با این ۶ روش نقاط ضعف خود را به نقاط قوت تبدیل کنید

ما انسانها قادریم ضعف های خود را به قوت تبدیل کنیم و لازمه این کار اراده و تمرین است. گفته میشود که با صرف ده هزار ساعت تمرین و ممارست روی نقاط ضعف ، میتوان ان ها را به توانایی و استعداد مبدل ساخت.
هیچ کس با ضعفی به دنیا نمی اید که نتواند ان ها را تغییر دهد .همچنین ممکن است در زمان تولدمان ، مهارت های خاصی در ما باشد که لزوما وجود این توانایی ها موفقیت ما را در اینده ضمانت نمیکند. بطور مثال اگر کسسی در بحث و مشاجره ماهر باشد لزوما یک وکیل مدافع خوب نخواهد شد. حالا ممکن است شما در درون خود برنامه هایی برای موفقیت داشته باشید اما حس میکنید شرایط وصول ان را ندارید.باید به شما بگویم این پایان راه نیست و شما به طور قطع میتوانید با تمرین و ممارست تواناهایی های زیادی در خود ایجاد کنید.
در این دنیای بزرگ انسانهای بیشماری هستند که توانسته بر نواقص و ضعف های خود غالب ایند و ان نقاط ضعف را به نقاط قوت تبدیل کنند و در نهایت در زمینه کاری خود موفق شوند، کاری که هیچ وقت فکرش را نمیکرند بتوانند انجام دهند.

نقاط ضعف خود را به نقاط قوت تبدیل کنید

نقاط ضعف خود را به نقاط قوت تبدیل کنید

در اینجا به چند مورد از این روش ها اشاره خواهد شد.

۱- وقف کردن

کنار تمرین و ممارست ، وقف کردن فاکتور دیگری برای تبدیل ضعف ها به قوت هاست.بنابراین برای موفق شدن در کارهایتان ، در کنار ممارست خود را وقف کامل ان کار کنید. بطور مثال اگر ضعف شما ترس از حضور در جمع است پس لازم است خود را کاملا وقف غلبه بر این ترس کنید. مراقب باشید که شکست های اولیه شما را مجبور به ترک تمرین نکند.اعتماد خود را بالا برده و باتکیه بر تمرین و وقف کامل خود به سوی موفقیت حرکت کنید.

۲- تمرکز

سعی کنید تمرکز خود را روی بهبود نقاط ضعفتان حفظ کنید اما ابن را هم در نظر داشته باشید که نباید در این اثنا خود را مورد ازار روحی قرار دهید .برای فایق امدن بر نواقص خود زمان را در اختیار بگیرید و یک هدف واقعگرا و دست یافتنی برای خود ترسیم کنید و تمام تلاش خود را بکاربگیرید تا به ان هدف برسید. گاهی نیاز است برای رسیدن به هدف خود وقت بیشتری صرف کنید.

۳- نقاظ ضعف خود را بشناسید و بپذیرید.

برای تبدیل ضعف ها به قوت لازم است که ضعف های خود را شناسایی کرده باشید و در مرحله بعد باید اینقدر شجاع باشید که ان را بپذیرید. اگر بطور مداوم وجود نقاط ضعفتان را انکار کنید هرگز شانسی برای بهبود انها نخواهید داشت. در چدیرفتن نقاط ضعف جای هیچ گونه خجالتی نیست کما اینکه این کار افراد شجاع و دلیر است.بنابریان با نقاط ضعفتان مواجه شوید و دلیرانه انها را پذیرا باشید تا بتوانید انها را به نقاط قوت مبدل سازید.

۴- کمک بخواهید.

هیچ قانونی مبنی براینکه شما باید به تنهایی بر نقاط ضعف خود فایق ایید وجود ندارد. بهتر است از افرادی که با انها احساس راحتی میکنید و اعتماد دارید طلب کمک کنید.طلب کمک نه تنها به معنای درماندگی شما نیست بلکه نشان دهنده اشتیاق شما برای بالا رفتن از نردبان پیشرفت و رسیدن به اوج است.

۵- کاملا اماده و مجهز باشید.

با امادگی کامل بر نقاط ضعفتان غالب شوید . مثلا اگر مشکل شما این است که چیزها را فراموش میکنید پس لیستی از انها تهیه کنید و در دسترس خود قرار دهید . بهترین راه برای غالب شدن بر نقاط ضعف این است که لیستی از این موارد تهیه کنید و بعد از ان ، انها رل بر طبق اولویت طبقه بندی کنید. در مرحله بعد یک به یک روی هر کدام کار کنید. هر کدام که برایتان مشکل ساز تر است را در اولویت قرار دهید و بعد از رفع ان به سراغ کار بعدی بروید .

 

 

 

دیدگاه‌ها 4

      gonzaless

      باشد که اندیشه کنید...
      ششمیش در نزد هر انسانی است...
      باشد که اندیشه کنید و بیابید