۷ نکته برای حفظ انگیزه برای نوشتن کتاب

موفقیت در نوشتن کتاب، مستلزم داشتن انگیزه و تلاشی پی در پی است. با داشتن بعضی مشکلات و خطاهایی در کار، نه تنها به هدف نمی رسید، بلکه انگیزه خود را نیز از دست می دهید. برایان تریسی چند نکته برای حفظ انگیزه در کتاب نوشتن را به ما می آموزد که در این مقاله از رادیو مثبت آورده ایم.

موفقیت در نوشتن کتاب با ترفند های برایان تریسی

من در طی ۴۰ سال بیش از ۷۰ کتاب نوشته ام و می توانم به شما بگویم که تا جایی که می خواهیم می توانیم کتاب بنویسیم، آنها خودشان نوشته نمی شوند. انگیزه میزان انرژی است که در تلاش به کار می برید.

هنگامی که شما یک کتاب بنویسید، مجبورید با دوره هایی که موجب کاهش انگیزه برای نوشتن یا بن بست هایی که در نویسندگی تجربه می شود، مبارزه کنید. برای مبارزه با این مسائل، شما نیاز به ابزار و تکنیک هایی دارید که می توانید از آن برای کمک به حل مشکلات انگیزشی مانند شروع مجدد نوشتن، پیدا کردن هدف خود و خلاص شدن از بن بست نویسندگی استفاده کنید. نوشتن یک شغل است و هر شغل نیاز به ابزارهایی دارد. در اینجا چند تکنیک که برای رفع بن بست های نویسندگی استفاده می شود و واقعا انگیزه ای برای نوشتن ایجاد می کند، معرفی شده است. من از همین تکنیک ها برای نوشتن ۴- ۵ کتاب در سال استفاده کرده ام.

۱- هر روز بنویسید

برایان تریسی معتقد است،یکی از ترفندهایی که هنرمندان از آن استفاده می کنند و همچنین عملکرد خوبی نیز برای نویسندگان داشته است، زیاد نوشتن است. حتی زمانی که نمی خواهید یک کلمه را تایپ کنید، آن را به هر حال انجام دهید … فقط بنویسید. این باعث می شود که چیزی در ذهن شما ایجاد شود تا ارتباط بین کارهای روزانه و خلاقیت شما آسان تر شود . نوشتن اهداف کوچکی را که می توانید هر روز به دست آورید، ایجاد کنید.

شما می توانید اهدافی مانند، نوشتن ۱۰۰ کلمه یا یک صفحه در روز را تعیین کنید. به این صورت در پایان ۳۶۵ روز، شما یک کتاب ۳۶۵ صفحه ای خواهید داشت. اگر می خواهید کتاب خود را سریع تر تمام کنید، می توانید یک فصل را در یک روز بنویسید.
وقت خود را برای نوشتن در هر روز تنظیم کنید. اگر وقت خود را برای نوشتن در صبح تنظیم می کنید، هر روز صبح بیدار شوید و بنویسید. شما همچنین می توانید یک نسخه اولیه از کتاب خود را منتشر کرده و تاریخ انتشار نسخه اصلی را تعیین کنید که به شما انگیزه اضافی می دهد که آن را در یک تاریخ خاص به پایان برسانید . اهداف خود را بنویسید و آنها را هر روز بررسی کنید و کتاب خود را در هر زمانی که می توانید کامل کنید.

۲- نوشته های خود را ویرایش نکنید

یکی از بزرگترین اشتباهاتی که من در نویسندگان می بینم این است که در حال ویرایش نوشته هایشان هستند. برای پایان دادن به نوشته در ویرایش صرفه جویی کنید.  به عقب و جلو رفتن بین نوشته و ویرایش آن ها باعث می شود که انگیزه خود را از دست بدهید. یکی از بزرگترین ابزارها برای رشد، انگیزه پیشرفت است. نوشتن را انجام دهید و ویرایش را کم کنید تا کتاب تان را تمام کنید.

نکته برای حفظ انگیزه برای نوشتن کتاب۳- از آشفتگی ها خلاص شوید

از نوسانات حیرت انگیز خلاص شوید. نوشتن یک کتاب به همه توجه شما نیاز دارد . فضایی ایجاد کنید که در آن تعداد کمی از حواس پرتی های خارجی وجود دارد. گوشی خود را خاموش کنید. یک علامت ورود ممنوع را روی درب اتاق خود قرار دهید تا کسی مزاحم کارتان نشود. راه های ورود سر و صدا را از خارج فیلتر کنید. هدف شما این است که تمام حواس پرتی ها را از بین ببرید و به حالت نوشتن بروید.

۴- استراحت کنید

نگران نباشید وقتی که احساس می کنید ذهن شما مسدود شده است، نوشتن کتاب خود را چند روزی کنار بگذارید سپس وقتی آماده شدید نوشتن را ادامه دهید. فقط مطمئن شوید که زمان مشخصی را برای بازگشت به نوشتن تعیین می کنید. برای خودتان زمان بازگشت تعیین کنید و به آن پای بند باشید. تغییر محیط ممکن است تمامی چیزی باشد که برای ایجاد انگیزه در شما لازم است. سعی کنید نوشتن در یک اتاق متفاوت، در خارج و یا در مکان های مختلف را امتحان کنید.

۵- از نمونه های دیگران استفاده کنید

اگر خوشبخت باشید ممکن است با یک ابزار مفید دیگر برای غلبه بر انگیزه های ناخوشایند آشنا شوید . این ابزار ایجاد لغات است که از کتاب شما پشتیبانی می کند.  هنگامی که شما گیر کرده اید، به افراد ارزشمند و زندگی خود نگاه کنید تا نمونه هایی از آنچه که در کتاب خود می بینید را به شما نشان دهد.  این فرایند دربی را باز می کند که شکاف بین تفکر انتقادی و تفکر هنری را به وجود می آورد.

 ۶- مشکل خود را بیان کنید

اگر با نوشتن کتاب یا هر چیز دیگری مشکل دارید، سعی کنید آن را بیان کنید.  همانطور که می نویسید، در نظر بگیرید که داستان خود را برای یکی از دوستانتان می گویید و آن را بنویسید.  هنگامی که شما به دوستانتان می گویید که شما در حال نوشتن یک کتاب هستید، آنچه را که به آنها می گویید، بنویسید . شما در حال تلاش برای انتقال کدام پیام هستید؟ داشتن یک گفتگو با کتاب خود یک تکنیک عالی برای صحبت کردن از طریق مشکلات است که شما باید برای حل آن ها به صورت گاه به گاه انجام دهید . صحبت کردن اغلب ساده تر از نوشتن است، به همین دلیل این تکنیک به شکستن بن بست نویسندگی شما کمک می کند.

 

جمله برایان تریسی 

۷- نوشتن خلاقانه را امتحان کنید

نوشتن خلاقانه را به عنوان یک راه برای از بین بردن چالش نوشتن خودتان انتخاب کنید. این موارد ممکن عبارتند از: محیط اطراف خود را توضیح دهید – از پنجره بیرون را ببینید و اولین چیزی را که در جزئیات به خوبی دیده اید توصیف کنید. یک مجله از این نوشته ها را نگه دارید،
چالش کلمه را امتحان کنید – فرهنگ لغت را باز کنید و اولین کلمه ای را که می بینید انتخاب کنید . از کلمه هایی در نقل قول های کوتاه استفاده کنید که شخصیت اصلی شما ممکن است بگوید. نوشتارهای بسیاری وجود دارند که نویسندگان از آنها برای شروع حرکت مغز و انگیزه استفاده می کنند . چند کار را که برای شما خوب است انتخاب کنید.

وجود انگیزه ۱۰۰٪  در زمان نوشتن برای اکثر نویسندگان امکان پذیر نیست. پس اگر دچار مشکلی در شروع کار نباشید، دلسرد نشوید . این ابزارها و تکنیک ها به من کمک زیادی کرده اند، زمانی که من به سادگی انگیزه ای برای نوشتن نداشتم.

اختصاصی رادیو مثبت؛ هرگونه کپی برداری با لینک دهی مستقیم مجاز است.


بیشتر بخوانید:

کتاب صوتی توصیه هایی برای پیروزی در کسب و کار

 

 

دیدگاه‌ها 0