصطلاحات تخصصی استفاده نکنید. این کار نه تنها تاثیر مثبتی ندارد، بلکه باعث بی‌حوصله شدن مشتری می‌شود.

۳. نکات گزیده و مهم محصول را بگویید.

اگر به دنبال این هستید که روی ذهن مشتریانتان تاثیر بگذارید و آن‌ها را ترغیب کنید که از محصولات شما خرید کنند، بهتر است به جای اینکه یه لیست ۱۰ تایی از ویژگی‌ها و مزایای کالایتان ارائه کنید، دو یا سه ویژگی مخصوص و منحصر به فردش را بگویید.

به خاطر اینکه حافظه‌ی کوتاه مدت مردم نمی‌تواند لیست بلندبالای مزیت‌ها را به خاطر بسپارد، سعی کنید چندتا از مهم‌ترین ویژگی‌های محصول یا خدماتتان را گزینش کنید و فقط از همان‌ مشخصات صحبت کنید.

۴. چگونه مشتری‌ها را متقاعد کنیم؟ روی کیفیت منحصر به فرد محصولات‌تان تاکید کنید.

اگر به دنبال جذب مشتری و افزایش فروش هستید، باید برند و کسب و کار خودتان را از دیگران متمایز کنید. سعی کنید هنگام معرفی محصول روی جنبه‌های منحصر به فرد محصولات یا خدمتتان مانور بدهید، چون این ویژگی‌های مخصوص باعث می‌شود که بیشتر در ذهن مشتری بمانید و آن‌ها متقاعد بشوند از شما خرید کنند تا محصول بهتر و باکیفیت‌تری داشته باشند.

از طرف دیگر سعی کنید با عدد و رقم و دلیل و منطق صحبت کنید و از مزایای ناملموس حرفی نزنید، به خاطر اینکه ویژگی‌هایی که شفاف‌تر و قانع کننده‌تر هستند، بیشتر در ذهن می‌مانند.

مثلا فرض کنید که می‌خواهید دستگاهی را معرفی کنید. به جای اینکه بگویید: «این محصول می‌تواند هزینه‌های شما را به شدت کاهش دهد.»، بهتر است بگویید: «این محصول هزینه‌های شما را به طور متوسط ۲۵٪ کاهش می دهد.»

در پایان برشی از کتاب صوتی «۱۰ راه میانبر برای ورود به ذهن مشتری» را بشنویم:

برای دانلود کتاب صوتی «۱۰ راه میانبر برای ورود به ذهن مشتری» روی تصویر زیر کلیک کنید:

دیدگاه‌ها 0

سبد خرید