کتاب صوتی چطور روی دیگران تاثیر بگذاریم

جیم دورنان, جان ماکسول
  • گوینده: حجت یوسفی
  • مدت زمان: 349 دقیقه
  • ناشر صوتی: رادیو مثبت

76,000 تومان

آنچه خواهید شنید

معرفی کتاب صوتی «چطور روی دیگران تاثیر بگذاریم»

اگر می‌خواهید روی اطرافیان‌تان نفوذ داشته باشید، این کتاب را بخوانید.

 

آیا تابه‌حال با فردی در ارتباط بوده‌اید که حرف‌ها و رفتارش تاثیر ویژه‌ای روی شما گذاشته باشد؟ بعضی از انسان‌ها هستند که می‌توانند روی اطرافیانشان نفوذ داشته باشند، اما چطور این اتفاق می‌افتد؟ برای اینکه بتوانیم انسان تاثیرگذار و بانفوذی باشیم، باید چه ویژگی‌های رفتاری‌ای را در خودمان پرورش دهیم؟ در این مقاله قصد داریم کتابی را معرفی کنیم، که به شما یاد می‌دهد چطور روی زندگی‌ دیگران تاثیر بگذارید. «چطور روی دیگران تاثیر بگذاریم» اسم کتابی که در ادامه‌ی مطلب درباره‌ی آن صحبت می‌کنیم.

 ---------------------------------------------------------------

موضوع اصلی کتاب «چطور روی دیگران تاثیر بگذاریم» چیست؟ چرا باید آن را بخوانیم؟

از اسم کتاب کاملا مشخص است که موضوع اصلی آن چیست. نویسندگان این کتاب «جان مکسول و جیم دورنان» سعی کرده اند ترفندهای کاربردی‌ای را ارائه کنند تا به مخاطبان یاد بدهند که چطور فرد تاثیر گذاری باشند.

بر اساس حکایت‌ها و روایت‌هایی که نویسندگان کتاب تعریف کرده‌اند، وقتی یک نفر بتواند روی زندگی شخص یا اشخاص دیگر تاثیر بگذارد، زندگی‌اش تغییر می‌کند و زندگی دیگران را هم تغییر می‌دهد.

شاید از خود بپرسید که چرا بانفوذ و موثر بودن تا این حد مهم است. با چند مثال ساده و بسیار قابل لمس، این موضوع را بیشتر توضیح می‌دهیم.

فرض کنید شما معلم یک کلاس هستید. برای اینکه بچه‌ها از شما حرف‌ شنوی داشته باشند، باید چه کار کنید؟

شاید خیلی از افراد در پاسخ به این سوال بگویند که باید بسیار جدی بود و جذبه داشت، ولی قبل از همه‌ی این‌ها مهم است که روی شاگردان نفوذ داشته باشید.

وقتی از نگاه آن‌ها، شما یک فرد تاثیرگذار باشید، خیلی راحت‌تر به حرف‌هایتان گوش می‌کنند.

حالا فرض کنید که فروشنده‌ی لباس هستید. یکی از اصلی ترین شروط موفق شدن شما این است که ارتباط خوبی با مشتری داشته باشید، به خاطر اینکه تمام کار و شغل شما به مشتریان ارتباط دارد. حالا این ارتباط خوب با مشتریان چه ارتباطی به بانفوذ بودن دارد؟

وقتی بتوانید با حرف‌ها و رفتارتان روی مشتری تاثیر بگذارید، او هم از خرید کردن از فروشگاه شما لذت می‌برد و همین مسئله باعث افزایش چشمگیر رشد و پیشرفت شما می‌شود.

نویسندگان این کتاب سعی کرده اند ترفندهایی را به مخاطبانش یاد بدهند که به وسیله‌ی آن‌ها هم زندگی خودشان را تغییر دهند و هم زندگی دیگران را.

پس اگر به دنبال این هستید که انسان تاثیر گذاری باشید، توصیه می‌کنیم که حتما و در اولین فرصت نگاهی به این کتاب بیندازید.

 ---------------------------------------------------------------

افراد بانفوذ و تاثیرگذار چه ویژگی‌هایی دارند؟

همانطور که گفته شد، نویسندگان در این کتاب ویژگی‌های افراد بانفوذ و تاثیرگذار را مطرح می‌کنند و به خوانندگان کمک می‌کنند روی دیگران تاثیر‌ بگذارند. در این بخش می‌خواهیم به چندتا از ویژگی‌های افراد بانفوذ از نظر این کتاب اشاره کنیم:

  • آن‌ها می‌توانند با دیگران ارتباط مفید و موثر برقرار کنند.

 

  • فرد بانفوذ و تاثیرگذار اختیار و اراده‌ی دیگران را از آن‌ها نمی‌گیرد، بلکه کاملا برعکس! او تلاش می‌کند به آن‌ها یادآوری کند که اختیار و اراده دارند!

 

  • فرد بانفوذ و تاثیرگذار کسی نیست که احساسات دیگران را مسخره کند، بلکه او به احساسات بقیه اهمیت می‌دهد و اصطلاحا آن‌ها را به خوبی درک می‌کند.

 

  • کمال آرامش، توجه و صبر و حوصله به حرف‌های اطرافیانشان گوش می‌دهند.

 

  • یک فرد تاثیرگذار و بانفوذ غرور بیجا ندارد و اعتماد به نفس بقیه را نابود نمی‌کند، بلکه سعی می‌کند اعتماد به نفس از بین رفته در وجود اطرافیانش را زنده کند.

 ---------------------------------------------------------------

چه کسانی باید این کتاب را بخوانند؟

همانطور که گفته شد، بانفوذ بودن، یکی از‌ قدم‌هایی است که باعث می‌شود فرد خیلی سریع‌تر به موفقیت برسد و به هدف‌هایش دست پیدا کند.

آیا شما کسی را می‌شناسید که دلش نخواهد به هدف‌هایش برسد؟

به احتمال ۹۹.۹۹ درصد پاسختان منفی است! بنابراین هرکس که می‌خواهد تغییری در زندگی‌اش به وجود بیاورد، انسان موثر و بانفوذی باشد، روی دیگران تاثیر بگذارد و ... باید کتاب «چطور روی دیگران تاثیر‌ بگذاریم» نوشته‌ی «جان مکسول و جیم دورنان» را مطالعه کند.

دیدگاه کاربران

هیچ دیدگاهی برای این محصول نوشته نشده است.