عادت‌ هایی که برای داشتن یک زندگی شادتر و موفق‌تر به آن‌ها نیاز دارید!

عادت

عادت همان رفتارها و الگوهایی هستند که ما در وجودمان نهادینه کردیم و آن‌ها را به صورت پیش فرض نمایش می‌دهیم. دوش گرفتن، مسواک زدن و به طور کلی آماده شدن برای شروع یک روز جدید عادت‌ هایی هستند که ما هر روز به صورت ناخودآگاه آن‌ها را انجام می‌دهیم.

نکته‌ی جالب در خصوص عادت‌ های روزانه این است که ما هر روز این روال را بدون فکر کردن انجام می‌دهیم. عادات روزانه که در ناخودآگاه ذهن ما حک شده‌اند، فضایی را برای مغزهایمان ایجاد می‌کنند تا ما بتوانیم فعالیت‌های پیشرفته‌تری مانند حل مسئله و تجزیه و تحلیل را انجام دهیم.

با توجه به اهمیت ویژه‌ی عادت‌ ها در دستیابی به اهداف و موفق شدن، قصد داریم در این مقاله به عادت‌ هایی در زمینه‌های مختلف بپردازیم که برای داشتن یک زندگی شاد و موفق به آن‌ها احتیاج داریم.

عادت‌ هایی برای اینکه بهره‌وری بیشتری داشته باشیم.

عادت‌ هایی برای اینکه بهره‌وری بیشتری داشته باشیم.

۱. روتین صبحگاهی داشته باشید.

یک روتین صبحگاهی داشته باشید تا بتوانید هر روز صبح از آن استفاده کنید. این کار انرژی و قدرت باورنکردنی‌ای در طول روز به شما می‌دهد.

 

۲. قانون ۸۰/۲۰ را اجرا کنید.

قانون ۸۰/۲۰ که به عنوان اصل پارتو نیز شناخته می‌شود، می‌گوید که ۸۰ درصد از نتایج حاصل از ۲۰ درصد تلاش‌ها است. در فروش نیز به این معناست که ۸۰ درصد فروش از ۲۰ درصد مشتریان است. در زندگی‌تان این ۲۰ درصد کارهایی را که نتایج بزرگی دارند، شناسایی کنید و به آن‌ها توجه ویژه‌ای داشته باشید.

 

۳. فهرستی از کارهای روزانه‌تان ایجاد کنید.

هر روز یک لیست ساده از کارهایی که باید انجام دهید بنویسید، این کار و این عادت ساده شما را بیشتر و بیشتر به اهدافتان نزدیک می‌کند.

 

۴. وظایف مهمی را که فوری نیستند، شناسایی کنید.

در بحث مدیریت زمان، وظایف مهمی را که فوری نیستند، شناسایی کنید. این کار باعث می‌شود به اهداف بلندمدت خود نزدیک شوید، چرا که اجازه نمی‌دهد وظایف مهم‌تان را فراموش نکنید.

 

۵. هر روز یک بررسی کلی انجام دهید.

در پایان روز، هر کاری که کرده اید و چیزهایی را که به دست آورده اید مرور کنید و آن را در نظر بگیرید تا بتوانید متوجه پیشرفت خود شوید.

 

۶. چیزهای بی اهمیت را نادیده بگیرید.

چیزهایی را که وقت شما را تلف می‌کنند، نادیده بگیرید. اگرچه در ابتدا دشوار است، اما با تمرین، این کار آسان و آسان‌تر می شود.

 

۷. در طول روز به اندازه کافی استراحت داشته باشید.

مطالعات علمی نشان می‌دهند که وقتی در وسط انجام یک کار مهم، چند دقیقه‌ای از آن فاصله بگیرید و دوباره با انرژی بیشتری سراغش بروید، نتیجه‌ی به دست آمده بسیار بهتر می‌شود.

 

۸. نتیجه نهایی را تجسم کنید.

تجسم ابزار بزرگی است که به شما کمک می‌کند تا بر چیزهایی که به ظاهر غیرقابل حل هستند، غلبه کنید. این کار باعث افزایش انگیزه، بهره‌وری شما می‌شود.

 

۹. از چیزهایی که حواس شما را پرت می‌کنند، دوری کنید.

حواس پرتی می‌تواند مسیر شما رسیدن به اهدافتان را منحرف کند. یک مطالعه‌ی علمی نشان می‌دهد که وقتی رشته‌ی افکار از دست شما خارج می‌شود، حدود ۲۵ دقیقه طول می‌کشد تا دوباره حواستان را جمع کنید.

 

۱۰. هر روز شکرگزاری کنید.

همه‌ی ما چیزهای زیاد و باارزشی داریم، ​​اما معمولا تا زمانی که آن‌ها را از دست ندهیم، به خاطر آن‌ها شکرگزاری نمی‌کنیم. عادت کنید هر روز ۱۰ چیز را که به خاطرشان شکرگزار هستید، یادداشت کنید.

عادت‌ هایی در زمینه‌ی اقتصاد

عادت‌ هایی در زمینه‌ی اقتصاد که به موفقیت شما کمک می‌کنند.

۱. پس انداز کنید.

اگر می‌توانید هر ماه حدود ۱۰ تا ۲۰ درصد از درآمد خود را پس انداز کنید. این کار باعث می‌شود که در زمان بازنشستگی یا سالمندی زندگی راحت‌تری داشته باشید.

 

۲. زود از خواب بیدار شوید.

شاید در نگاه اول، زود از خواب بیدار شدن ارتباطی با موفقت اقتصادی نداشته باشد، ولی باید بگوییم که اکثر کارآفرینان موفق جهان هر روز ساعت ۶ صبح و یا حتی زودتر از خواب بیدار می‌شوند.

 

۳. اهداف مالی‌تان را مرور کنید.

هر روز اهداف مالی خودتان را مرور کنید. حساب تک تک بدهی‌ها، هزینه‌ها و درآمد خود را داشته باشید تا بهتر بتوانید به اهداف مالی خود برسید.

 

۴. لیست خرید داشته باشید.

هیچ وقت بدون لیست به خرید نروید. به خاطر اینکه در این شرایط چیزهای زیادی را خریداری می‌کنید که در واقع به آن‌ها نیاز ندارید.

عادت‌ هایی برای داشتن یک رابطه‌ی عاطفی سالم و پایدار

عادت‌ هایی برای داشتن یک رابطه‌ی عاطفی سالم و پایدار

۱. برای ارتباطتان وقت بگذارید.

اگر به دنبال داشتن یک رابطه‌ی سالم و پایدار هستید باید برای آن وقت و انرژی بگذارید.

 

۲. بدون چشم داشت محبت کنید.

به یک رابطه‌ی عاطفی عمیق که برای شما اهمیت ویژه‌ای دارد، به چشم یک بده بستان تجاری نگاه نکنید. با مهربانی و بدون هیچ چشم داشتی به طرف مقابلتان محبت کنید. 

 

۳. محبت خود را به صورت زبانی ابراز کنید.

هیچ وقت نگویید که من محبتم را در رفتارم نشان می‌دهم و احتیاجی به ابراز بیانی آن نیست. این کار یکی از مخرب‌ترین رفتارها در روابط عاطفی است. هر روز یک پیام متنی ساده برای طرف مقابلتان بفرستید و به او بگویید که دوستش دارید.

 

۴. گوش کنید و یاد بگیرید.

حرف طرف مقابلتان را به دقت بشنوید و او را درک کنید. این کار باعث می‌شود سریع‌تر نقاط مشترکتان را پیدا کنید.

 

۵. تاریخ‌های مهم را به خاطر بسپارید.

تاریخ تولد، سالگرد ازدواج و یا هر تاریخ مهم دیگری را به خاطر بسپارید. فراموش کردن این تاریخ‌ها حس خوبی به طرف مقابلتان نمی‌دهد. اگر هم به بهانه‌ی حافظه‌ی ضعیف تاریخ‌ها را فراموش می‌کنید، اپلیکیشن‌های زیادی برای ثبت تاریخ وجود دارد، پس بهانه نیاورید!

عادت‌ هایی برای داشتن یک زندگی سالم

عادت‌ هایی برای داشتن یک زندگی سالم

۱. حداقل ۷ ساعت در شبانه روز بخوابید.

هر شب به اندازه کافی بخوابید. نه کم و نه زیاد. این کار به کاهش سطح استرس شما کمک می‌کند و در عین حال باعث ایجاد تعادل در در ذهن شما می‌شود.

 

۲. هر روز صبح صبحانه بخورید.

مطالعات نشان می‌دهد که صبحانه واقعا مهم‌ترین وعده غذایی است. به هیچ وجه صبحانه را حذف نکنید و حتی اگر نمی‌رسید صبحانه‌ی کامل صرف کنید، اول صبح یک لقمه‌ی کوچک یا یک میوه بخورید. خوردن صبحانه را تبدیل به یک عادت قوی کنید.

 

۳. به اندازه‌ی کافی آب بنوشید.

در طول روز باید به اندازه‌ی کافی آب بنوشید، حداقل ۸ لیوان. مزایای زیادی برای این وجود دارد، از سلامت پوست گرفته تا بهبود عملکرد مغز. آب نوشیدن را دست کم نگیرید.

 

۴. سبزیجات سبز بخورید.

تا جایی که امکان دارد سبزیجات سبز بخورید. آن‌ها منبع عظیم موادی هستند که خاصیت قلیایی دارند و باعث می‌شوند رژیم غذایی ما که عمدتا اسیدی است، متعادل شود.

عادت‌ هایی برای اینکه در حوزه‌ی کار و فعالیت‌تان موفق باشید.

عادت‌ هایی برای اینکه در حوزه‌ی کار و فعالیت‌تان موفق باشید.

۱. دقیق باشید.

دقت در کار بسیار مهم است، به خاطر اینکه اشتباهات هم از نظر زمانی و هم از نظر مالی بسیار پرهزینه هستند. تمام تلاش خود را بکنید تا دقت در کار خود را دو و یا حتی سه برابر کنید.

 

۲. سریع باشید.

زمان طلاست پس آن را هدر ندهید و کارهایتان را آهسته‌تر از حد معمول انجام ندهید. البته، دقت را فدای سرعت نکنید، اما اگر می‌توانید کارهایتان را سریع و با کیفیت انجام دهید، از این توانایی‌تان استفاده کنید و یک عادت خوب بسازید!

 

۳. نگاه جامع و کلی داشته باشید.

همیشه در کار خود دقیق و جامع باشید. برای حل مسائل کاریتان تا حد امکان نگاهی جامع و از بالا داشته باشید.

 

۴. مسئولیت پذیر باشید و آن را تبدیل به عادت کنید.

مسئولیت کارهایتان را بپذیرید. اگر مرتکب اشتباه می‌شوید، به جای انکار کردن، آن‌ها را بپذیرید و سعی کنید جبرانشان کنید.

 

۵. رفتار دوستانه باشید.

هرگز اهمیت دوستی با دیگران را نادیده نگیرید. رفتار دوستانه داشتن نه تنها بی ادبانه نیست، بلکه باعث پیشرفت و رشد کسب و کار شما می‌شود.

 —————————————————————

برشی تاثیرگذار از کتاب صوتی «عادت های اتمی» را با هم بشنویم:

برای دانلود کتاب صوتی «عادت های اتمی» روی تصویر زیر کلیک کنید!

عادت‌های اتمی
دیدگاه‌ها 0

سبد خرید