۶ عادت که به شما کمک میکند کار و بهره وری تان را توسعه دهید

۶ عادت که به شما کمک میکند کار و بهره وری تان را توسعه دهیدآیا تا به حال احساس کرده‌اید که می‌توانید در کار از این که هستید بهتر و بهره وری بالاتری داشته باشید؟ پیشرفت های شخصی غالبا با ایجاد عادات مثبت همراه هستند. اگر به دنبال پیشرفت کمی و کیفی در کار خود هستید ، این توصیه ها میتوانند راه گشای خوبی برای افزایش بهره وری تان باشند. با رادیو مثبت همراه باشید تا شما را با ۶ عادت که به شما کمک میکند کار و بهره وری تان را توسعه دهید آشنا کنیم.

عاداتی که موجب افزایش کار و بهره وری می شوند چیست؟

در این قسمت به شش عادت مهم که موجب افزایش کار و بهره‌وری می شوند پرداختیم. لطفا با دقت این ۶ مورد را مطالعه فرمائید و در زندگی خود رعایت کنید.

۱- لیست انجام کارهای روزانه داشته باشید

لیست انجام کارهای روزانه داشته باشیددر ظاهر شاید این کار نوعی هدر دادن وقت باشد و با خود فکر کنید چه نیازی به انجام این کار است در حالی که این امر به شما کمک میکند روز خود را با امادگی و نظم بهتری اغاز نمایید. به این مساله فکر کنید که ممکن است در خلال روز اتفاقاتی تصادفی برایتان پیش اید و در این میان شما برخی از کارهای روزانه تان را فراموش کنید. وجود یک لیست برای انجام کارهای روزانه باعث میشود از این فراموشی در امان باشید.

۲- کارهایتان را اولویت بندی کنید

کارهایتان را اولویت بندی کنیدزمانی که کارهای زیادی برای انجام دادن دارید و بخواهید آنها را با بهترین کیفیت و بهره وری به انجام برسانید بهترین کار این است که انها را اولویت بندی کنید و مهمترین را در ابتدای کار و آن کارهایی که از اهمیت کمتری برخوردارند را به پایان کار موکول کنید. داشتن برنامه هفتگی و ماهانه شاید در ابتدای کار کمی سخت به نظر برسند ولی نتایجی که از آنها عایدتان خواهد شد بی نظیرند.

۳- روز خود را با نگاه به صفحات نمایش آغاز نکنید

روز خود را با نگاه به صفحات نمایش آغاز نکنیدوقتی صبح هنگام از خواب بیدار می شوید، معمولا با چشمان نیمه باز به سراغ چک کردن پیام ها و ایمیل ها و … میروید. بهتر است بدانید اگر این کارها را به زمانی مثل بعد از صرف صبحانه موکول کنید ، بهره بیشتری در ساعات اولیه روز تجربه خواهید کرد. بهتر است ساعات اولیه روز که معمولا بهره وری بیشتری دارند را به برنامه ریزی و اولویت بندی کارهای روزانه‌تان اختصاص دهید. در غیر اینصورت ناچار خواهید بود که بهترین زمان روز را به وقت گذراندن در صفحات مجازی و پیامک ها و … هدر دهید.

۴- پروژه های بزرگ را به پروژه های کوچکتر تقسیم کنید

پروژه های بزرگ را به پروژه های کوچکتر تقسیم کنیدما غالبا از پذیرفتن پروژ ه‌های بزرگ امتناع میورزیم؛ صرفا به این خاطر که در نگاه اول کاری سخت و نشدنی به نظر می آیند. واقعیت امر این است که ما قانونی مبنی بر انجام این پروژه در یک روز نداریم. بنابراین برای بالابردن سطح کیفی کار خود ، پروژه‌های بزرگ را به بخش‌های کوچکتری تقسیم کنید تا بتوانید به تدریج بر آن پیروز شوید. داشتن برنامه هفتگی هم در این زمینه میتواند کمک شایانی به شما کند که بر اساس ان در انتهای هفته تنها با یک نکاه به برنامه متوجه خواهید شد در کجای کار هستید و برای اتمام کار به چه مواردی نیاز دارید. این کار باعث می شود که کارهای خود را در استرس کمتری به انجام برسانید.

۵- زمانی کار کنید که معمولاً سازنده‌تر هستید

زمانی کار کنید که معولا سازنده تر هستیدهر کسی یک چارچوب سازندگی شخصی دارد به این معنا که زمانی در طول روز هست که آن فرد بهتر می‌تواند کارهایش را به انجام برساند. برخی از افراد سحرخیزند و برخی شب‌ها دیر میخوابند. شاید شما از ‌ن دسته افرادی باشید که بیش از یک زمان سازنده در روز دارید، مثلا زمانی بین صبحانه تا ناهار یا بین شام تا زمان خواب.
برای اینکه کیفیت کارهای خود را ارتقا دهید نیازمند این هستید که این چهارچوب زمانی شخصی‌تان را تشخیص داده و بعد از آن تلاش کنید که حجم اصلی کارهای‌تان را در این بازه زمانی به انجام برسانید. کارهای غیر ضروری تان را به ساعاتی به جز ساعات کاری پر بازده موکول نمایید.

۶- زمانی که توان کمتری دارید، استراحت کوتاهی کنید

زمانی که توان کمتری دارید، استراحت کوتاهی کنیدزمانی که در اوج خستگی خود را مجبور به انجام کاری می‌کنید ، نه تنها سودی از آن عایدتان نمی‌شود بلکه وقت بیشتری را هدر می‌دهید. تصور کنید که در اوج خستگی می‌خواهید ایمیلی را چک کرده و آن را جواب دهید. این کار در حالت عادی مثلا ۱۰ دقیقه زمان نیاز دارد ولی زمانی که خسته‌اید حدود ۲۰ دقیقه طول می‌کشد. اگر کار از نوعی باشد که نیاز نیست حتما همان روز انجام شود، خود را مجبور نکنید. کمی به خود استراحت دهید. شاید بعد از یک استراحت کوتاه، بهتر بتوانید کار ناتمام خود را تمام کنید.

این عادات می‌توانند روش کاری شما را تغییر دهند. برخی از اینها را در طول این هفته امتحان کنید تا ببینید چطور بر کارتان تاثیر می‌گذارند. در صورتی که در این زمینه تجربه‌ای دارید خوشحال خواهیم شد با سایر دوستان در کامنت‌ها به اشتراک بگذارید.

دیدگاه‌ها 2

    gonzaless

    مهمترین و مهمترین کار اولویت بندی بر اساس هدف انسان و میزان اثر و نقش اون کار در رسیدن به هدف است + داشتن تعهد به پایبندی و تمرکز بر اون اولویت

    jamal ghoolampor

    اولویت بندی خیلی مهمه میتونم بگم مهم ترین کار برای رسیدن به موفقیت است اینکه مهم ترین هدف و کارتو انتخاب کنی و با خودت عهد ببندی که اولین کاری که انجام بدی باشه سخت ترین کار دنیاست اولویت همون نظمه همون فیل رو یک لقمه یک لقمه خوردنه کار خیلی سختیه