روش‌هایی کاربردی برای جذب مشتریان جدید

همه‌ی کسب و کارها به دنبال این هستند که مشتریان جدیدی پیدا کنند و درآمد بیشتری داشته باشند. اما یک کسب و کار چطور می‌تواند مشتریان جدیدی جذب کند؟ با توجه به اهمیت این موضوع، در این مقاله می‌خواهیم درباره‌ی چند ترفند بسیار ساده و در عین حال کاربردی صحبت کنیم که به شما کمک می‌کنند برندتان را مطرح‌تر کنید و بدانید برای جذب مشتریان جدید چه باید بکنید.

۱. به مشتریان جدیدتان تخفیف و تسهیلات ویژه‌ای بدهید.

نه تنها در زمان‌های گذشته، بلکه در این دوره هم مشتریان به دنبال این هستند که بیشتر سود کنند. اگر به دنبال این هستید که مشتریان جدیدی برای کسب و کارتان پیدا کنید، سعی کنید با تخفیف‌ و تسهیلات ویژه، افراد بیشتری را به سمت کسب‌ و کار خود جذب کنید.

مثلا می‌توانید برای جذب مشتریان جدید، از چنین ایده‌هایی برای تخفیف‌ دادن استفاده کنید:

  • ︎در اولین خریدتان پول یک محصول را بپردازید و دو محصول دریافت کنید.
  • خرید اول با ارسال و بسته‌بندی رایگان
  • ده درصد از مبلغ خرید اولتان، در پروفایل شما ذخیره می‌شود و می‌توانید در خریدهای بعدی‌تان از آن استفاده کنید.
جذب مشتریان جدید

۲. از مشتریان قبلی‌تان کمک بگیرید.

یکی از ترفندهایی که برای افزایش مشتری‌هایتان می‌توانید از آن استفاده کنید این است که از مشتری‌های سابق و قدیمی‌تان کمک بگیرید. به طور مثال می‌توانید از مشتری‌های وفادار و قدیمی‌تان بخواهید که شما را به دوستانشان معرفی کنند.

ارتباط برقرار کردن و درخواست کردن از مشتری‌های فعلی‌تان یکی از بزرگ‌ترین کمک‌هایی است که می‌توانید در قبال کسب و کارتان انجام دهید‌.

یکی از کارهایی که می‌توانید انجام دهید تا مشتریان‌تان تشویق شوند شما را به اطرافیانشان معرفی کنند، این است که برای هر جذب مشتری جدید، کد تخفیفی در اختیار مشتری قدیمی‌تان قرار دهید.

۳. دوباره با مشتریان قدیمی‌تان تماس بگیرید.

اگر به دنبال جذب مشتریان جدید هستید، سعی کنید یک لیست تماس از تمام مشتریان کسب و کارتان تهیه کنید. گام بعدی این است که یک برنامه‌ی منظم تنظیم کنید. مثلا یک دوره‌ی فصلی (سه ماهه).

در پایان این دوره، به کسانی که در آن فصل از شما خریدی نداشته‌اند، پیام بدهید. می‌توانید در پیام‌هایتان از جملات محبت آمیز استفاده کنید، مثلا مشتری عزیز دلتنگتان هستیم یا همراه قدیمی کسب و کار …، ما همیشه به یادتان هستیم. این کار حس خوشایندی را برای مشتریانتان ایجاد می‌کند و باعث می‌شود چند نفر از آن‌ها دوباره به یاد کسب و کار شما بیفتند و اگر خریدی داشتند، به شما سر بزنند.

جذب مشتریان جدید

۴. برای جذب مشتریان جدید، وب سایت خود را به روز کنید.

ما در عصر ارتباطات و پیشرفت روزانه‌ی تکنولوژی زندگی می‌کنیم. بنابراین اگر دنبال این هستید که از گردونه‌ی رقابت با برندها و کسب و کارهای دیگر حذف نشوید، باید خودتان را با شرایط امروز تطابق دهید.

یکی از مهم‌ترین کارهایی که در این زمینه باید انجام دهید، توجه به فروش آنلاین و به روز کردن وبسایت است. اگر در این کار تخصصی ندارید، می‌توانید از متخصصان تولید محتوا و طراح سایت استفاده کنید. شاید برایتان سوال پیش بیاید که چرا این‌قدر روی فروش آنلاین تاکید داریم.

با یک مثال ساده این موضوع را توضیح می‌دهیم. فرض کنید که صاحب یک فروشگاه هستید. یکی از اصلی‌ترین مسائلی که باید به آن دقت داشته باشید، طراحی ویترین مغازه‌تان است، به خاطر اینکه هر کسی که وارد فروشگاه می‌شود، چشمش به دکوراسیون و نحوه‌ی چینش محصولات می‌افتد و این موضوع تاثیر بسیاری مهمی روی میزان فروش شما دارد.

حالا برگردیم سر موضوع سایت و فروش آنلاین. سایت و صفحات شما در شبکه‌های اجتماعی حکم همان ویترین مغازه‌تان را در دنیای واقعی دارد. بنابراین اگر به دنبال این هستید که علاوه بر مشتریان حضوری، به مشتریان غیرحضوری‌تان هم خدمات خوبی بدهید، باید توجه ویژه‌ای به طراحی سایت و صفحات فضای اجتماعی‌تان داشته باشید.

۵. برای جذب مشتریان جدید، در رویدادهای اجتماعی شرکت کنید.

نظرسنجی ها نشان می‌دهد که بیشتر مردم دوست دارند از مشاغل خانگی، محلی و مستقل حمایت کنند. با شرکت در رویدادها و مراسم‌های سازمان‌های خیریه وجهه‌ی کسب و کارتان را در جامعه ارتقا دهید.

سعی کنید با توجه به حوزه‌ی فعالیت کسب و کارتان اسپانسر کارهای متفاوت شوید. همه‌ی این کارها باعث می‌شود، افراد بیشتری شما را بشناسند و به این ترتیب مشتریان جدیدی جذب کنید.

با هم قسمتی از کتاب صوتی «برندسازی داستانی» را بشنویم:

برای دانلود کتاب صوتی «برندسازی داستانی» روی تصویر زیر کلیک کنید:

دیدگاه‌ها 0

سبد خرید