چگونه در شغل و تجارت خود جهش ایجاد کنیم ؟(برایان تریسی)

4-tips-finding-freelance-work

اگر فکر می کنید در شرایط کنونی امکان رشد و توسعه کسب و کار وجود ندارد و بهتر است دست روی دست بگذارید و کاری انجام ندهید .ما به شما پیشنهاد می کنیم موارد زیر را برای ایجاد جهش در کسب و کار خود مطالعه کنید

1.سیستم سازی

یکی از رازهای  جهش شرکت های موفق آن است که مدیران و افراد تصمیم گیرنده به صورت مرتب در سیستم سازی کار می کنند. ما به عنوان مدیر باید بتوانیم سیستمی بسازیم که با حداقل دخالت خودمان تمامی کارها به خوبی پیش برود

هنری فورد آرزو داشت که شخصا بر ساخته شدن تک تک اتومبیل های فورد نظارت داشته باشد اگر او دیدگاهش را تغییر نمی داد شاید شرکت فورد سال ها پیش به فراموشی سپرده شده بود .مدیری که در سیستم سازی موفق باشد نیازی به نظارت بر تمامی جزئیات کار ندارد زیرا مطمئن است که کارها از روی دستور العمل های مشخصی انجام می شوند و تمامی اطلاعات لازم ثبت می شوند.

2.برگزاری جلسات منظم با کارکنان

تقریبا تمامی شرکت ها ی موفق  یک وجه مشترک بسیار مهم دارند.آنها جلسات منظمی برگزار می کنند که در آن تمامی کارکنان با ایده ها و نظراتشان به رشد شرکت کمک می کنند.

بنابر این سیستمی منظم برای جمع آوری ایده ها داشته باشید  ، آسان ترین کار آن است که هر کدام از همکاران دفترچه مخصوصی داشته باشند که فقط برای ثبت ایده ها استفاده می شود این ایده ها در طول هفته در دفترچه ثبت می شوند و در جلسات ارائه می شوند.

3.تمرکز بر بازاریابی

بازاریابی همیشه کار پر خطری است .شما هیچگاه نمی توانید از نتیج%NC/BA5عملیات بازاریابی خود اطمینان داشته باشید .تنها راه آن رشد آن است که روش های مختلف بازاریابی را در مقیاس کوچک بیازمایید و نتایج را با دقت و حوصله بررسی کنید و روش های موثر را تکرار و تکثیر کنید .بازگشت سرمایه در هر عملیات بازاریابی باید به دقت سنجیده شود.

4. استخدام و حفظ افراد خارق العاده

استخدام صحیح و مناسب شاید یکی از کلیدی ترین مواردی باشد که باعث جهش در کسب و کار می شود.مورد دیگری که اهمیتش کمتر از استخدام نیست اخراج افراد نا مناسب است.

برایان تریسی می گوید بهترین روش برای اخراج اینگونه است هم اکنون چشمان خود را ببندید و فرض کنید در محل کارتان نشسته اید و تمامی کارکنان به ترتیب به اتاق شما می آیند و اعلام می کنند به دلیل مشکلات شخصی باید شما را ترک کنند .با استعفای کدامیک موافقت می کردید .آن افراد احتمالا در جای اشتباهی کار می کنند و بهترین کار ممکن آن است که در اولین فرصت آن ها را اخراج کنیم.

5.داشتن چشم اندازی از آینده

هر سازمان باید ارزش هایی برای خود تعریف کند و آنها را الویت بندی کند تا کارکنان و همچنین تمام افرادی که با سازمان در ارتباط هستند از آن مطلع باشند .الویت ارزش ها هم موضوع مهمی است که معمولا به آن ها پرداخته نمی شود .مثلا در دیزنی لند ارزش هایی تعریف شده است که تمامی کارکنان از آن اطلاع دارند آنجا امنیت نسبت به احترام ارزش بالاتری دارد.

ما به شما پیشنهاد میکنیم برای ایجاد جهش در شغل و تجارت خود کتاب صوتی ایجاد جهش در شغل و تجارت اثر برایان تریسی گوش دهید

 

دیدگاه‌ها 1

سبد خرید