چگونه می‌توانیم طرز فکرمان را تغییر بدهیم؟

همه‌ی انسان‌ها در زندگی‌شان تغییر می‌کنند. هیچکس نمی‌تواند جلوی تغییر را بگیرد‌. اما چطور می‌توانیم تغییرات مثبتی داشته باشیم؟ چطور طرز فکرمان را عوض کنیم که به موفقیت و پیروزی برسیم؟

در این مقاله قصد داریم ترفندهایی ارائه کنیم که به کمک آن‌ها می‌توانید طرز فکرتان را تغییر بدهید.

 —————————————————————

۱. برای تغییر طرز فکر مدیتیشن کردن را یاد بگیرید.

ذهنیت شما در عضله‌ای است که می‌توان آن را تقویت کرد. یکی از راه‌هایی که به شما کمک می‌کند طرز فکرتان را بهبود ببخشید و تغییرات را در زندگی‌تان بپذیرید، مدیتیشن کردن است.

به هیچ وجه تاثیرات آن را دست کم نگیرید. ویدیوهای زیادی در شبکه‌های اجتماعی و ده‌ها اپلیکیشن در موبایل می‌توانند طرز درست مدیتیشن کردن را به شما یاد بدهند.

 —————————————————————

۲. توسعه‌ی فردی و پیشرفت خودتان را برای تغییر طرز فکر در اولویت خود قرار دهید.

تنها راه برای پذیرش تغییر و مدیریت استرس و فراز و نشیب‌های اجتناب ناپذیر زندگی، تلاش برای توسعه‌ی فردی است. با هر روشی که می‌توانید برای رشد و شکوفایی خودتان وقت بگذارید.

اگر فکر می‌کنید به تنهایی نمی‌توانید این کار را انجام دهید، حتما از یک متخصص روانشناس کمک بگیرید. وقتی ذهنیت شما پیشرفت کند، مسیر زندگی‌تان هم ناخودآگاه تغییر می‌کند.

۳. روی چشم‌انداز بلند‌مدت خود تمرکز داشته باشید.

از نظر بسیاری از مردم، تغییر کردن اغلب اوقات سخت و ناراحت کننده است، اما اگر می‌خواهید خودتان، روابط عاطفی و خانوادگی،  کسب و کارتان و … رشد کنند، باید اتفاقات را از دور و با عینک واقع‌بینی نگاه کنید.

مهم‌ترین کاری که باید بکنید این است که واقعیت را بپذیرید و دست از انکار کردن بردارید! اگر تغییرات را نادیده بگیرید و خودتان را با آن‌ها وفق ندهید، ضربه‌ی محکم و سختی را خواهید خورد.

 —————————————————————

۴. به دیدگاه‌هایی که مورد اعتمادتان هستند، گوش دهید.

در این مورد می‌خواهیم درباره‌ی کسب و کار شما صحبت کنیم. برای پیشرفت شرایط کاری‌تان، یک مدیرعامل برای مجموعه‌تان انتخاب کنید.

این مدیرعامل باید علاوه بر اینکه دانش فنی و آکادمیک داشته باشد، فردی خلاق و ایده‌پرداز باشد که بتواند برای رشد و پیشرفت مجموعه‌ی شما برنامه ریزی کند و کسب و کارتان را به سمت رسیدن به هدف راهنمایی کند.

اگر دوست ندارید یک نفر به غیر از خودتان مسئولیت مدیرعاملی را بر عهده داشته باشد، حتما یک تیم مشاوره و هم‌فکری داشته باشید.

 —————————————————————

۵. قبول کنید که چه باشید و چه نباشید، تغییرات اتفاق می‌افتند‌.

همه‌ی انسان‌هایی که به دنبال توسعه‌ی فردی هستند، باید سه چیز را قبول کنند:

  • زندگی کوتاه است.
  • زمان باارزش است.
  • تغییر یک بخش طبیعی و ضروری از چرخه‌ی تکاملی اتفاقات است.

شاید در کلام خیلی راحت باشد، ولی رسیدن به این توانایی خیلی سخت است. هیچ انسانی عمر جاودانه ندارد.

تغییر با یا بدون شما اتفاق خواهد افتاد، بنابراین در مسیر خود قرار نگیرید.

با هم قسمتی بسیار زیبا از کتاب صوتی «طرز فکر» را بشنویم:

برای دانلود کتاب صوتی «طرز فکر» روی تصویر زیر کلیک کنید:

دیدگاه‌ها 0