۱۲ نکته برای دست یابی به موفقیتی عظیم در زندگی و کارتان

یکی از بزرگترین انگیزه های انسانی انگیزه دست یابی به موفقیت است – انگیزه اینکه بهتر شوید تا پیشرفت کنید. درست با پیشرفت کردن است که ما احساس کامیابی می کنیم. به هر حال، اگر ما به جلو پیش نرویم، عقب می مانیم و هیچ کس دوست ندارد احساس پسرفت بکند. اما چه می شد اگر می توانستید سریع تر به پیش بروید؟ چه می شد اگر تمام آنچه را می خواستید و حتی بیشتر از آن را به دست می آوردید؟ چه می شد اگر به موفقتی عظیم دست می یافتید و این کار را در مدت زمانی کوتاه انجام می دادید؟

اما خبر خوش این است که می توان این کار را انجام داد و افراد زیادی وجود دارند که قبلاً این کار را انجام داده اند. مثال های بیشماری وجود دارد از افرادی که زندگی شان، راوابطشان، سلامتی، شغل شان و درآمدشان را در مدت زمان بسیار کوتاهی کاملاً متحول ساخته اند.

 

۱۲ نکته برای دست یابی به موفقیتی عظیم در زندگی و کارتان

اگر می خواهید همین اتفاق برای شما بیفتد، در اینجا ۱۲ نکته برای دست یابی شما به موفقیتی عظیم در زندگی و کارتان وجود دارد:

 

۱٫ایمان داشته باشید که این کار برای شما ممکن است

اولین گام در دست یابی به موفقیتی چشمگیر این است که باور داشته باشید موفقیت برای شما امکان پذیر است. آسان می شود فکر کرد که دست یابی به چنین موفقیتی در زمانی کوتاه برای دیگران امکان پذیر است، زیرا شما خیلی ساده می توانید به مثال های زندگی واقعی نگاه کنید تا این باور خود را تأیید کنید. اما داشتن این اعتقاد در رابطه با خودتان قبل از اینکه به نتایج اثبات کننده دست یابید چالش برانگیز است. یک انسان معمولی تنها زمانی که چیزی را ببیند به آن باور پیدا می کند. گام اول داشتن باور به خودتان است، و اتفاقاً دقیقاً همین باور است که تبدیل به موتور انگیزه شما برای شروع کار می شود.

 

همچون شخصی که می خواهید باشید رفتار کنید

شخصی که در حال حاضر هستید همان  کسی است که نتایج فعلی تان را آفریده است. دست یابی به نتایج جدید و شگفت انگیز نیازمند تحول فردی است. شما باید شروع به تغییر دادن خودتان به شخصیتی بکنید که می خواهید باشید. شما باید کسی را که می خواهید باشید جایگزین کسی که هستید بکنید. شروع کار باید با این  تصویرسازی باشد که آن فرد چگونه صحبت می کند، چه مهارت هایی دارد، عاداتش چیست، چگونه از پس موانع برمی آید، چگونه دیگران را رهبری می کند و غیره. سپس شروع به رقتار کردن همچون او بکنید. اگر شما به صورت مداوم همچون کسی که میخواهید باشید رفتار کنید خیلی زود مثل او خواهید شد.

“طوری رفتار کنید که دوست دارید آنگونه باشید و خیلی زود تبدیل به کسی خواهید شد که دوست دارید باشید.” – باب دیلان

 

به یک هدف بچسبید

دقیقاً تصمیم بگیرید که چه می خواهید به دست آورید، و به آن هدف تا زمانی که به انجام برسد بچسبید. از یک شاخه به شاخه ای دیگر نپرید. قلمروتان را از آن خود کنید – محکم و مغرور بایستید. یک مسیر را انتخاب کنید و تا زمانی که موفق نشده اید در آن باقی بمانید. به تمام چیزهایی که شما را از آن دور می کند یا حواستان را پرت می کند نه بگویید.

 

هدف رویاهایتان را به زبان آورید

آنچه را به جهان بدهید دوباره به سوی خود جذب می کنید. به زبان آوردن اهدافتان یکی از مؤثرترین راه ها برای دست یابی به آن هاست. زمانی که این کار را می کنید، افراد و منابعی را که به شما در دست یابی به آن ها کمک می کنند به سوی خود جذب می کنید. اعلام کردن آن ها در میان جمع بسیار نیروبخش تر از تعهدی خصوصی به آن هاست. زمانی که مقاصدتان را در ملأ عام بازگو می کنید، چون نمی خواهید دیگران شکست تان را ببینند حتماً کاری را که گفته اید انجام می دهید.

 

هرگز منفی گرایی را تحمل نکنید

یکی از قاتلان موفقیت فشاری است که افراد منفی باف برای عقب کشیدنتان به شما وارد می کنند. چه آن ها همکاران، دوستان، شرکای تجاری، یا حتی اعضای  خانواده باشند، شما باید شدیداً مدت زمانی را که با آن ها سپری می کنید محدود کنید. شما همچنین نباید زیر بار هیچ گونه منفی گرایی از سوی خودتان بروید. افکار و نگرش های خود را زیر نظر بگیرید، و زمانی که مچ خود را در حین تفکر یا واکنش منفی می گیرید، خودتان را متوقف کرده و فوراً درک تان را از آن موقعیت بازسازی کنید. از تحمل کردن گله، سرزنش، و انتقاد چه در زندگی شخصی و چه زندگی حرفه ای تان اجتناب کنید.

 

نباید هیچ “طرح ب” ای در تفکرتان داشته باشید

برای دست یابی به موفقیت چشمگیر، شما باید طوری رفتار و عمل کنید انگار که شکست هرگز جزء گزینه ها نیست. اگر شکست یکی از گزینه ها باشد، یا اگر شما یک نقشه جایگزین داشته باشید، احتمال اینکه در رویارویی با شرایط حادتر تسلیم شوید بیشتر است. زمانی که هیچ انتخاب دیگری به جز موفقیت نداشته باشید، خودتان را حتی در بحرانی ترین موقعیت ها مجبور به پیشروی می کنید. زمانی که کسی در شرایط بسیار سخت قرار گیرد، می توان از او انتظار خلق شگفتی داشت.

“هیچ لزومی ندارد که در ذهن تان یک نقشه ب داشته باشید، زیرا حواس شما را از نقشه آ پرت می کند” – ویل اسمیت

 

قبل از اوج گرفتن انتظار آشفتگی را داشته باشید

اگر تا به حال سوار هواپیما شده باشید می دانید که اغلب اوج گرفتن بیشتر سبب برانگیختن احساس ناراحت کننده در شما می شود تا خود پرواز. این در رابطه با هر تلاش و تجربه جدید دیگری هم صدق می کند. زمانی که شما برای اولین بار دست به کارهایی برای دست یابی به اهداف جدید می زنید، اغلب در ابتدا چندان حس راحتی ندارید. انتظار اینکه کارها از همان ابتدا راحت و ساده باشند دستورالعمل شکست است. احساس برهم خوردن راحتی تان را که حاصل  کسب تجارب جدید و دست یابی به مهارت ها و عادات جدید است را با آغوش باز بپذیرید. قبل از اوج گرفتن انتظار برخی موانع را داشته باشید. از آن ها درس بگیرید و به پیشروی تان ادامه دهید. به خودتان اجازه ندهید به نقطه آرامش تان پا پس بکشید.

 

با تمام سرعت به پیش بروید

برای دست یابی به موفقیتی چشمگیر باید دست به اقدامی چشمگیر بزنید. کاری کوچک اینجا و آنجا نتیجه نخواهد داشت. برای اینکه یک هواپیما بتواند اوج بگیرد باید با تمام سرعت حرکت کند. در غیر این صورت هرگز از زمین جدا نخواهد شد. این درباره زندگی و کار هم صدق می کند. برای اینکه اوج بگیرید باید در ابتدا با تمام سرعت حرکت کنید. این کار سبب شتاب گرفتن شما می شود. شما نمی توانید قبل از آنکه آنقدر سرعت بگیرید پایتان را از روی گاز بردارید.

 

زبان موفقیت را به کار ببرید

برای اینکه موفق شوید باید همچون افراد موفق صحبت کنید. شما خیلی راحت می توانید با دقت بر زبانی که افراد بازنده و موفق استفاده می کنند میان آن ها تفاوت قائل شوید. فرد موفق می گوید “من پایبند و متعهدم” در حالی که فرد ناموفق می گوید “من امتحان می کنم تا ببینم چه می شود”. فرد موفق می گوید “من این وضعیت را بهبود می بخشم” در حالی که فرد ناموفق می گوید “من واقعاً امیدوارم اوضاع بهتر شود.” فرد موفق می گوید “من راه حل را پیدا می کنم” اما فرد ناموفق می گوید “ای کاش می دانستم چطور”. شما باید زبان موفقیت را به کار بگیرید تا به آن دست یابید.

 

بر این تمرکز کنید که هر روز بهتر شوید

راه کلیدی دیگر برای دست یابی به موفقیت چشمگیر تمرکز بر این است که هر روز اندکی بهتر شوید. بهبود اندک مداوم در بلند مدت تأثیر عمده و چند برابری خواهد داشت. اگر شما در هر روز از یک سال کامل تنها ۱% بهتر شوید، در انتهای سال ۳۷۷۸% بهبود خواهید داشت. هر روز، تلاش کنید تنها اندکی بهتر از دیروز باشید. این عادت ساده تأثیری شگرف بر نتایجتان در بلند مدت خواهد داشت.

 

توصیه افرادی را که نتایج دلخواه شما را نمی گیرند نپذیرید

یک اصل ضروری نپذیرفتن توصیه افرادی است که موفقیت دلخواه شما را کسب نمی کنند. عقل سلیم می گوید که ما نمی توانیم از کسانی که هرگز کاری را انجام نداده اند در رابطه با آن کار چیزی بیاموزیم. اطمینان پیدا کنید که از افراد صحیح مشورت می گیرید و هرگز از کسی که به هم ریخته تر از خود شماست توصیه نخواهید. اگر می خواهید ۱۰ پوند وزن کم کنید، کسی را پیدا کنید که حداقل ۱۰ پوند کم کرده باشد و از او بپرسید چطور این کار را کرده.

“من هرگز از کسی که به هم ریخته تر از من است مشورت نمی گیرم.” – تام هاپکینز

 

هیچ بهانه ای را نپذیرید

نکته آخر برای دست یابی به موفقیت چشمگیر در زندگی و کارتان این است که هیچ بهانه ای را نپذیرید. عادت یک فرد معمولی این است که اجازه می دهد هر بهانه ای او را از دست یابی به اهدافش بازدارد. شما باید میان بهانه و نتیجه یکی را انتخاب کنید و باید بدانید که در آن واحد نمی توانید هر دو را داشته باشید. افراد موفق می دانند که تنها یک دلیل هم کافی است تا تبدیل به انگیزه آن ها در دست یابی به آنچه می خواهند شود. تنها یک دلیل لازم است که به هزاران بهانه نه بگوییم.

 

 

دیدگاه‌ها 2

سبد خرید