۱۰ خصوصیت مشترک میان کارآفرینان موفق

10 خصوصیت مشترک کارآفرینان موفق

اهمیتی ندارد که شما برای خودتان کار کنید یا عضوی از یک گروه باشید، همیشه چند نکته برجسته وجود دارد که از طریق آن ها می توانید به موفقیت دست یابید.

بیشتر مواقع، کارآفریننان موفق خصوصیات مشابه مشترکی دارند، و این به شغل شان یا نقشی که دارند مرتبط نیست. با اینکه گاه ممکن است فکر کنید که رازهایی برای دست یابی به موفقیت وجود دارد، اما متوجه خواهید شد که افراد موفق در واقع معمولی تر از آن چیزی هستند که شما فکر می کنید.

در اینجا ۱۰ خصوصیت مشترک کارآفریننان موفق ذکر شده است:

مدیریت صحیح پول

رسیدن به سودآوری زمان می خواهد و مادامیکه شما برای رسیدن به موفقیت مالی تلاش می کنید، هر پولی که خرج می کنید باید از نزدیک زیر نظر گرفته شود. به خاطر داشته باشید که سرمایه تان محدود است و شما باید اطمینان حاصل کنید که هر پنی از آن به درستی استفاده شود. حساب خرج کردن های خود را داشته باشید و از بودجه ای که از پیش تعیین کرده اید  عدول نکنید. مدیریت صحیح پول کمک خواهد کرد که از اشتباهات مالی جلوگیری کرده و همچنین مطمئن شوید که هر سودی که عایدتان می شود را حفظ کنید.

 

برنامه ریزی کردن از قبل برای آینده

ایجاد یک طرح شغلی به شما کمک خواهد کرد فهرستی پویا از اهداف و دست آوردهای خودتان در اختیار داشته باشید. به علاوه این برنامه ریزی کمک خواهد کرد مطمئن شوید که عادت های سالمی به وجود خواهید آورد که در طول مسیرتان رشد خواهند یافت، به کار گرفته شده و حفظ خواهند شد. با یاری چنین طرحی، شما به راحتی می توانید اهداف تان را روشن تر ساخته و تعیین کنید که چگونه به آن ها دست خواهید یافت.

 

“این نکته ای است برای تمام کارآفریننان: اگر می خواهید شغلی به وجود آورید، همین حالا دست به کار شوید. اگر نمی خواهید، بعداً حسرت اش را خواهید خورد.” – کاترین کوک

 

فرا گرفتن سازگاری و منعطف بودن

در عین حال که این یک خصوصیت بزرگ است که پر شور و حرارت باشید و حتی در دست یابی به آنچه برایش سخت کار می کنید مصر باشید، فقدان انعطاف در بلند مدت سبب پس رفت شما خواهد شد. کارآفریننان موفق باید یاد بگیرند چگونه برای دست یابی به جریانات بازار فعلی سازگار و منعطف باشند.

 

خطر کردن

اغلب، ریسک پذیری کارآفریننان مورد توجه قرار می گیرد. با این حال هر فرد ریسک پذیری یک کارآفرین موفق به حساب نمی آید. تفاوت شان ساده است –  اینکه بدانید چه خطری را بپذیرید و اینکه پای چه خطراتی در میان است. باید از خودتان بپرسید آیا این ریسک ارزش زمان، پول، یا هزینه های مرتبط با کارم را دارد؟ شما همچنین باید از خودتان بپرسید در صورتی که این ریسک نتیجه نداشته باشد چه کار خواهید کرد.

 

مشتریان خود را بشناسید

شناختن مشتریانتان از نزدیک یکی از مهم ترین جنبه های رقابتی است که شما می توانید به مراجعان خود و به بازار ارائه کنید. افراد همیشه به دنبال راه های برقراری ارتباط هستند و اگر شما این خدمت را به آن ها بکنید نه تنها از دیگران متمایز خواهید شد بلکه مشتریان همیشگی خود را پیدا خواهید کرد.

 

نظم و سازمان دهی خود را حفظ کنید

سازمان دهی نکته اساسی است. فقدان مهارت های مناسب در ارتباط با آن سبب  عدم توانایی شما در حذف موارد غیرضروری خواهد شد. در یک جا از وظایف روزانه خود یادداشت برداری کنید، چه در یک تقویم یا یک دفتر یادداشت، و مطمئن شوید که از نزدیک به اتفاقات هر روز نظارت دارید. سازمان یافته بودن مسلماً به شما کمک خواهد کرد شغل موفق خود را به راه انداخته و مدیریت کنید.

 

با برقراری ارتباط به دیگران وصل شوید

یکی از بزرگترین جنبه های راه اندازی یک تجارت این است که یاد بگیرید چگونه به دیگران وصل شوید. ملاقات با دیگران و شناخت کسانی که در جامعه تان حضور دارند و دسترسی به مشاوران به شما کمک خواهد کرد ابتدا از جنبه فردی و سپس شغلی بهبود حاصل کنید. به علاوه، در دید قرار دادن خودتان کمک خواهد کرد که دیگران به خاطر داشته باشند که شما چه کسی هستید و در صورتی که بتوانید روابط شغلی مثبتی ایجاد کنید، شاهد رشد شغلی خود خواهید بود.

 

انجام کاری که دوست دارید

زمانی که در رابطه با شغل تان شور و حرارت دارید، برای پیش روی به سوی اهدافتان انگیزه پیدا می کنید. زمانی که مشغول کاری می شوید که دوست دارید، هرگز احساس یکنواختی نخواهید کرد. در واقع، هر روز از آنچه انجام می دهید لذت می برید و همین به تنهایی تفاوت زیادی به وجود خواهد آورد. اطمینان حاصل کنید که از آنچه انجام می دهید لذت ببرید و در این صورت سخت کار کردن اصلاً سخت نخواهد بود.

“به من ثابت شده است که حدود نیمی از آنچه کارآفریننان موفق را از کارآفریننان ناموفق جدا می کند پشتکار محض است.” – استیو جابز

 

بدانید چه چیز ارائه می کنید

یک عامل مشترک میان تمام کارآفریننان این است: آن ها از تمام جنبه های درونی و بیرونی محصول شان مطلع اند. به علاوه، این افراد موفق با فراز و فرودهای بازار کاملاً آشنا هستند. حفظ آگاهی از جریان های بازار، نیازهای متغیر آن، حرکات رقبایتان، و همچنین عوامل بیرونی دیگر سبب حفظ شما در بخش موفق بازار خواهد شد.

 

آماده باشید و بدانید چه موقع باید خارج شوید

متأسفانه تمام تلاش های شما پایان موفقیت آمیز ندارند. نکته اصلی در رابطه با کارآفریننان موفق این است که آن ها می دانند چه زمانی باید خروج خوبی داشته باشند و اینکه چطور باید از آن تجربه درس بیاموزند و رشد کنند. برخی کارآفریننان موفق شکست هایی داشته اند اما آن ها در پیش بینی کردن هم مهارت داشته و آن قدر آرامش دارند که بدانند چه موقع زمان کم کردن ضررهایشان است.

دیدگاه‌ها 3