چگونه کیفیت زندگی را بالا ببریم؟

«شانس فقط یکبار در خانه را می‌زند.» احتمالا این ضرب‌المثل را شنیده‌اید. با وجود اینکه زندگی پر‌از فراز و نشیب است، ولی گاهی اوقات فرصت‌هایی به ما می‌دهد که باید قدرشان را بدانیم و از آن‌ها نهایت استفاده را کنیم تا باعث افزایش کیفیت زندگی شوند.

بهبود کیفیت زندگی و ایجاد تغییر مثبت از بزرگ‌ترین و مهم‌ترین اهداف انسان‌هاست. به خاطر اهمیت این موضوع، ما قصد داریم ترفندهایی ارائه کنیم که به شما کمک می‌کنند کیفیت زندگی را افزایش دهید.

—————————————————————

۱. قدردان هر چه دارید باشید.

به جای اینکه در مورد چیزهایی که ممکن است هیچ‌وقت به دست نیاورید، نگران شوید، به فکر داشته‌هایتان باشید.

وقتی افکارتان را از روی مسائل پیش پا افتاده و بی‌اهمیت بردارید، به فکر داشته‌هایتان می‌افتید و باعث می‌شود بابت آن‌ها قدردانی و تشکر کنید.

—————————————————————

۲. برای زندگی‌تان از قبل برنامه‌ریزی کنید.

بیشتر انسان‌های موفق، برای زندگی خود برنامه دارند و بی هدف روزهایشان را نمی‌گذرانند. یک دفترچه داشته باشید و لیست کارهایی را که باید در سه روز آینده انجام دهید در آن بنویسید.

حتی اگر نوشتن در دفترچه برایتان سخت است، می‌توانید در قسمت یادداشت‌های گوشی برنامه‌تان را بنویسید.

وقتی برنامه‌تان را به صورت کامل اجرا می‌کنید، حس خیلی خوبی می‌گیرید و همین احساس باعث می‌شود میزان علاقه و انگیزه‌ی شما به صورت ناخودآگاه بالا برود.

بنابراین از همین الان سعی کنید برای زندگی‌تان روال خاصی ایجاد کنید و به آن پایبند باشید‌.

—————————————————————

۳. ورزش کنید.

ورزش و تحرک بدنی، حال و هوا و روحیه‌ی شما را زیر و رو می‌کند. اگر می‌خواهید احساس بهتری داشته باشید، بروید لباس‌هایتان را عوض کنید و کمی ورزش کنید.

با تحرک داشتن، هورمون اندورفین در بدن شما ترشح می‌شود، این هورمون باعث پاکسازی ذهن، ایجاد خوشی و سرحالی و از بین رفتن استرس می‌شود.

اگر می‌خواهید تاثیر ورزش کردن را متوجه شوید، یک بار که خیلی گرفته و غمگین بودید، ورزش کنید. بعد از نیم ساعت حال و هوایتان به قدری عوض می‌شود که اصلا باورتان نمی‌شود.

هر وقت احساس کردید وحشت‌زده شده اید، نگرانی تمام وجودتان را گرفته و از زندگی خسته شده اید، ورزش کنید. به شما قول می‌دهیم که تاثیرش را در کوتاه‌ترین زمان ممکن حس می‌کنید.

۴. از هر روز زندگی‌تان لذت ببرید.

همان‌طور که قبلا گفته شد و خودتان خوب می‌دانید، زندگی پر از پستی و بلندی است. در روزهایی که زندگی طبق خواسته‌ی شما می‌گذرد، از لحظه به لحظه‌ی آن لذت ببرید و بخشی از احساس شادی آن را در وجودتان ذخیره کنید برای روز مبادا!

سعی کنید هر روز یک اتفاق شیرین و جذاب زندگی را ببینید و به آن توجه کنید. خوشی‌های کوچک می‌توانند زندگی‌ شما را دگرگون کنند.

—————————————————————

۵. با ترس‌هایتان روبرو شوید.

شما نمی‌توانید هیچ فرد موفقی را پیدا کنید که در زندگی‌اش شکست نخورده باشد. فرق افراد موفق با بقیه این است که آن‌ها بلدند از شکست‌هایشان درس بگیرند و بعد از ناکامی دست‌شان را روی زانوهای‌شان بگذارند و بلند شوند و به زندگی ادامه دهند. هیچکس یک فرد موفق را به خاطر شکست‌هایش سرزنش نمی‌کند، بنابراین سعی کنید سخت کوش باشید و اصلا از شکست خوردن نترسید.

هر شکست مقدمه‌ی یک پیروزی است. شاید این جمله کلیشه‌ای به نظر برسد، ولی حقیقت دارد. تا زمانی که تلخی شکست را نچشیده باشید، شیرینی پیروزی را حس نمی‌کنید.

کلام پایانی

ما در اینجا فقط ۵ ترفند پیشرفت در زندگی را برای شما ارائه کردیم. ده‌ها تکنیک دیگر برای این کار وجود دارد با رعایت این راه و روش‌‌ها و اجرایی کردن آن‌ها سعی کنید زندگی را به کام خودتان و اطرافیانتان شیرین کنید.

با هم برشی زیبا از کتاب صوتی «چهار میثاق» را بشنویم:

برای دانلود کتاب صوتی «چهار میثاق» روی تصویر زیر کلیک کنید!

دیدگاه‌ها 0