چرا راندن زندگی از مسیر تندرو سبب خارج شدن شما از جاده می شود

گذران زندگی از مسیر تندرو یا به عبارتی دیگر داشتن زندگی افراطی خاص انسان هاست. افرادی که این چنین هستند اسیر شده و زندگی هر روزشان یک دروغ است. من سال های بسیاری یکی از این روح های اسیر بودم تا آنکه ماشین زندگی ام از کنترل خارج شد و واقعاً به تیر چراغ برق خورد.

 

چرا راندن زندگی از مسیر تندرو سبب خارج شدن شما از جاده می شود

زمانی که ما زندگی را به شیوه ای افراطی سپری می کنیم، تنها هدف از هستی مان برانگیختن احساساتمان با هیجان و لذائذ کوتاه مدت است. شما به همه چیز واکنش نشان می دهید و فقط بر خودتان تمرکز می کنید. این سبک خودخواهانه زندگی نهایتاً فراتر از شما رفته و شما کم کم نسبت به هر کسی که برخلاف روش تان زندگی کند احساس آزردگی می کنید.

در این شیوه زندگی، تمام چیزهایی که واقعاً اهمیتی ندارند برایتان مهم می شوند. تمام فعالیت های سطحی که شخصی می تواند درگیرشان شود، مرکز هستی تان می شوند. حتی اگر شما تمام زندگی تان را به این شیوه نگذرانید، احتمالاً بخشی از شخصیت شما هست که این طور زندگی می کند.

 

۴ علتی که به من نشان دادند من زندگی ام را به این شیوه می گذرانم و باید از آن اجتناب کنم شامل این موارد هستند:

  1. داشتن یک اتوموبیل پرسرعت

زمانی که من چنین زندگی خودخواهانه ای داشتم، برای خودم یک بی ام دبلیو پر سرعت خریدم. با خودم فکر کردم که زندگی ام به نحوی ناقص است و من می توانم آن را با یک ماشین پرسرعت اصلاح کنم. اولین هفته های رانندگی با این اتوموبیل محشر بودند.

من در پیچ ها با سرعت بالایی می راندم، تمام شیشه های اتوموبیل پایین بود و صدای موسیقی بسیار بلند بود و من همچون یک احمق رانندگی می کردم. خیلی زود هیجانی که من از اتوموبیل ام به دست می آوردم فرو نشست و من به فکر اتوموبیلی افتادم که حتی سریع تر از آن باشد – یک پورشه.

زندگی به این شیوه سبب شد من باور کنم که آنچه دیگران فکر می کردند برای من اهمیت دارد. برخی از باحال ترین کسانی که من می شناسم معمولی ترین ماشین ها را سوار می شوند. اتوموبیل شما معرف شخصیت شما نیست و حتی سبب نمی شود که شما بهتر از دیگران باشید.

شما خود معرف شخصیت تان هستید نه دارایی هایتان.

 

  1. اعتیاد به ولخرجی

واضح ترین راه برای اینکه بدانید آیا سبک زندگی تان افراطی است یا نه دقت بر عادات پول خرج کردن تان است. زمانی که شیوه زندگی من این چنین بود، همیشه هر پولی را که داشتم صرف خرید بازیچه هایی جدید می کردم. فقط زمانی که یکی از دوستانم کتاب “پدر پولدار، پدر فقیر” را به من معرفی کرد بود که من قبل از آنکه پولم را صرف هر چیز دیگری بکنم شروع به پس انداز کردم.

پول خود را بر دنبال کردن رویاهایتان و بهتر کردن خودتان متمرکز کنید آن هم از طریق هزینه کردن برای کتاب، سمینار، سفر، دعوت دیگران برای ناهار، غذای سالم، و خریدهایی که سبب ایجاد تحرک در ما می شوند. طرز تفکری که به شما می گوید که چیزی نایاب خواهد شد را کنار زده و از انباشته کردن اقلام مختلف در خانه پرهیز کنید – حتی اگر آن ها ارزان باشند.

  1. نیاز به لباس های پر زرق و برق

مسلماً زندگی شما افراطی است اگر بیشتر از چند ساعت در ماه صرف خرید لباس های پر زرق و برق بکنید. کسانی که این چنین زندگی می کند مدام در حال تغییر ظاهرشان هستند تا مطابق با خواسته های دیگران زندگی کنند.

برای وقت گذراندن با افراد اشتباه، در مکان های اشتباه همچون کلوپ های شبانه، من متوجه شدم که همیشه مشغول خریدن لباس هایی هستم که بسیار گران قیمت و غیرضروری هستند. به این ترکیب الکل را نیز اضافه کنید.

من نمی گویم مثل یک ولگرد لباس بپوشید، بلکه منظورم این است که زندگی تان را به خاطر آنچه دیگران فکر می کنند هدر ندهید تا تلاش کنید تصویری غیرواقعی از خودتان به نمایش بگذارید.

  1. الکل بیش از حد

زمانی که هر روز یا حتی هر آخر هفته بیدار شوید و ببینید که بوی استفراغ و مشروب می دهید باید بدانید که یک زندگی افراطی را سپری می کنید. به این فکر کنید که الکل سبب می شود چکار کنید و چطور رفتار کنید. آیا این رفتار متعلق به شماست؟ نه، نیست، این رفتاری است از روی مستی.

نتیجه آن برای من این بود که زمانی که در حال مستی رانندگی می کردم و می خواستم با سرعت سر پیچ رانندگی کنم ماشین ام از کنترل خارج شد، به دور خودش چرخید و واقعاً به تیر چراغ برق اصابت کرد. این نتیجه بازنده بودن و زندگی کردن در مسیر تند رو بود.

حرف آخر

با حال بودن به معنای متفاوت بودن است. دلیل اینکه من دست از سبک زندگی افراطی برداشتم این بود که پس از صرف ساعت ها زمان برای رشد فردی متوجه شدم که با حال بودن به معنای متفاوت بودن است و متفاوت بودن به آن معناست که شما واقعاً خودتان باشید.

دیدگاه‌ها 2

    ahmad62

    ولخرجی خیلی بده و حتی اگه پول زیاد هم داشته باشی یه عادت خیلی بد میتونه زندگیو خراب کنه