اصول موفقیت برگرفته از قوانین فیزیک

suitcase-with-money_23-2147515925

اگر در زندگی بدنبال فرصتها باشید، در نهایت به امنیت مالی می‌رسید. اما، اگر بدنبال امنیت مالی باشید، در نهایت نه فرصتی به شما رو می‌کند نه به امنیت مالی می‌رسید در ادامه سه قانون فیزیک برای اصول موفقیت برای تعیین هدف خواهیم گفت.

برای اثبات این نکته به اطراف خود توجه کنید، در شرکتها هنگام تعدیل نیرو و نوسازی، هزاران مرد و زنی که با کار در این شرکتها بدنبال امنیت مالی بودند ناگهان بمدت نامعلومی بیکار می‌شوند.یک فرد با تعیین هدف برای خود شانس و فرصت خلق کرده، بدنبالش رفته و بدان دست می‌یابد.با پیروی از اصولی که در ادامه می‌آوریم نه تنها درهای بیشتری از فرصت در زندگی برویتان گشوده می‌شود بلکه به امنیت مالی مطمئن‌تری دست می‌یابید.

فرصت خلق کنید

با استفاده از این سه اصل موفقیت، هدفهای خود را تعیین و بدانها دست یابید. این اصول از سه قانون فیزیک برگرفته شده‌اند؛ قانون حرکت، قانون سکون (اینرسی)، و قانون احتمالات. شما می‎‌توانید این قوانین را به همان نسبت، به هر کاری که انجام می‌دهید اعمال کنید.با خروج از کنج آسایش برای خود فرصت خلق کنید و با همت خودتان بدانها دست یابید. در ابتدا باید علت موفقیت یا شکست مردم را بر پایه این اصول بیاموزید.

۱٫قانون حرکت

اولین اصل موفقیت، قانون حرکت است. در فیزیک، قانون حرکت بیان می‌دارد که جسم در حال حرکت تمایل به ادامه حرکت دارد مگرآنکه یک نیروی خارجی به آن اعمال شود

۲٫قانون سکون

دومین اصل موفقیت قانون سکون است. قانون سکون بیان می‌دارد که جسم ساکن تمایل به سکون دارد مگرآنکه یک نیروی خارجی به آن اعمال شود.

این دو قانون بیان می‌دارد که شاید برایتان سخت باشد که به سمت اهدافتان حرکت کنید چون برای خروج از کنج آسایش و شکستن این سکون و بی‌تحرکی باید با خودتان بجنگید، اما به محض اینکه به طرف چیزهای مهم و خواسته‌های واقعی و باطنی خودتان این سکون را شکسته و حرکت کردید، براحتی و با کمترین نیرو پیشرفت می‌کنید و لحظه به لحظه به هدفتان نزدیکتر می‌شوید.

هنگام مشاهده عملکرد افراد موفق، درمی‌یابید که چقدر به بشقاب در حال گردش حول یک محور در سیرک شباهت دارند. آنها ابتدا بشقابها را به گردش درمی‌آورند. سپس، مرتب بشقابها را می‌چرخانند، چون می‌دانند اگر وقفه‌ای رخ دهد و بشقابی بیفتد، شروع دوباره این کار خیلی سخت است.

۳٫قانون احتمالات

سومین اصل موفقیت قانون احتمالات است. چنانچه می‌خواهید سریعتر به موفقیت برسید، در کارهای بیشتری سعی‌تان را بکنید. بیشتر عمل کنید؛ بیشتر مشغول باشید؛ کمی زودتر شروع کنید؛ کمی بیشتر کار کنید؛ کمی بیشتر بمانید. شانس‌تان را بیشتر کنید. بنابر قانون احتمالات، هر چه در کارهای بیشتری تلاش کنید، احتمال موفقیت شما بیشتر از حالتی است که فقط مشغول یک کار باشید. شانس‌تان با تلاش در کارهای بیشتر افزایش می‌یابد.

چگونه به هدفتان برسید

یافتن این چگونگی را از خودتان شروع کنید! به محض اینکه هدف تعیین کرده و برنامه‌ ریختید! به محض اینکه حرکت به سمت هدف را شروع کردید، توقف نکنید. هر روز کاری بکنید که یک گام شما را به هدفتان نزدیکتر کند. نگذارید بزرگی هدف یا زمان طولانی برای دستیابی به آن، شما را بی‌انگیزه و یا از مسیر خارج کند. میتوانید برای اطلاعات بیشتر در این زمانه مقاله ی چگونه رویاهای خود را به اهداف آینده تبدیل کنیم را مطالعه نمایید.

اهداف و مقاصد خود را بنویسید

وقتی که برای دستیابی به هدفتان برنامه‌ریزی می‌کنید آنرا به گامهای کوچکتر تقسیم‌بندی کنید تا هر روز قسمتی از آن را انجام دهید. چک‌لیستی تنظیم کنید و آنرا دنبال کنید. مجبور نیستید به خودتان فشار بیش از حد وارد کنید، اما هر روز، هر هفته، هر ماه، بایستی به سمت هدف و مقصدی که واضح و روشن تعیین کردید پیشرفت داشته باشید. شاد و پیروز باشید.

کتاب صوتی ۹ راز موفقیت در این زمینه برای شما مفید خواهد بود .در این کتاب صوتی دکتر لری ایورسان  به شما خواهد آموخت که چگونه برای کارهایتان وقت بگذارید و در مورد آن فکر کنید. این را بدانید که تصمیم گیری ضعیف موجب به هدر دادن زمان می شود و شما را از هدفتان دور می کند. هر زمان بتواتید درست تصمیم بگیرید احساس رضایت پیدا می کنید در نتیجه می توانید کارهایتان را به درستی انجام دهید. دکتر لری آیورسان همچنین به شما می آموزد راز موفقیت در چیست .

 

دیدگاه‌ها 4

    melika330

    سلام ؛ چرا با اینکه اهدافمان را می نویسیم و ولی اکثر مواقع با آنی که می خواهیم برسیم نمی رسیم؟

سبد خرید