سه راه که با آن ها موفقیت امروز برایتان ساده تر از هر زمان دیگری است

برای مدت زمانی طولانی برای بیشتر مردم دست یابی به بالاترین سطوح موفقیت رویایی دست نیافتنی بوده است. بیشتر افراد این واقعیت را باور ندارند که قادرند به مشابه آنچه استیو جابز با اپل یا بیل گیتس با مایکروسافت انجام داد برسند.

باور آن ها این بود که تنها افراد “خاص” در میان ما قادر به دست یابی به اهداف شگفت انگیز هستند. با این حال، در دنیای امروز، این یک بهانهء قابل توجیه نیست. مردم اغلب می گویند که جهانی که ما امروز در آن زندگی می کنیم فرصت های بسیار بیشتری در اختیار کسانی قرار می دهد که می خواهند موفق شوند. من همیشه با این فکر گیج می شدم.

 

موفقیت امروز

بنابراین تصمیم گرفتم ببنیم تفاوت های بزرگ میان عصر قبل از کامپیوتر و جهان امروز چیست. زمانی که شروع به انجام این کار کردم واقعاً انگیزه خود را به دست آوردم و اعتماد به نفس بیشتری در دست یابی به موفقیتی عظیم پیدا کردم. می خواهم همین اتفاق برای شما نیز بیفتد، زیرا این آگاهی می تواند تمام تردیدهایی را که ممکن است برایتان باقی مانده باشد از بین ببرد.

در این جا ۳ دلیل وجود دارد که دست یابی به موفقیت را نه سؤالی درباره “اگر”ها بلکه درباره “چه موقع” می کند:

  1. بدون محدودیت در معرض قرار گرفتن

بازاریابی برای موفقیتتان حیاتی است.اگر واقعاً چیزی بی همتا برای ارائه به جهان دارید اما کسی در رابطه با شما و کارتان اطلاع ندارد خودتان را برای شکست آماده کنید. چند سال پیش شما به تلویزیون، رادیو یا روزنامه احتیاج داشتید تا افکارتان را به ذهن مخاطبان برساند. این واقعاً برای بیشتر افراد یک مانع محسوب می شد زیرا بسیاری قادر به تقبل هزینه تبلیغات در این صحنه های گران قیمت نبودند.

بنابراین تنها شرکت های بزرگ یا افراد بسیار ثروتمند قادر به پرداخت هزینه های یک بازاریابی خوب بودند. اما امروزه بازاریابی بسیار ساده تر شده است. رسانه های اجتماعی خصوصاً یوتیوب و فیس بوک همه چیز را دگرگون کرده اند. اگر به خاطر این رسانه ها نبود بسیاری از افراد در حال حاضر موفق نبودند.

این نام های تجاری و افراد از این رسانه ها برای مطرح ساختن نام خودشان استفاده کردند و به گوش همه رساندند که چه چیز برای عرضه به جهان دارند. از این طریق بسیاری از نام های تجاری به موفقیت رسیدند و بسیاری از افراد نیز ثروتمند شدند.

ما رسانه های اجتماعی زیادی در اختیار داریم. بهترین نکته در رابطه با آن ها فرصتی است که آن ها به صورت رایگان در اختیار شما قرار می دهند تا شما خدمات یا محصولتان را به دست مخاطب هدف برسانید، زیرا مردم تنها زمانی شما را دنبال می کنند که به آنچه شما ارائه می کنید علاقه داشته باشند.

بنابراین دیگر نیاز نیست برای ارائهء خدمات یا محصولاتتان هزینه کنید. همه این رسانه ها چیزی بی همتا برای عرضه دارند، پس رسانه ای را که بهترین تناسب با شما و شرکت تان را دارد یافته و به جهان نشان دهید چه چیز برای عرضه دارید.

“لازم نیست هیچ هزینه ای برای ملحق شدن به دیگران بپردازید. اما تنها ایستادن هزینهء زیادی دارد.” – هنس هنسن

 

  1. دسترسی به دانش تمام جهان

گلایهء بزرگ عصر قبل از کامپیوتر سختی دسترسی به اطلاعات صحیح بود. مطمئناً در آن زمان هم کتاب و سمینار وجود داشت. البته مشاوران و راهنمایان هم در دسترس بودند اما همه توانایی مالی رفتن به سمینارها و ارتباط با این افراد را نداشتند.

این موانع بر سر راه دست یابی به دانش لازم برای ایده هایشان بسیاری از کارآفریننان را سرخورده کرده و سبب می شد آن ها نهایتاً دست از اهدافشان بردارند، زیرا آن ها باور نداشتند که می توانند به منابع صحیح دسترسی پیدا کنند.

خوشبختانه در جهان امروز این دیگر مشکل نیست. این را مرهون اینترنت هستیم. راه های بسیاری برای یادگیری از اینترنت وجود دارد و این تنها با نشستن پشت صفحه رایانه تان امکان پذیر است. شما می توانید به تماشای ویدئوها، سمینارهای اینترنتی، و مصاحبه ها پرداخته و یا فقط کتاب بخوانید. اگر بدانید به دنبال چه هستید، می توانید تقریباً هر چیزی را در اینترنت پیدا کنید.

اینترنت می تواند در شغل تان به شما بسیار کمک کند، زیرا می توانید از آن به عنوان مرجع استفاده کنید. برای مثال، اگر درباره چیزی مطمئن نیستید، می توانید فقط به جستجوی آن بپردازید. یا زمانی که بخواهید بدانید رقبایتان در حال انجام چه کاری هستند می توانید آن را چک کنید. دسترسی به انواع دانش شانس شما برای باقی ماندن در مسیرتان به سوی موفقیت را بالا برده و شما دیگر اشتباهاتی را که به راحتی می توانید مانعشان شوید انجام نخواهید داد.

  1. از تکنولوژی امروز استفاده کنید

آن روزها گذشته است که شما تنها می توانستید از کامپیوتر شخصی تان یک ایمیل بفرستید یا از طریق یک دوربین ۲۰ مگاپیکسلی در اسکایپ ارتباط برقرار کنید. یا اینکه دستور کارتان را فراموش کنید و ندانید که آن روز چه قرار ملاقات هایی داشته اید. تمام این مشکلات از طریق تکنولوژی امروز حل شده است.

شما می توانید حالا تمام این کارها را از طریق تلفن هوشمند یا تبلتتان انجام دهید: کارهای همچون فرستادن ایمیل، اتصال به نرم افزارهای مختلف، مدیریت هزینه هایتان، برنامه ریزی قرار ملاقات هایتان و غیره. تکنولوژی امروز بیش از هر زمان دیگری این فرایندها را ساده ساخته است.

تاثیر و سادگی که تکنولوژی امروز دارد به ما کمک می کند زمان را کمتر تلف کرده، و در زمان کمتر کارهای بسیار بیشتری انجام دهیم که نهایتاً منجر به دست یابی سریع تر به اهداف تان می شود. به این شکل شما می توانید از تکنولوژی امروز در سفرتان به سوی موفقیت برای دست یابی به اهدافتان سود ببرید.

“تکنولوژی باید عنصر مهمی باشد که شما به کار می گیرید. تکنولوژی می تواند و باید ابزاری برای پیشرفت باشد.” – الکساندر مواسنیوسکی

امروزه افراد بیشتری در سطح اقتصادی، روحی و فردی به موفقیت دست می یابند. برای همه ما فرصت های زیادی وجود دارد. بنابراین برای کسانی که می دانند در زندگی چه می خواهند و به اهدافشان تعهد کامل دارند، هیچ زمانی بهتر از حالا برای موفقیت نیست.

 

دیدگاه‌ها 1