ترفندهایی که به شما یاد می‌دهد روی افکار دیگران نفوذ داشته باشید.

روی افکار دیگران نفوذ داشته باشید

توانایی تاثیر گذاشتن روی دیگران یکی از ضروری‌ترین مهارت‌ها برای افراد است. بسیاری از ما تصور می‌کنیم که توانایی یک فرد برای تاثیر گذاشتن روی دیگران، به خاطر اعتماد به نفس، عقل و کاریزمای اوست. ولی مهم‌تر از هر چیز مهارت و تلاش کردن است تا بتوانید روی افکار دیگران نفوذ داشته باشید.

در این مطلب ترفندهایی ارائه می‌کنیم که به شما یاد می‌دهند چطور می‌توانید روی افکار دیگران نفوذ داشته باشید.

 —————————————————————

۱. از اطرافیان‌تان گله و شکایت نکنید.

گله و شکایت کردن کار ساده‌ای است که همه می‌توانند آن را انجام دهند. فکر نکنید با گله کردن از دیگران بُرِش کلامتان را به رخ بقیه می‌کشید، برعکس این کار باعث می‌شود از چشم آن‌ها بیفتید و کمتر کسی بخواهد با شما وقت بگذراند.

یکی از کارهای مهمی که باید برای تاثیر گذاشتن روی دیگران انجام دهید این است که روی کارهای خودتان کنترل داشته باشید و با نظم و انضباط برنامه‌هایتان را پیش ببرید. بنابراین اگر می‌خواهید فرد تاثیرگذاری باشید، به جای اینکه به دیگران شکایت کنید، حواستان به کارها و رفتار خودتان باشد.

 —————————————————————

۲. به اطرافیان‌تان محبت کنید و آن‌ها را واقعا دوست داشته باشید.

احتمالا این جمله را شنیده‌اید: مهر و محبت دل آدم‌ها را گرم می‌کند. شاید کمی کلیشه‌ای به نظر برسد، ولی واقعیت دارد. از اطرافیان‌تان سوالاتی بپرسید که باعث شود آن‌ها درباره‌ی احساسات و علایقشان صحبت کنند.

طوری رفتار کنید که آن‌ها متوجه علاقه‌ی قلبی شما شوند. همین کار باعث می‌شود دوستان و همراهان زیادی پیدا کنید.

۳. اشتباهات خود را در سریع ترین زمان ممکن تصحیح کنید.

دو نفر را در نظر بگیرید: یکی از آن‌ها اشتباهش را می‌پذیرد و نهایت سعی‌اش را می‌کند تا آن را جبران کند، ولی دیگری دائم می‌خواهد تقصیر را از گردن خودش باز کند و هیچ جوره زیر بار پذیرش اشتباهش نمی‌رود.

کدام یک از این دو نفر از نظر شما موجه‌تر است؟ به احتمال زیاد جوابتان نفر اول است. شاید این کار در ابتدا کمی برایتان سخت باشد، ولی با تلاش و پشتکار می‌توانید این مهارت را به دست بیاورید.

انسان‌های منطقی و متواضعی که اشتباهات خود را می‌پذیرند، خیلی بهتر می‌توانند روی اطرافیانشان تاثیر بگذارند.

 —————————————————————

۴. همیشه تلاش نکنید تا حرف خودتان را به کرسی بنشانید.

از نظر یکی از مطرح‌ترین روانشناسان، بهترین راه برای برنده شدن در هر بحثی، دوری کردن از آن است. هیچ وقت سعی نکنید بحث با دیگران را طولانی کنید تا حرف خودتان را به کرسی بنشانید.

این کار باعث می‌شود، مردم دید خوبی به شما نداشته باشند. توصیه‌ی بسیاری از روانشناسان این است که وارد بحث و جدل نشوید، ولی اگر این کار را کردید، سعی کنید حرف‌های طرف مقابلتان را هم به خوبی بشنوید.

۵. طوری رفتار کنید که مردم احساس کنند مهم هستند تا روی افکار دیگران نفوذ داشته باشید.

لبخند زدن، توجه کردن به افراد، تعریف و تمجید کردن از کارهای خوبی که انجام می‌دهند، اهمیت دادن به سلیقه‌ها و علایق آن‌ها باعث می‌شود مردم احساس مهم بودن داشته باشند.

اگر طوری رفتار کنید که مردم احساس کنند مهم هستند، نحوه برخورد آن‌ها با شما به طرز شگفت‌آوری تغییر خواهد کرد. در این شرایط حرف‌های شما تاثیر و نفوذی باورنکردنی‌ روی آن‌ها خواهد داشت.

 —————————————————————

۶. کاری را که می گویید انجام دهید.

اگر هدف شما این است که دیگران روی شما حساب کنند، به تعهدات خود احترام بگذارید. همه‌ی سعی‌تان را بکنید که انسانی خوش‌قول و دقیق باشید که به حرف‌های خودش احترام می‌‌گذارد.

وقتی می‌گویید تا فردا ساعت ۹ صبح، کاری را کامل انجام می‌دهید، حتما تا آن موقع کار را تکمیل کرده باشید. اگر دیگران احساس کنند که شما قابل اعتماد هستید، راحت‌تر به شما اعتماد می‌کنند. وقتی هم که به شما اعتماد کنند، حرف‌هایتان را گوش می‌دهند و در کارها همراهی‌تان می‌کنند.

۷. مراقب خودتان باشید.

شاید این موضوع خیلی مرتبط به نظر نرسد، ولی باید آن را جدی بگیرید. اگر می‌خواهید روی افکار دیگران نفوذ داشته باشید، باید بدانید که سلامت جسمی، روحی و عاطفی‌تان خیلی مهم است.

آیا ورزش می کنید؟

غذای خوب و سالم می‌خورید؟

می‌توانید احساسات خودتان را کنترل کنید؟

کتاب‌های خوب و مناسب می‌خوانید؟

در اوقات فراغت خود چه کار می‌کنید؟

این‌ها فقط بخشی از سوالاتی هستند که باید جواب آن‌ها را بدانید. وقتی از نیازهای خودتان اطلاع داشته باشید، به احتمال زیاد به نیازهای اطرافیان خود هم آگاه خواهید بود.

 —————————————————————

برشی زیبا از کتاب صوتی «قوانین نفوذ» را بشنویم:

برای دانلود کتاب صوتی «قوانین نفوذ» روی تصویر زیر کلیک کنید:

روی افکار دیگران نفوذ داشته باشید
دیدگاه‌ها 0