چه موانعی باعث می‌شوند تا به موفقیت نرسیم؟

«برنده و بازنده اهداف یکسانی دارند.» این یک نقل قول معروف است. اگر هم برنده و هم بازنده اهداف یکسانی دارند، چرا برخی از مردم به موفقیت می‌رسند و برخی دیگر حتی به آن‌ها نزدیک هم نمی‌شوند؟ تفاوت در چیست؟

یکی از مهم‌ترین دلایل عدم موفقیت، موانعی است که بر سر راه ما وجود دارند. ما باید موانعی را که قرار است با آن‌ها روبرو شویم، بشناسیم و با آن‌ها مقابله کنیم.

در این مقاله قصد داریم چندتا از مهم‌ترین موانعی که باعث می‌شود افراد در دستیابی به اهداف خود شکست بخورند معرفی کنیم و چند راه ساده برای جلوگیری از آن‌ها را ارائه کنیم.

—————————————————————

۱. کارهایتان را به تعویق می‌اندازید.

یادتان می‌آید چندبار به خودتان گفته‌اید از شنبه درس خواندن، ورزش کردن، کتاب خواندن و … را شروع می‌کنید؟ چند دفعه توانستید موفق شوید؟ تحقیقات و بررسی‌ها نشان می‌دهد که وقتی کاری را پشت گوش می‌اندازید، احتمال انجام دادنش به طرز چشمگیری پایین می‌آید.

پس به این موضوع توجه داشته باشید، هر یک روزی که کارتان را عقب می‌اندازید، یک روز از رسیدن به اهدافتان دور می‌شوید.

—————————————————————

۲. اهدافتان خیلی مبهم است.

دو اشتباه رایجی که باعث می‌شود به موفقیت دست پیدا نکنیم، این است که اولا اهداف واضحی نداریم  و دوما آن‌ها را نمی‌نویسیم.

یکی از مهم‌ترین کارهایی که باید انجام دهید این است که اهداف خود را بنویسید و راه و روش رسیدن به آن‌ها را پیدا کنید. ضمنا دقت کنید که اهدافتان باید خاص، قابل اندازه گیری، قابل دستیابی، مرتبط و به موقع باشند.

۳. هیچ برنامه‌ی دقیقی برای رسیدن به موفقیت ندارید.

برنامه‌ریزی ضعیف یکی از قاتلان موفقیت است. وقتی هدفتان را انتخاب کردید، باید برای رسیدن به آن نقشه‌ی راه داشته باشید.

هر از گاهی از خودتان بپرسید: این هفته برای پیشرفت کردن باید چه کاری انجام بدهم؟ به برنامه‌تان پایبند باشید، ولی در صورت نیاز می‌توانید آن را کمی تغییر دهید.

—————————————————————

۴. ترس زندگی شما را فلج کرده است.

یکی از مهم‌ترین دلایلی که باعث می‌شود ما سراغ کارهای جدید نرویم، ترس است. از ترس شکست و موضوعات ناشناخته گرفته تا ترس از موفقیت، قدرت، شهرت و … .

ترس و استرس تا حدی برای ادامه‌ی مسیر مهم است، ولی ترس بیش از حد، زندگی ما را به معنای واقعی فلج می‌کند.  همیشه روی چیزهایی تمرکز کنید که واقعی هستند و می‌توانید کنترلشان کنید، نه روی چیزی که ممکن است اتفاق بیفتد و از کنترل شما هم خارج است.

—————————————————————

۵. بی حوصله هستید.

دستیابی به اهداف بزرگی که در ذهن دارید، به تلاش و پشتکار نیاز دارد و زمان می‌برد. وقتی نتایجی که می‌خواهید به سرعت ظاهر نمی‌شوند، صبور باشید و به کار خود ادامه دهید.

دست کشیدن از تلاش، یکی از بزرگ‌ترین موانع رسیدن به موفقیت است؛ پس هرگز تسلیم نشوید.

۶. خودتان را با بقیه مقایسه می‌کنید.

این روزها با وجود رسانه‌های اجتماعی، زندگی بسیاری از افراد در ویترین است و ما به سادگی می‌توانیم خودمان را با آن‌ها مقایسه کنیم. این یکی از سمی‌ترین کارهایی است که هرکس می‌تواند در قبال خودش انجام دهد.

شما فقط ظاهر زندگی افراد را می‌بینید، پس ظاهر زندگی بقیه را با باطن زندگی خودتان مقایسه نکنید. با تلاش و انرژی روی کاری که انجام می‌دهید متمرکز باشید.

—————————————————————

۷. خودتان باور ندارید، پس به موفقیت نمی‌رسید.

خودباوری و اعتماد به نفس از مهم‌ترین کلیدهای دستیابی به اهداف است. کاملا دست خودتان است که باور داشته باشید می‌توانید کاری را انجام دهید، یا باور نداشته باشید، ولی این را بدانید تجسم رسیدن به اهداف، به صورت ناخودآگاه حس شیرینی را درون شما ایجاد می‌کند.

سعی کنید روی اعتماد به نفس‌تان کار کنید که در همه جای زندگی به دردتان می‌خورد.

—————————————————————

۸. مانعی مهم برای نرسیدن به موفقیت: دائما بهانه می‌آورید.

آیا برای شما پیش آمده که به نتیجه‌ی خوب و قابل انتظاری نرسید و دائم بهانه بیاورید؟ تا زمانی که بهانه آوردن را دوست داشته باشید و به جای کم‌کاری، آن‌ها را بپذیرید، هیچ‌وقت به چیزی که می‌خواهید نمی‌رسید.

شما باید بهانه‌هایتان را بکشید، آن‌ها را دفن کنید و به کل فراموششان کنید. این یکی از بزرگ‌ترین قدم‌ها در کنار زدن موانع موفقیت است.

کلام پایانی؛

ما در اینجا فقط درباره‌ی ۸ مانع در رسیدن به اهداف صحبت کردیم و برای مقابله با آن‌ها راهکارهای کوتاهی ارائه دادیم. حتما ده‌ها مانع دیگر هم وجود دارند که ما را از رسیدن به موفقیت دور و دورتر می‌کنند.

بنابراین سعی کنید گام به گام آن‌ها را کنار بزنید تا نتیجه‌ی تلاش‌ها و پشتکارتان را ببینید.

—————————————————————

با هم برشی تاثیرگذار از کتاب صوتی «چرا بعضی‌ها در سخت‌ترین شرایط هم پیشرفت می‌کنند؟» را بشنویم:

برای دانلود کتاب صوتی «چرا بعضی‌ها در سخت‌ترین شرایط هم پیشرفت می‌کنند؟» روی تصویر زیر کلیک کنید!

https://radiomosbat.com/%DA%A9%D8%AA%D8%A7%D8%A8-%D8%B5%D9%88%D8%AA%DB%8C/%da%86%d8%b1%d8%a7-%d8%a8%d8%b9%d8%b6%db%8c-%d9%87%d8%a7-%d8%af%d8%b1-%d8%b3%d8%ae%d8%aa%d8%aa%d8%b1%db%8c%d9%86-%d8%b4%d8%b1%d8%a7%db%8c%d8%b7-%d9%87%d9%85-%d9%be%db%8c%d8%b4%d8%b1%d9%81%d8%aa/
دیدگاه‌ها 0

سبد خرید