۵ راه برای غلبه بر ترس حاصل از مورد قضاوت قرار گرفتن

اخیراً در جلسه پرسش و پاسخی که برای گروهی از افراد برجسته ترتیب داده شده بود، یکی از سؤالاتی که از من پرسیده شد در رابطه با ترس از قضاوت دیگران بود. این مرا به فکر انداخت و من به یاد دوران نوجوانی ام افتادم که همیشه از اینکه مورد قضاوت دیگران قرار بگیرم ترس داشتم. این تا زمانی بود که من متوجه شدم که هر کاری که انجام دهم، هر چه بگویم یا هر جور که به نظر برسم، همیشه کسی مرا مورد قضاوت قرار خواهد داد.

شما می بینید اگر من اجازه می دادم عقاید محدود دیگران و روش هایشان که بر تنفر از خویشتن استوار بود شخصیت مرا شکل دهد، من امروز نه شخصیت فعلی ام را داشتم و نه به جایگاهی که در حال حاضر هستم رسیده بودم. زمانی که می ترسیم مورد قضاوت دیگران قرار بگیریم، بخشی از کسی را که هستیم از دست می دهیم. به همین شکل است که افراد بی هویتی که همه شکل هم هستند شکل می گیرند و افراد سایه ای از خود واقعی شان می شوند.

این راه زندگی نیست، درست است؟ هرگز نباید اجازه دهیم عقاید محدود دیگران مانع این شود که ما به کسی که هستیم احترام بگذاریم و خویشتن واقعی مان را به جهان عرضه نکنیم. من می دانم که گفتن این موضوع ساده تر از عمل کردن به آن است، اما راه حلی وجود دارد و بدون توجه به اینکه اوضاع ممکن است چطور به نظر برسد ما می توانیم راهی برای برون رفت پیدا کنیم.

۵ راه برای غلبه بر ترس حاصل از مورد قضاوت قرار گرفتن

 

در اینجا ۵ راه برای غلبه بر ترس حاصل از قضاوت دیگران ذکر شده است:

 

شما تا ابد فرد منحصر به فردی هستید

اینکه همیشه به دنبال تأیید و اقبال دیگران باشیم هرگز کمکی به ما نخواهد کرد. هم از درون و هم از بیرون کسی را که هستید بپذیرید و دوست داشته باشید. ما همه موجوداتی بی همتا با نقایص زیبا هستیم. این همان نقایص است که سبب تمایز ما از دیگران شده و آن ها را به سوی ما می کشد. به تمام چیزهایی فکر کنید که شما را منحصر به فرد می سازند و از آن ها به نفع خودتان استفاده کنید. به هر حال چه کسی می خواهد با آنچه “معیار” در نظر گرفته می شود همخوانی داشته باشد؟

“منحصر به فرد بودن خود را در آغوش بکشید. زمان آنقدر کوتاه است که صرف نمی کند بخواهیم زندگی شخصی دیگر را زندگی کنیم.” – کوبی یامادا

 

شما اینجا هستید چون دارای هدفی هستید

تک تک ما از نعمات، استعداد، مهارت ها، و تجاربی برخورداریم که باید با دیگران به اشتراک گذاشته شود. آیا دلتان می خواهد مقاله ای بنویسید، ویدئویی بسازید، یک برنامه صوتی یا تصویری زنده در مقابل جمعیت ارائه کنید؟ هرگز اجازه ندهید ترس از قضاوت دیگران شما را متوقف کند. کسی آن بیرون هست که به شما نیاز دارد. کسی انتظار شما را می کشد که به سوی آن ها نور خود را بدرخشانید  تا آن ها بتوانند بر آنچه خود گرفتار آن هستند غلبه یابند. آن ها نمی خواهند حرف هیچ کسی جز شما را بشنوند. تا کی شما می خواهید عظمت درونی خود را پنهان نگاه دارید؟

 

اینکه دیگران در رابطه با شما چه فکر می کنند هیچ ربطی به شما ندارد

آنچه واقعاً اهمیت دارد این است که شما در رابطه با خودتان چه احساسی دارید. اینکه دیگران چه فکر می کنند ربطی به شما ندارد. اگر به آنچه آن ها فکر می کنند اهمیت دهید خیلی زود کارتان این می شود که بار سنگین عقاید دیگران را همه جا به دوش بکشید و نهایتاً زیر آن له شوید. چه اتفاقی می افتد زمانی که چیزی خیلی سنگین می شود؟ سنگینی آن بیشتر از حد تحمل شده و اگر بخواهیم گام های بیشتری برداریم باید آن را رها کنیم. پس خودتان را آزاد کنید.

 

بر آن چیزی که می توانید تحت کنترل خودتان بگیرید تمرکز کنید

اجازه ندهید حواستان توسط چیزهایی که هرگز در دایره کنترل شما قرار نمی گیرد پرت شود. نیروها و تأثیرات بیرونی که شامل تمام چیزهایی می شود که از درون تان سرچشمه نمی گیرد همیشه وجود خواهند داشت، اما اینکه آن ها چه نقشی و تأثیری در زندگی ما داشته باشند بستگی به انتخاب ما دارد. آیا تا به حال این اصطلاح به گوشتان خورده “مثل یک لیوان آب خوردن؟” این درست همان کاری است که شما باید در مواجهه با کارهایی که در کنترل تان نیستند انجام دهید.

“شما بر ذهن خودتان قدرت تسلط دارید اما بر وقایع بیرونی اینچنین نیست. این را درک کنید و صاحب قدرت شوید.” – مارکوس اورلیوس

 

خودتان را از قید محدودیت ها رها کنید

ما مسئولیتی داریم و این دین را به خودمان بدهکاریم که جسور، نترس، و رها از چیزها و افرادی باشیم که توانایی های ما را محدود می کنند یا ما را عقب نگه می دارند و اگر به آن ها اجازه دهیم عظمت ما را در نطفه خفه می کنند. بگذارید صدایتان شنیده شود و نور درونی تان بدرخشد زیرا با اینکه ما نمی توانیم عوامل بیرونی را کنترل کنیم، ما همیشه از قدرتی درونی برخورداریم تا نیروهای درونی مان را تحت کنترل بگیریم.

 

دیدگاه‌ها 4