کتاب صوتی قوانین مبارزه

رابرت گرین
  • مترجم: محمدرضا آل یاسین
  • گوینده: ابوالفضل شکیبا زاد
  • مدت زمان: 245 دقیقه
  • ناشر صوتی: رادیو مثبت
(دیدگاه 1 کاربر)

98,000 تومان

آنچه خواهید شنید

معرفی کتاب صوتی «قوانین مبارزه»

از دستورات راهبردی بزرگ‌ترین رهبران تاریخ استفاده کنید تا در مشکلات موفق شوید.

 

زندگی همه‌ی انسان‌ها پر از فراز و نشیب است. شاید بتوانیم زندگی را با یک میدان مبارزه مقایسه کنیم. چه کسی می‌تواند برنده‌ی این مبارزه باشد؟ قوانین مبارزه کدامند؟

برای رد شدن از سختی‌ها و موانع زندگی باید از مسیرهایی پیش برویم که ما را به موفقیت می‌رسانند. یک راه دیگر هم این است که از تجربیات افراد موفق و برندگان مبارزه‌های بزرگ استفاده کنیم، چون عمر همه‌ی ما انسان‌ها محدود است، نمی‌توانیم تمام اتفاقات را خودمان تجربه کنیم.

برای اینکه همیشه در مبارزه‌های زندگی پیروز باشد، قصد داریم کتابی جذاب در این زمینه را به شما معرفی کنیم؛ کتاب «قوانین مبارزه» نوشته‌ی «رابرت گرین»

 ---------------------------------------------------------------

موضوع اصلی کتاب چیست؟

همه‌ی ما صلح را به عنوان یکی از مهم‌ترین ارزش‌های زندگی می‌دانیم و همه‌ی تلاشمان را می‌کنیم که زندگی‌مان را بر پایه‌ی صلح و دوستی پیش ببریم.

تمام تبلیغات و تلاش‌های رسانه‌ای هم برای این است که به مردم القا کند زندگی اجتماعی آرام و بر پایه‌ی همکاری و محبت است، ولی آیا در واقعیت هم چنین چیزی هست؟

پاسخ «رابرت گرین» نویسنده‌ی این کتاب مفید و مختصر است: نه!

از نظر او بر خلاف چیزهایی که گفته می‌شود، زندگی مثل یک نبرد و مبارزه است و فقط بهترین مبارزان می‌توانند در آن موفق شوند و جان سالم به در ببرند.

«رابرت گرین» می‌گوید اگر انسان‌ها فراموش کنند که زندگی یک زمین جنگ است، به شدت لطمه می‌بینند و ممکن است به کل نابود شوند.

نویسنده در این کتاب مهم‌ترین اتفاق‌ها و نبردهای طول تاریخ را بررسی می‌کند و دستوراتی را که رهبران بزرگ در آن شرایط داده بودند، مطرح می‌کند. قصد او از این کار این است که به خوانندگان یاد بدهد چطور با موانع زندگی‌شان مواجه شوند و آنها را از سر راهشان کنار بزنند.

این کتاب به ما یاد می‌دهد که چطور بر اساس شرایط، راهکاری را انتخاب کنیم که با کمترین آسیب و خسارت بهترین نتیجه را بگیریم.

 ---------------------------------------------------------------

نظرات بعضی از خوانندگان و نشریات درباره‌ی این کتاب

برای اینکه راحت‌تر بتوانید تصمیم بگیرید که آیا این کتاب مناسب مطالعه هست یا نه، نظرات برخی از خوانندگان و نشریات معروف را درباره‌ی آن می‌خوانیم.

 

  • قطعا کلمه‌ی جنگ برای بیشتر انسان‌ها خیلی تلخ و ناخوشایند است. ولی چه بخواهیم و چه نخواهیم، زندگی خیلی شبیه به یک میدان مبارزه است و تنها کسانی می‌توانند پیروز این نبرد باشند که ترفندهای جنگیدن را بلد باشند. «رابرت گرین» در کتاب «قوانین مبارزه» راه و روش‌های موفقیت در زندگی را به ما یاد می‌دهد. -یکی از خوانندگان

 

  • تخصص «رابرت گرین» این است که زندگی و فلسفه‌های شخصیت‌های تاریخی مانند اسکندر، چنگی خان، ناپلئون و … را تجزیه و تحلیل کند و از زندگی آن‌ها نکات آموزنده‌ای را بیرون بکشد که به خوانندگانش یاد بدهد که چطور از موقعیت‌های آن‌ها درس بگیرند. خواندن این کتاب برای مدیران شرکت‌ها، فروشندگان و افراد عادی پیشنهاد می‌شود. -فروشندگان و مدیران شرکت‌ها

 

  • مطالعه‌ی این کتاب را به همه توصیه می‌کنم. من در انتخاب کتاب بسیار حساسم و کتاب‌های زیادی در حوزه‌های ارتقای شخصی، موفقیت، تقویت ذهن و خط فکری خوانده‌ام. پس از خواندن این کتاب نکات و ترفندهای بسیار زیادی یاد گرفتم که هیچ‌وقت از ذهنم پاک نمی‌شوند. -یکی از خوانندگان

 ---------------------------------------------------------------

جملاتی خواندنی از کتاب «قوانین مبارزه»

برای اینکه بیشتر با فضای این کتاب آشنا شوید، چند جمله‌ی کوتاه و جذاب از آن را با هم می‌خوانیم:

 

  • وقتی به ناچار با ابلهان نشست و برخاست می‌کنید، از بحث و جدل با آن‌ها بپرهیزید و با افکار و سخنان خام و نپخته‌شان، تعادل روانی‌تان را به هم نزنید. فراموش نکنید که حرص و خودخوری دشمن شماره یک آرامش است.

 

  • باید بدانید که گاهی اوقات، سکوت از گفتاری زیبا و پرمحتوا نیز موثرتر است. بنابراین بعضی وقت‌ها به جای اینکه به چیزهایی اشاره کنید که مردم انتظار دارند درباره‌ی آن سخن بگویید، دست از صحبت کردن بکشید و سکوت اختیار کنید.

 

  • اگر با چالش دست و پنجه نرم نکنید، خستگی بر تمام اجزای وجودتان حاکم می‌شود. در واقع فقدان انرژی ناشی از فقدان چالش است و اغلب زمانی اتفاق می‌افتد که از قابلیت ذهنی و جسمانی‌تان به اندازه‌ی کافی کار نمی‌کشید.

 

  • کسی که رجزخوانی می‌کند در باطن بزدل است. افراد آتشی مزاج و عصبانی، اغلب شیفته‌ی ماجراجویی هستند و کمرو‌ها هم کشته و مرده‌ی توجه. این واقعیت به شما امکان می‌دهد که فرای ظاهر افراد به ویژگی‌های درونی‌شان پی ببرید و نقاط ضعفشان را شناسایی کنید.

 ---------------------------------------------------------------

چه کسانی باید این کتاب را بخوانند؟

همانطور که کمی قبل‌تر گفته شد، زندگی مثل یک میدان مبارزه است و فقط کسانی می‌توانند پیروز از آن خارج شوند که فوت و فن درست جنگیدن را بلد باشند.

مثلا فرض کنید دو کشتی‌گیر با هم مبارزه می‌کنند. هر دو نفر تکنیک‌های کشتی را بلدند، ولی فقط یکی از آن‌ها می‌تواند از موقعیت‌های مناسب استفاده کند و درست‌ترین تکنیک را در بهترین لحظه اجرا کند.

برای موفق شدن در سختی‌های زندگی هم باید ترفندهای آن را بلد باشیم. مطالعه‌ی این کتاب برای همه‌ی کسانی که می‌خواهند در سختی‌های زندگی سربلند باشند، لازم است.

نویسنده با بررسی دستورات بزرگ‌ترین رهبران تاریخ که توانسته اند پیروز نبردها باشند، این فوت و فن‌ها را به دست آورده است. ترفندهایی که در این کتاب ارائه می‌شوند به شما یاد می‌دهد که چگونه در موقعیت‌ها عاطفی، خانوادگی، تحصیلی، کاری و … موفق باشید.

دوست دارید بتوانید گلیم خودتان را در جامعه از آب بیرون بکشید؟ آیا می‌خواهید یاد بگیرید چطور رفتار کنید؟ راه و روش‌های موفق شدن در چالش‌های سخت زندگی چیست؟

جواب این‌ سوال‌ها و چندین سوال دیگر در کتاب «قوانین مبارزه» با مثال و توضیح آمده است. بنابراین به هیچ عنوان مطالعه‌ی آن را پشت گوش نیندازید.

دیدگاه کاربران

  1. navidkarimi0992 گفته:

    سلام عرض ادب
    این کتاب عالی هست
    ممنون از کتاب های عالی تون و ممنون از ترجمه کردن عالی تون