کتاب صوتی عادت‌های اتمی

جیمز کلیر
  • گوینده: حجت یوسفی
  • مدت زمان: 332 دقیقه
  • ناشر صوتی: رادیو مثبت

98,000 تومان

آنچه خواهید شنید

معرفی کتاب صوتی «عادت‌های اتمی»

چگونه عادت‌های کوچک می‌توانند زندگی ما را تغییر دهند؟

 

آیا شما کسی را می‌شناسید که از پیشرفت کردن و موفقیت بدش بیاید؟ تقریبا می‌توان با قطعیت گفت که همه‌ی انسان‌ها به دنبال کارهایی هستند که آن‌ها را به اهدافشان نزدیک و نزدیک‌تر می‌کند. چطور می‌توانیم در زندگی انسان خوب و موفقی باشیم و به اهدافمان برسیم؟ یکی از اصلی ترین عوامل آن داشتن عادت‌های خوب است. در این مقاله قصد داریم کتاب «عادت‌های اتمی» نوشته‌ی «جیمز کلیر» را معرفی کنیم که به ما یاد می‌دهد چطور عادت‌های خوب داشته باشیم.

 ---------------------------------------------------------------

موضوع اصلی کتاب «عادت‌های اتمی» چیست؟

همانطور که از اسمش مشخص است، کتاب عادت‌های اتمی درباره‌ی عادت‌های ما است.

این کتاب به ما یاد می‌دهد که چطور عادت‌های خوبی برای خودمان ایجاد کنیم و عادت‌های بدمان را کنار بگذاریم.

 ---------------------------------------------------------------

چرا باید این کتاب را بخوانیم؟

برای جواب دادن به این سوال و توضیح بیشتر درباره‌ی موضوع کتاب صحبت کنیم، اجازه بدهید که به یک نکته‌ی جالب درباره‌ی اسم این کتاب اشاره کنیم.

اتم، کوچک‌ترین واحد تشکیل دهنده‌ی ماده است. در اسم کتاب این کلمه در کنار کلمه‌ی عادت می‌آید، همین نکته توضیح کامل موضوع کتاب است. چطور؟

بیشتر ما دوست داریم تغییرات بزرگ در زندگی‌مان ایجاد کنیم، ولی اکثرا به مسائل و تغییرهای کوچک بی تفاوت هستیم. این در صورتی است که بزرگ‌ترین اتفاقات از مجموع کوچک‌ترین تغییرات ایجاد می‌شود.

با یک مثال بیشتر توضیح می‌دهیم؛ فرض کنید می‌خواهید اتاقتان را مرتب کنید، حالا دو شرایط زیر را تصور کنید:

۱. یک دست لباس روی صندلی اتاقتان است.

۲. پنج دست لباس روی صندلی اتاق و یا کف اتاقتان است.

در کدام حالت زودتر دست به کار می‌شوید؟ به احتمال بسیار قوی حالت دوم.

تاثیر تغییرات کوچک در این مثال بسیار ساده و دم‌دستی هم کاملا مشخص است. به همین دلیل است که نویسنده قصد دارد در کتابش تاثیر عادت‌های کوچک را به خواننده‌ها نشان دهد.

 ---------------------------------------------------------------

با خواندن این کتاب چه چیزهایی یاد می‌گیریم؟

یکی از مهم‌ترین نکاتی که این کتاب به ما یاد می‌دهد این است که تاثیر عادت‌های کوچک را بشناسیم و بدانیم که چطور آن‌ها را مدیریت کنیم. از نظر «جیمز کلیر» نویسنده‌ی کتاب «عادت‌های اتمی» همین موضوع باعث می‌شود که هر روز یک درصد بهتر شویم.

شاید یک درصد در روز خیلی زیاد نباشید، ولی وقتی در یک مقیاس بزرگ‌تر به آن نگاه کنیم، متوجه میزان بزرگ بودن می‌شویم. «جیمز کلیر» می‌گوید هر کس که روزانه یک درصد بهتر شود، در یک سال ۳۷ برابر انسان بهتری می‌شود.

یکی دیگر از نکات مهم این کتاب این است که چطور وقتی در یک مسیر اشتباه قرار می‌گیریم، متوجه اشتباهمان شویم و سعی در اصلاح خودمان داشته باشیم. انکار کردن و نپذیرفتن اشتباه، یکی از رفتارهای سمی‌ای است که باعث عدم موفقیت انسان‌ها می‌شود.

بنابراین یاد گرفتن ترفندهایی برای پذیرش و اصلاح اشتباه، گام بزرگی برای دستیابی به اهداف است.

ما در اینجا فقط به چند نکته‌ی آموزنده‌ی این کتاب اشاره کردیم. برای اینکه ترفندها و نکات بیشتری از کتاب «عادت‌های اتمی» یاد بگیرید، حتما آن را در اسرع وقت گوش کنید.

 ---------------------------------------------------------------

چند جمله‌ی خواندنی از کتاب «عادت‌های اتمی»

برای اینکه کمی بیشتر با فضای کتاب آشنا شوید، قصد داریم در ادامه‌ی مطلب چند جمله‌ی خواندنی از آن را با شما به اشتراک بگذاریم:

  • تمام نتایج بزرگ از شروع‌های کوچک آغاز می‌شوند. بذر هر عادتی، یک تصمیم کوچک است. اما وقتی این تصمیم تکرار شود، آن عادت جوانه می‌زند و قدرت می‌گیرد. ریشه‌ها خودشان را تقویت می‌کنند و باعث رشد ساقه‌ها می‌شوند. شکستن یک عادت بد مثل ریشه کن کردن یک بلوط قدرتمند و قدیمی در درون خودمان است و ایجاد یک عادت خوب، مثل این می‌ماند که هر روز از سال را به کاشت یک گل کوچک و ظریف بگذرانید.

 

  • ستون این کتاب، مدل چهار مرحله‌ای من [نویسنده] برای عادت‌ها است: سرنخ، تمایل، پاسخگویی و پاداش.

 

  • هر چقدر بیشتر به یک جنبه‌ی به خصوص از هویت خودتان افتخار کنید، انگیزه‌ی بیشتری برای حفظ عادت‌های مربوط به آن خواهید داشت. اگر به حالت و شمایل موی خود افتخار می‌کنید، انواع و اقسام عادت‌ها را برای مراقبت و حفظ آن توسعه خواهید داد. اگر به اندازه‌ی عضله‌های خود افتخار می‌کنید، کاری خواهید کرد که هیچ وقت یک جلسه‌ی باشگاه و ورزشتان را هم از دست ندهید. وقتی غرور و افتخار وارد کار شد، با چنگ و دندان برای حفظ آن عادات تلاش خواهید کرد.

 

  • ما غالبا تغییرات کوچک را نادیده می‌گیریم، به خاطر اینکه در لحظه خیلی مهم به نظر نمی‌رسند. اگر همین الان مبلغ اندکی پول پس انداز کنید، در جا میلیونر نخواهید شد. اگر سه روز پشت سر هم باشگاه بروید، هیکل ورزشکاری و روی فرم نخواهید داشت. به همین خاطر است که ما تغییرات کوچکی ایجاد می‌کنیم، اما نتایج آن هیچ وقت به سرعت ظاهر نمی‌شوند. بنابراین دوباره سراغ روتین قبلی مان می‌رویم. متاسفانه گام تحولات آنقدر آرام است که باعث می‌شود متوجه عادت‌های بدتان هم نشوید...

 ---------------------------------------------------------------

چه کسانی باید کتاب «عادت‌های اتمی» را بخوانند؟

قبل از اینکه جواب این سوال را بدهیم، به یک نکته‌ی مهم اشاره کنیم و آن هم این است که هیچ راه واحدی برای ایجاد عادت‌های بهتر وجود ندارد، ولی این کتاب بهترین راه‌ها و ترفندهایی را که برای ساخت عادت‌های خوب و کنار گذاشتن عادت‌های بد لازم است، به خوانندگان یاد می‌دهد.

خواندن این کتاب برای هر کسی که به دنبال پیدا کردن سیستمی گام به گام برای بهبود رفتار و شرایط زندگی اش است، مفید خواهد بود. اگر می‌خواهید با عادت‌های کوچک به اهدافتان برسید، حتما این کتاب را مطالعه کنید.

دیدگاه کاربران

هیچ دیدگاهی برای این محصول نوشته نشده است.