کتاب صوتی کار عمیق

کل نیوپورت
  • گوینده: حجت یوسفی
  • مدت زمان: 431 دقیقه
  • ناشر صوتی: رادیو مثبت
(دیدگاه 1 کاربر)

148,000 تومان

آنچه خواهید شنید

معرفی کتاب صوتی «کار عمیق»

«کار عمیق»، کتابی که به ما یاد می‌دهد کیفیت کارهایمان را بالا ببریم.

 

قطعا به خوبی می‌دانید دنیایی که در آن زندگی می‌کنیم، گاهی اوقات خیلی آشفته و در هم می‌شود. این آشفتگی می‌تواند روی کیفیت کارهایی که انجام می‌دهیم تاثیرات بدی داشته باشد. حالا چطور باید در چنین شرایطی تمرکز داشته باشیم؟ ما در این مقاله قصد داریم کتابی را به شما معرفی کنیم. یکی از مهم‌ترین مسائلی که در کتاب «کار عمیق» نوشته‌ی «کال نیوپورت» به خوبی به آن پرداخته شده روش‌های افزایش تمرکز است.

---------------------------------------------------------------

موضوع اصلی کتاب «کار عمیق» چیست؟

موضوع اصلی این کتاب، عنوان آن است: کار عمیق! به طور کلی می‌توان کار عمیق را این‌طور تعریف کرد: فعالیت‌های حرفه‌ای که با تمرکز کافی و بدون هیچ گونه حواس‌پرتی انجام می‌شوند و از تمام ظرفیت‌های شناختی شما بهره می‌برند.

این تلاش‌ها هم مهارت‌های شما را تقویت می‌کند و هم باعث می‌شود ارزش‌های جدیدی در وجود شما ایجاد شود.

شما با مهارت کار عمیق می‌توانید خیلی سریع به اطلاعات پیچیده مسلط شوید و در زمانی کوتاه‌تر نتایج بهتری کسب کنید.

این کتاب به دو بخش تقسیم می‌شود. در بخش اول، نیوپورت مزایای کار عمیق در حرفه‌های مختلف را به خوبی و با مثال‌ توضیح می‌دهد.

او در بخش دوم کتاب راهکارهایی ارائه می‌دهد تا عمیق کار کردن را بهتر بشناسیم و بتوانیم آن را در زندگی‌مان پیاده کنیم.

همانطور که گفته شد، بخش دوم این کتاب راهکارها و ترفندهای کاربردی برای عمیق کار کردن است، به همین خاطر نویسنده در این بخش از کتاب چهار «قانون» برای تغییر چارچوب ذهن و عادت‌های ما ارائه کرده است:

۱. عمیق کار کنید.

۲. سر رفتن حوصله را در آغوش بگیرید.

۳. شبکه‌های اجتماعی را ترک کنید.

۴. کم عمقی را کاهش دهید.

---------------------------------------------------------------

کمی درباره‌ی «کل نیوپورت»، نویسنده‌ی کتاب

«کل نیوپورت»، استاد علوم کامپیوتر در دانشگاه جورج تاون و نویسنده‌ی پرفروش نیویورک تایمز است. او که در سال ۱۹۸۲ به دنیا آمده است، جزو نویسندگان جوان محسوب می‌شود.

نیوپورت تاکنون هشت کتاب نوشته است؛ از جمله: جهانی بدون ایمیل، مینیمالیسم دیجیتال، آنقدر خوب که نمی‌توانند شما را نادیده بگیرند و کار عمیق. بیشتر کتاب‌های او به چندین زبان مختلف ترجمه شده است.

---------------------------------------------------------------

خواندن این کتاب چه کمکی به ما می‌کند؟

همانطور که کمی قبل‌تر گفته شد، این دوره و زمانه گاهی اوقات خیلی آشفته می‌شود. آیا شما کسی را می‌شناسید که هرگز تمرکزش را از دست نداده باشد؟

فرض کنید یک ساعت زمان دارید، در این یک ساعت ممکن است در حال انجام کارتان باشید، یا دارید یک کتاب می‌خوانید، یا در حال تکمیل پروژه‌تان هستید و یا حتی دارید فیلم می‌بینید، ولی در این یک ساعت چندین بار سراغ گوشی‌تان می‌روید و در شبکه‌های اجتماعی غرق می‌شوید… آیا چنین چیزی برای شما پیش آمده است؟

ما در عصر ارتباطات زندگی می‌کنیم و شبکه‌های اجتماعی و فضای مجازی به بخش جدا نشدنی زندگی‌مان تبدیل شده است. یکی از اصلی ترین دلایل از بین رفتن تمرکز هم همین فضا است.

با خواندن این کتاب یاد می‌گیریم که چگونه وقتی با انواع و اقسام تکنولوژی‌ها محاصره شده ایم؛ عمیق کار کنیم،  تمرکزمان را بالا ببریم و به اهدافمان برسیم.

---------------------------------------------------------------

فرق بین انسان‌های موفق و ناموفق چیست؟

یکی از موضوعاتی که «کل نیوپورت» درباره‌ی آن صحبت می‌کند، تفاوت بین انسان‌های موفق و ناموفق است. از نظر نویسنده‌ی کتاب «کار عمیق»، یک ویژگی بسیار مهم می‌تواند افراد موفق را از افراد ناموفق جدا کند.

آن ویژگی چیزی نیست جز جمله ای که در ادامه با هم می‌خوانیم:

«هر فرد تا چه اندازه ای می‌تواند ساعاتی از زندگی‌اش را به عمیق کار کردن اختصاص دهد. یعنی به دور از عوامل بیرونی، با تمرکز بالا و بدون حواس پرتی به کارش بپردازد.»

---------------------------------------------------------------

چند جمله از کتاب «کار عمیق»

در این بخش از مطلب، می‌خواهیم برای آشنایی بیشتر شما با این کتاب، پنج جمله‌ی خواندنی و تاثیرگذار از آن را ارائه کنیم:

 

  • توانایی انجام کارهای عمیق به طور فزاینده ای در حال کمیاب شدن است و دقیقا در همان زمان در اقتصاد ما، به طور فزاینده‌ای در حال ارزشمند شدن است. در نتیجه افراد کمی که این مهارت را پرورش می‌دهند و سپس آن را محور اصلی زندگی کاری خود قرار می‌دهند، پیشرفت خواهند کرد.

 

  • اکثر مردم تصور می‌کردند (و هنوز هم برخی این تصور را دارند) که استراحت کردن باعث شاد شدن آن‌ها می‌شود. ما می‌خواهیم کمتر کار کنیم و زمان بیشتری را در تخت خواب سپری کنیم. اما نتایج مطالعات نشان می‌دهد که این تصور اشتباهی است که بیشتر مردم مرتکب آن می‌شوند: به طرز عجیبی، لذت بردن از کارها، واقعا آسان تر از لذت بردن از زمان‌های آزاد است.

 

  • استعداد، کالا نیست که بتوانید به صورت عمده خریداری کنید و آن‌ها را برای رسیدن به سطوح مورد نیاز با هم ترکیب کنید. فقط در صورت بهترین بودن است که به پاداش می‌رسید.

 

  • برای تولید در بالاترین سطح خودتان، نیاز دارید که مدت طولانی با تمرکز کامل و بدون حواس پرتی روی یک وظیفه کار کنید. به بیان دیگر، نوع کاری که عملکرد شما را بهینه می‌کند کار عمیق است. اگر عمیق بودن به مدت طولانی برایتان راحت نباشد، دشوار خواهد بود که عملکردتان را به سطح بالایی از کیفیت و کمیت برسانید که به طور فزاینده‌ای برای پیشرفت حرفه‌ای ضروری است.

 

  •  بهترین لحظات معمولا زمانی اتفاق می‌افتند که بدن یا ذهن فردی، در تلاشی داوطلبانه برای انجام کاری دشوار و ارزشمند از نهایت ظرفیتش استفاده می‌کند.

---------------------------------------------------------------

نظرات برخی از خوانندگان و نشریه‌های مطرح در خصوص کتاب «کار عمیق»

یکی از چیزهایی که به ما کمک می‌کند تا یک کتاب جدید را بخریم و مطالعه کنیم، نظرات خوانندگان در مورد آن است.

نشریه‌های معتبر و افراد مطرح و موفق زیادی درباره‌ی این کتاب «کل نیوپورت» نظر داده اند. در اینجا نظرات برخی از آن‌ها را با هم می‌خوانیم:

 

  • «کار عمیق» یکی از بهترین کتاب‌هایی است که می‌تواند با افزایش تمرکز، شما را در رسیدن به اهدافتان کمک کند. - یکی از خوانندگان

 

  • کتاب «کار عمیق» یکی از کتاب‌های مورد علاقه من است. وقتی می‌گویم این کتاب روی زندگی من اثری متحول کننده داشت، اصلا شوخی نمی‌کنم. فکر می‌کنم کار عمیق برای شما هم می‌تواند چنین کتابی باشد. - برت مک کی، نویسنده

 

  • پایبند بودن به عمیق کار کردن، بقیه زمان شما را متحول می‌کند. به خاطر اینکه شما کار کم عمق را سریع‌تر انجام می‌دهید، بنابراین برای زندگی شخصی خود زمان بیشتری خواهید داشت و اوقات تلف شده‌تان هم به حداقل می‌رسد. به طور خلاصه، عمیق کار کردن نه تنها با یک زندگی ایده‌آل در تضاد نیست، بلکه رسیدن به آن را آسان‌تر هم می‌کند. - نشریه گاردین

---------------------------------------------------------------

کلام پایانی؛ چه کسانی باید این کتاب را بخوانند؟

با دقت به سوالات زیر فکر کنید و به آ‌ن‌ها جواب بدهید:

  • فکر می‌کنید که شبکه‌های اجتماعی بخش زیادی از زمان شما را تلف می‌کند؟
  •  آیا در زندگی با مشکلاتی مثل حواس پرتی و عدم تمرکز دست و پنجه نرم می‌کنید؟
  • آیا احساس می‌کنید در کارهایتان موفق نیستید؟
  • کار عمیق چیست و چرا باید سراغ آن برویم؟

این‌ها چندتا از مهم‌ترین سوالاتی است که با خواندن کتاب خودیاری «کار عمیق»، جوابشان را پیدا می‌کنید.

به طور کلی اگر به دنبال متحول کردن زندگی‌تان هستید، مطالعه‌ی این کتاب را از دست ندهید.

«کل نیوپورت» برای افزایش تمرکز و بهره‌وری در کارها چندین راهکار و ترفند کاربردی ارائه کرده است که خواندن آنها خالی از لطف نیست.

«کار عمیق»، نقطه‌ی مخفی و بسیار مهمی را در زندگی‌تان برجسته می‌کند که باعث می‌شود در کارهایتان موفق شوید و به اهدافتان برسید.

بنابراین اگر به دنبال موفقیت، افزایش تمرکز، بهره‌وری و کیفیت در کار هستید در اسرع وقت این کتاب را مطالعه کنید.

دیدگاه کاربران

  1. malihe.ghamary گفته:

    فقط میخاستم از دست اندرکاران رادیو مثبت کمال تشکر داشته باشم بابت تولید محصولات ارزشمند ،خدا قوت
    کتاب بسیار بسیار خوبیه و چقد زیبا اهمیت کار عمیق نشون میده و راهکار میده در مورد اینکه کار عمیق چی هست و چطور میشه کار عمیق انجام داد