با این ترفندها بیشتر مورد احترام اطرافیان باشید.

همه‌ی افراد دوست دارند مورد احترام قرار بگیرند، ولی چطور؟ افرادی که مورد احترام بقیه هستند که رفتار و ویژگی‌هایی دارند؟

در این مقاله قصد داریم ترفندهای ساده و در عین حال کاربردی‌ای را ارائه کنیم که باعث می‌شود مورد احترام اطرافیانتان قرار بگیرید.

 —————————————————————

۱. به وعده های خود عمل کنید.

اگر به دنبال این هستید که فرد مورد احترامی باشید، این یکی از مهم‌ترین کارهایی است که می‌توانید انجام دهید. اگر در گذشته به انجام تعهدات خود خیلی پایبند نبوده‌اید، همین امروز این عادتتان را کنار بگذارید.

چون بی توجه بودن به قول و قرارهایی که گذاشته اید، به معنای این است که نه حرف خودتان برایتان مهم است و نه اینکه مردم روی شما حساب باز کرده اند.

 —————————————————————

۲. عذرخواهی کردن بیش از حد را متوقف کنید.

افرادی که بی دلیل مدام معذرت خواهی می‌کنند، معمولا مورد احترام نیستند. شما باید با توجه به اشتباهتان معذرت خواهی کنید، مثلا فرض کنید اشتباهی کرده اید که روی زندگی خانواده و دوستانتان تاثیر گذاشته، در این شرایط حتما باید خیلی مفصل و صمیمانه معذرت خواهی کنید.

ولی برای هر اتفاق کوچکی که ممکن است بیست بار در روز برای شما و برای همه‌ی آدم‌ها پیش بیاید و هیچ مشکلی برای کسی پیش نیاورد، متاسف نباشید و ابراز شرمندگی نکنید.

۳. وقت دیگران را تلف نکنید.

اگر به وقت دیگران احترام بگذارید، آن‌ها هم به وقت شما احترام خواهند گذاشت. احترام گذاشتن به وقت دیگران چگونه است؟

دیر نکردن در قرارهای ملاقات، صحبت نکردن درباره‌ی موضوعات بی‌ربط در جلسه‌های مهم، سریع رسیدن به اصل مطلب، طرح فوری مسائل، آسان کردن تصمیم گیری برای دیگران، و … .

 —————————————————————

۴. فروتن باشید.

یکی از آسیب زننده‌ترین طرز فکرها این است که فکر کنیم همیشه حق با ماست. ما باید بپذیریم که قرار نیست همیشه حق با ما باشد و در همه چیز بهترین باشیم.

هر کسی که با آن معاشرت می‌کنیم یا ارتباط داریم، می‌تواند چیزی به ما یاد بدهد. فکر نکنید که این کار اعتماد به نفس شما را پایین می‌آورد، اعتماد به نفس واقعی از فروتن بودن می‌آید و اینکه هر فردی در این دنیا، درست مثل شما چیز منحصر به فردی برای ارائه کردن دارد.

۵. «نه» گفتن را یاد بگیرید.

افرادی که مورد احترام بقیه هستند، هیچوقت از نه گفتن احساس گناه نمی‌کنند. اگر شما هم می‌خواهید این احترام را از اطرافیان‌تان بگیرید، نه گفتن را تمرین کنید. اصلا هم نگران فرصت‌های از دست رفته نباشید.

نیازی نیست با هر چیزی که کسی از شما می‌خواهد موافقت کنید، به خصوص اگر درخواست غیرمنطقی و نامربوطی باشد. گاهی اوقات با نه گفتن بیشتر مورد احترام قرار می‌گیرید تا اینکه بخواهید با درخواست طرف مقابلتان موافقت کنید.

وقتی به درخواستی غیرمنطقی و نابجا نه می‌گویید، نشان می‌دهید که برای وقت و شخصیت خود ارزش قائل هستید.

 —————————————————————

۶. به ایده‌های خود ایمان داشته باشید.

ایده‌هایتان را هیچ وقت دور نریزید، حتی اگر به نظرتان خنده دار، عجیب و غریب یا غیرمتعارف به نظر می‌رسند. به قوه‌ی تخیل خود اهمیت دهید، خلاقیت‌تان را در آغوش بگیرید و ایده‌هایتان را دنبال کنید.

وقتی دنبال آن‌ها می‌روید، تغییرات بزرگ و خیره کننده‌ای در زندگی‌تان رخ می‌دهد. پس اگر ایده‌های منحصر به فردی دارید، آن‌ها را دنبال کنید. خیلی از مردم از انجام این کار می‌ترسند، ولی برای موفقیت باید بر ترس‌ها غلبه کرد‌.

 —————————————————————

۷. به دیگران اهمیت دهید.

سعی کنید به اطرافیان‌تان اهمیت دهید، حالا این اطرافیان می‌توانند خانواده و دوست شما باشند، می‌توانند همکار و یا حتی هم محله‌ای شما. اهمیت دادن واقعی به دیگران، مهارت همدلی شما را نشان می‌دهد.

ضمنا این حس را به آن‌ها القا می‌کند که شما فقط روی خودتان تمرکز نمی‌کنید، و این توانایی عاطفی را دارید که در یک زمان به بیش از یک نفر توجه داشته باشید.

اگر به دنبال احترام گرفتن از دیگران هستید، گام اول را خودتان بردارید و به آن‌ها توجه کنید.

۸. احساسات خود را کنترل کنید.

کنترل کردن احساسات و هیجانات یکی از کارهایی است که باعث می‌شود مورد احترام اطرافیان خود قرار بگیرید. البته منظور از کنترل هیجانات مثبت و یا منفی این نیست که مثل مجسمه باشیم و بی تفاوت به حرف‌های طرف مقابل گوش دهیم‌.

کاری که باید یاد بگیریم این است که به اندازه‌ی کافی آن‌ها را بروز دهیم. افرادی که مورد احترام بقیه وارد می‌شوند به خوبی فرق بین بی تفاوت بودن و بیش از حد هیجانی بودن را می‌دانند.

 —————————————————————

برشی فوق‌العاده از کتاب صوتی «چطور رفتار کنیم تا دیگران از ما حساب ببرند» را با هم بشنویم:

برای دانلود کتاب صوتی «چطور رفتار کنیم تا دیگران از ما حساب ببرند» روی تصویر زیر کلیک کنید:

دیدگاه‌ها 0

سبد خرید