۷ علامت کمتر شناخته شده از افسردگی

در افکار عمومی ، افسردگی ، حاللتی تلقی میشود که فرد نوعی ناراحتی شدید داشته باشید یا اینکه تمایل به خود ازاری از خود بروز دهد. اما باید بدانید که افسردگی ، حالتی فوق العاده پیچیده تر از این تعاریف است و اگر بخواهیم تمام نشانه های این حالت را تعیین و تشریح کنیم کار بسیار دشواری است. بر طبق نظریه کارشناسان، تقریبا ۷۰ درصد از مردم برای درمان افسردگی روش درمان سودمندی ندارند.

با توجه به سبک زندگی امروز و پیشرفت سریع تکنولوژی ،مردم امروزه زندگی اجتماعی را به شکل محدودتری تجربه میکنند و غالبا زندگی انفرادی دارند. وقتی در زندگی امور به خوبی پیش نمیرود ، این طبیعت انسان است که درگیر این حالات میشود و نهایتا منجر به ایجاد یک سد نفوذ ناپذیر در ما میشود بنام ” تنهایی “. اما به خاطر داشته باشید که ما انسانها موجوداتی اجتماعی هستیم و نیازمند تعامل هر چه بیشتر با دیگرانیم تا این افسردگی را در غل و زنجیر نگه داریم. هر فردی در هر موقعیت و هر زمانی ممکن است به افسردگی مبتلا شوند بدون اینکه حتی متوجه علایم ان شوند.

در اینجا به ۷ مورد از علایم کمتر شناخته شده افسردگی اشاره خواهد شد تا با انها اشنا شوید:

۱- بینظمی در خواب
اینگونه متصور است که فرد مبتلا به افسردگی همیشه در رختخواب است و بیشتر از افراد عادی میخوابد. اما این را هم به خاطر داشته باشید که فرد افسرده الگوی خواب منظمی ندارد و گاهی به بی خوابی مبتلا است. اگر نمیتوانید به درستی بخوابید و احساس کوفتگی و خستگی دارید ، بهتر است علت مشکل را جویا شوید و بلافاصله به فکر درمان ان باشید.

۲- تجربه کردن خشم و عصبیت
اگر از ان دسته افرادی هستید که مدام عصبی هستند و یا بدون هیچ دلیل یا کوچکترین دلیل ، پرخاشگری میکنید ، این احتمال وجود دارد که در گروه افراد افسرده واقع شده اید. افسردگی زمانی فوران میکند که نیازهای جسمی و احساسی شما حضور ندارند. وقتی عصبانی هستید به جای دامن زدن به شدت خشم خود به دنبال علت ان باشید.

۳- بی اشتهایی
در برخی موارد افراد افسرده احساس گرسنگی نمیکنند و دوست ندارند غذایی بخورند کم اشتهایی میتواند یکی دیگر از نشانه های افسردگی باشد. اگر با چنین نشانه ای مواجه شدید با یکی از افرادی که دوستش دارید حرف بزنید و از او طلب حمایت عاطفی نمایید.

۴- همیشه افکار منفی داشتن
اگر همیشه هراسانید یا قادر نیستید که افکار منفی را از خود دور کنید ، شاید در معرض افسردگی قرار گرفته اید. با مردم تعامل داشته باشید ، با مردم شاد در رفت و امد باشید ،و سعی کنید تا سرحد امکان در جمع افراد حضور داشته باشید.

۵- فراموش کار شدن
اگر با وجود انجام کارها به بهترین شکل ، قادر به یاد اوردن انها نیستید و یا نمیتوانید روی مسائل به خوبی توجه و تمرکز داشته باشید، میتواند نشانه ای از درگیری شما با مساله افسردگی باشد. شاید خود را در وضعیتی بیابید که اشتباهات احمقانه انجام میدهید یا برای گرفتن یک تصمیم کوچک ، زمانی بیش از حد طبیعی صرف میکنید.

۶- سردرد و کمر درد
سردرد و کمردرد همیشه به واسطه مشکلات جسمی بروز نمیکنند وگاهی این ها عوارض مشکلات روحی شما هستند. سردرد در میان افرادی که از افسردگی رنج میبرند ، شایع تر است.

۷- کناره گیری و انزوا
اگر مدام در انزوا هستید و از تعامل با دیگران کناره گیری میکنید ، میتواند در نتیجه افسردگی باشد. اگر از حضور یافتن در جمع لذت نمیبرید یا حتی گاهی که در جمع هستید احساس تنهایی میکنید ، پس فورا به فکر کمک و درمان باشید.اجازه ندهید که این علایم برای مدت طولانی در شما بماند.
افسردگی ، بر خلق و خوی شما تاثیر مستقیم دارد. اگر حتی یکی از این موارد گفته شده در بالا را تجربه کرده اید ، بدون خجالت و یا فوت وقت با یک مشاور یا پزشک مشورت کنید.

https://successstory.com/inspiration/signs-of-depression

دیدگاه‌ها 0

سبد خرید