ترفندهای کاربردی برای برنده شدن

بیشتر انسان‌ها دوست دارند در زندگی‌شان برنده باشند، ولی چرا؟ از زمان‌های قدیم تا به امروز، جامعه برندگان را ستایش کرده است.

علاوه بر این، طعم پیروزی بسیار شیرین است و برنده شدن مزایای زیادی دارد. هر چه برد سخت تر باشد طعم پیروزی شیرین‌تر است؛

به خاطر اینکه شما نسبت به نقطه‌ی شروع احساس بهتری نسبت به خودتان دارید و همین مسئله باعث می‌شود اعتماد به نفس‌تان به شدت افزایش پیدا کند.

جمله‌ی معروفی است که در این باره می‌گوید: برندگان هرگز تسلیم نمی‌شوند و کسانی که تسلیم می‌شوند، هیج‌وقت برنده نمی‌شوند. به خاطر اهمیت این موضوع، قصد داریم در این مقاله چند ترفند کاربردی و عملی را برای موفق شدن ارائه کنیم:

 —————————————————————

۱. اهدافتان را به صورت مشخص تعیین کنید.

تصور کنید در یک مسابقه شرکت کرده اید، ولی نمی‌دانید خط پایان کجاست، آیا می‌توانید برنده شوید؟

البته که نه! زندگی هم مثل همین مسابقه است. همه‌ی ما به یک هدف خاص و دقیق نیاز داریم.

باید بدانیم در چه جهتی حرکت می‌کنیم و خط پایان چیست و کجاست. ما باید یاد بگیریم برای هدفی مشخص زحمت بکشیم و انرژی بگذاریم.

 —————————————————————

۲. باید مسئولیت کارهای خود را بپذیرید.

شما نمی‌توانید دیگران را به خاطر خطاهای خودتان سرزنش کنید و نباید تحت هیچ شرایطی برای کارهای اشتباهتان بهانه بیاورید. کسانی در زندگی برنده می‌شوند که نسبت به اشتباهات خود آگاه هستند. آن‌ها به خوبی می‌دانند که انتخاب‌ها و تصمیماتشان آن‌ها را به جایی که هستند، رسانده است.

برنده‌های زندگی بهانه نمی‌آورند بلکه اشتباهشان را می‌پذیرند و برایش راه حل پیدا می‌کنند.

۳. برای خودتان یک عادت برنده بسازید.

شاید به نظر عجیب برسد، ولی باید برای خودتان یک عادت خوب و سازنده ایجاد کنید. با توجه به اینکه عادت‌ها به سختی ایجاد می‌شوند، انجام این کار کمی سخت است، ولی برنده بودن هم سختی‌های خودش را دارد.

شاید برایتان سوال پیش بیاید که چطور باید یک عادت برنده بسازید؟ باید به اتفاقات اطرافتان با دیدگاهی متفاوت نگاه کنید و آن‌ها را به چشم یک چالش ببینید.

روزانه خودتان را به چالش بکشید، عادت کنید هر روز کاری را انجام دهید که قبلا نمی‌توانستید انجامش دهید.

 —————————————————————

۴. از شکست خوردن نترسید.

شما نباید از شکست خوردن بترسید. تنها کاری که باید انجام دهید این است که از شکست‌های خود درس بگیرید.

به هیچ عنوان نباید اجازه دهید شکست انگیزه‌ی شما را از بین ببرد، سعی کنید به خودتان مسلط باشید و طوری از تجربه‌ی شکستتان درس بگیرید که دفعه‌ی بعدی به شما کمک کند برنده شوید.

 —————————————————————

۵. هر روز مشتاق یادگیری باشید.

سعی کنید هر روز چیز جدیدی یاد بگیرید، مثلا کتاب بخوانید، با افراد جدید ملاقات کنید، کاری متفاوت انجام دهید، پادکست تازه‌ای بشنوید و هزاران کار دیگر. یکی از مهم‌ترین نکاتی که به شما کمک می‌کند تا به خواسته‌تان برسید و در زندگی برنده شوید، دانش و اطلاعات است.

۶. ریسک کنید.

از ریسک کردن نترسید؛ به خاطر اینکه اگر بیش از حد محتاط باشید، ممکن است یک فرصت خوب و استثنایی را از دست بدهید و دیگر چنین موقعیتی برایتان پیش نیاید و حسرتش همیشه در زندگی‌تان باقی بماند.

 —————————————————————

۷. متمرکز باشید.

روی اهدافتان تمرکز داشته باشید و به هیچ عنوان سست نشوید. اگر تمرکز نداشته باشید، هیچ کدام از کارهایتان را جدی انجام نمی‌دهید و وقتی کارهایتان را جدی انجام ندهید، به هیچ عنوان برنده نخواهید شد.

 —————————————————————

۸. متعهد باشید.

یکی از اصلی‌ترین تفاوت‌ها بین افراد بازنده و برنده این است که برندگان خودشان را متعهد به برنده شدن می‌دانند.

برنده‌ها خیلی دقیق می‌دانند چه می‌خواهند و برای رسیدن به آن هر کاری که لازم باشد، انجام می‌دهند. برای اینکه در زندگی برنده شوید، باید متعهد باشید.

۹. باید بسیار سخت کوش باشید.

هیچکس یک شبه و به سادگی در زندگی برنده نمی‌شود. اگر می‌خواهید در زندگی برنده باشید، باید بیشتر از رقبایتان تلاش کنید. با یک مثال بیشتر توضیح می‌دهیم؛

فرض کنید می‌خواهید در یک مسابقه‌ی ورزشی شرکت کنید و رقیبتان روزانه ۲۰۰ حرکت تمرینی می‌زند، اگر می‌خواهید از او پیشی بگیرید و برنده شوید باید روزی ۳۰۰ حرکت تمرینی بزنید.

همیشه به خاطر داشته باشید که هر چه بیشتر تلاش کنید، نتایج بهتری خواهید گرفت. ترکیبی از سخت کوشی و اراده می‌تواند هر چیزی را در زندگی به شما بدهد.

 —————————————————————

برشی زیبا از کتاب صوتی «قوانین مبارزه» را بشنویم:

برای دانلود کتاب صوتی «قوانین مبارزه» روی تصویر زیر کلیک کنید:

دیدگاه‌ها 0