کتاب صوتی هنر پیروزی در هر مذاکره به روش حرفه‌ای‌ها

کریس واس
  • گوینده: محمد معصومی
  • مدت زمان: 455 دقیقه
  • ناشر صوتی: رادیو مثبت
(دیدگاه 2 کاربر)

148,000 تومان

آنچه خواهید شنید

معرفی کتاب صوتی «هنر پیروزی در هر مذاکره به روش حرفه‌ای‌ها»

کتابی که فوت‌و‌فن مذاکره را به شما آموزش می‌دهد.

زندگی یک مذاکره است و مذاکره یک هنر و مهارت مهم. از خانواده و جمع‌های دوستانه گرفته تا محل کار، ما به دنبال این هستیم که حرف خودمان را به کرسی بنشانیم و دیگران را متقاعد کنیم. اما این کار خیلی هم ساده نیست و باید فوت‌و‌فن‌های آن را به خوبی یاد بگیریم. در این مقاله قصد داریم یکی از بهترین کتاب‌هایی را که در حوزه‌ی مذاکره نوشته شده، به شما معرفی کنیم: کتاب «هنر پیروزی در هر مذاکره به روش حرفه‌ای‌ها» نوشته‌ی «کریس واس».

این کتاب بهترین کتاب در حوزه‌ی مذاکره در سایت آمازون، پرفروش‌ترین کتاب نیویورک تایمز و جزو بهترین کتاب‌های حوزه‌ی کسب و کار در سال ۲۰۱۷ بوده است.

---------------------------------------------------------------

موضوع اصلی این کتاب چیست؟ چرا باید آن را بخوانیم؟

همانطور که از اسم کتاب مشخص است، موضوع اصلی این کتاب ترفندهایی کاربردی و موثر برای مذاکره کردن است. شاید از خودتان بپرسید که چرا باید مذاکره کردن را یاد بگیریم؟

کمی قبل‌تر هم گفتیم که زندگی مجموعهای از مذاکره‌هاست که باید برای آن‌ها آماده باشیم: خرید ماشین، بحث کردن در مورد حقوق، خرید خانه، چانه زدن برای میزان اجاره، مشورت با شریک زندگی و … .

اگر نتوانیم با اطرافیانمان مذاکره کنیم، در زندگی عقب می‌مانیم و نمی‌توانیم پیشرفت کنیم. «کریس واس» در کتاب «هنر پیروزی در هر مذاکره به روش حرفه‌ای‌ها» فوت‌و‌فن‌هایی از مذاکره را به ما یاد می‌دهد که فقط برای کسب‌وکارها و مذاکره‌کننده‌های حرفه‌ای مناسب نیست، بلکه برای تمام کسانی که می‌خواهند کارهای روزمره‌شان را با موفقیت انجام دهند و دیگران را متقاعد کنند تا به خواسته‌هایشان برسند، خیلی کاربرد دارد.

از نظر «کریس واس»، اولین قدم برای اینکه بتوانیم روی مذاکراتمان مسلط باشیم، این است که از مذاکره بیزار و متنفر نباشیم. لازم هم نیست که خیلی دوستش داشته باشیم، فقط باید متوجه شویم که دنیا چطور پیش می‌رود.

 مذاکره به معنای زورگویی و سرکوب کردن دیگران نیست، بلکه به این معنی است که بازی هیجان انگیزی را انجام دهید تا به چیزی که می‌خواهید دست پیدا کنید.

---------------------------------------------------------------

کمی درباره‌ی نویسنده‌ی کتاب «هنر پیروزی در هر مذاکره به روش حرفه‌ای‌ها»

نویسنده‌ی این کتاب، «کریس واس» یکی از برجسته‌ترین نویسنده‌ها، تاجران و اساتید دانشگاه است. در حال حاضر او در دو دانشگاه تدریس می‌کند: یکی دانشکده کسب و کار دانشگاه جورجیاتاون و دیگری دانشکده کسب و کار دانشگاه کالیفرنیای جنوبی.

همچنین او در دانشگاه‌های معتبری مثل دانشکده حقوق دانشگاه هاروارد و دانشکده‌ی مدیریت دانشگاه ام‌آی‌تی (MIT) دوره‌های آموزشی برگزار می‌کند.

اما آیا او از ابتدا نویسنده‌ و استاد آموزش مذاکره بوده است؟ البته که نه! کریس واس بعد از اینکه مدتی به عنوان پلیس در خیابان‌های ناهموار کانزاس سیتی، مشغول به کار بود به اف‌بی‌آی پیوست.

او در آنجا کارش را به عنوان مذاکره کننده‌ در پرونده‌های گروگان‌گیری شروع کرد. شغل او باعث شد که با گروه‌های متفاوتی از جنایتکاران، از جمله دزدها، سارقان بانک و تروریست‌ها مواجه شود.

کریس واس با پیشرفت چشمگیری که در کارش داشت، مذاکره کننده بین المللی FBI در حوزه‌ی آدم ربایی شد. او تجربیات زیادی را که در سال‌های فعالیتش به دست آورده در کتاب «هنر پیروزی در هر مذاکره به روش حرفه‌ای‌ها» جمع‌آوری کرده است.

---------------------------------------------------------------

با خواندن این کتاب چه چیزهایی یاد می‌گیریم؟

به گفته‌ی بسیاری از خوانندگان و افراد مطرح کتاب «هنر پیروزی در هر مذاکره به روش حرفه‌ای‌ها» یکی از بهترین کتاب‌های آموزش روش‌های مذاکره است. در ادامه به چندتا از مهم‌ترین درس‌هایی که می‌توانیم از این کتاب بگیریم، اشاره می‌کنیم:

  • قبل از انجام دادن مذاکره، باید خط قرمزهای خودمان را به دقت مشخص کنیم.
  • بعضی وقت‌ها باید به طرف مقابلمان اجازه بدهیم که او مذاکره را پیش ببرد.
  • جلب کردن اعتماد طرف مقابل در مذاکره می‌تواند همه چیز را به نفع ما تمام کند.

این‌ها فقط سه تا از نکاتی بود که با خواندن کتاب «کریس واس» یاد می‌گیریم. برای یادگیری بقیه‌ی اصول و فوت و فن‌های مذاکره حتما «کتاب هنر پیروزی در هر مذاکره به روش حرفه‌ای‌ها» را مطالعه کنید.

---------------------------------------------------------------

چند جمله‌ی برگزیده از کتاب «هنر پیروزی در هر مذاکره به روش حرفه‌ای‌ها»

برای اینکه بیشتر با کتاب «هنر پیروزی در هر مذاکره به روش حرفه‌ای‌ها» آشنا شوید، چند جمله‌ی برگزیده از آن را با هم می‌خوانیم:

  • یک حقیقت اساسی در مورد سبک چانه زنی موفق وجود دارد: برای خوب بودن، باید یاد بگیرید در میز مذاکره خودتان باشید. برای عالی بودن باید به نقط قوتتان اضافه کنید، نه اینکه آن‌ها را با چیز دیگری جایگزین کنید.

 

  • وقتی کسی به شما نه می‌گوید، باید به معناهای دیگر و واقعی‌تر این کلمه فکر کنید: هنوز آماده‌ی موافقت نیستم، شما حس ناراحتی به من می‌دهید، متوجه نمی‌شوم، فکر نمی‌کنم از پسش بربیایم، چیز دیگری می‌خواهم، به اطلاعات بیشتری نیاز دارم، می‌خواهم با شخص دیگری درباره‌ی این مسئله مشورت کنم و …

 

  • بیشتر وقت‌ها دلیلی که چرا طرف مقابل با شما قرارداد نمی‌بندد، بسیار قدرتمندتر از این است که چرا با شما قرارداد می‌بندد. بنابراین روی برطرف کردن موانعی که برای بستن قرارداد وجود دارد، تمرکز کنید. انکار کردن موانع و یا تاثیرات منفی، باعث معتبر شدن آن‌ها می‌شود، پس آشکارشان کنید.

 

  • مطمئن باشید همه‌ی افرادی که با آن‌ها ملاقات می‌کنید، توسط دو انگیزه‌ی اصلی هدایت می‌شوند. هر چند شدت این انگیزه‌ها ممکن است از فردی به فرد دیگر متفاوت باشد: نیاز به احساس امنیت، نیاز به حس کنترل.

 

  • کلید کار این است که در زمان صحبت کردن آرام باشید و لبخند بزنید. لبخند زدن حتی در مکالمه‌های تلفنی، در تونالیته صدا تاثیر خواهد گذاشت و طرف مقابل می‌تواند متوجه آن شود‌.

---------------------------------------------------------------

نظرات خوانندگان، افراد مطرح و نشریه‌های معتبر درباره‌ی این کتاب

یکی از موضوعاتی که به ما کمک می‌کند تا بتوانیم یک کتاب را برای خواندن انتخاب کنیم، نظرات خوانندگان، افراد مطرح و نشریات معتبر درباره‌ی آن است.

به خاطر اهمیت این موضوع، ما قصد داریم در این بخش چند نظر از افراد و نشریات مختلف را ارائه کنیم تا شما راحت‌تر بتوانید تصمیم بگیرید که آیا این کتاب را مطالعه کنید یا نه.

  • به نظر من این کتاب یکی از بهترین و کاربردی‌ترین کتاب‌های حوزه‌ی مذاکره است. با استفاده از مباحث این کتاب و اجرای آن‌ها در زندگی توانستم خانواده‌ام را در برخی از مسائل متقاعد کنم و به چیزی که می‌خواستم برسم! -یکی از خوانندگان

 

  • کتاب خوب و کاربردی‌ای است و از یک زاویه‌ی جدید و جالب به هنر مذاکره نگاه می‌کند. نویسنده‌ی این کتاب تجربیات کاری خود را در مذاکرات سخت و گروگانگیری با مطالب کتاب‌های مختلف و دروس دانشگاهی ترکیب کرده و یک روش عالی برای مذاکره کردن خلق کرده است. -یکی از خوانندگان

 

  • کسب و کار شما یا بهتر بگویم کل زندگی شما، به عملکردتان در مکالمات مهم بستگی دارد. برای داشتن یک عملکرد مناسب باید ابزار لازم را در اختیار داشته باشید. این کتاب مهارت‌های موردنیاز یک مذاکره‌ی موفق را در اختیار شما می‌گذارد. من خواندن این کتاب را برای کارمندانم ضروری می‌دانم، به خاطر اینکه هر روز از درس‌های این کتاب استفاده می‌کنم و دوست دارم آن‌ها هم با چنین موضوعاتی آشنا باشند. -جیسون مک کارتی، مدیر عامل

 

  • کتابی با فضای دوستانه و پر از حرف‌های کارآمد و منابع مفید همراه با رویکردی جذاب برای مذاکرات تجاری و شخصی. -مجله‌ی خبری پابلیشرز ویکلی

---------------------------------------------------------------

چه کسانی باید این کتاب را بخوانند؟

همانطور که از اسم کتاب مشخص است، مطالعه‌ی این کتاب برای کسانی که مذاکره و معامله انجام می‌دهند، خیلی مفید و کارآمد است.

اما باید به یک نکته‌ی مهم اشاره کنیم و آن هم این است که همه‌ی ما هر روز در زندگی نوعی معامله انجام می‌دهیم، بنابراین می‌توان گفت که کتاب کتاب «هنر پیروزی در هر مذاکره به روش حرفه‌ای‌ها» برای همه‌ی افراد مناسب است.

اگر به دنبال این هستید که بتوانید کنترل گفتگوهای شخصی و یا کاری‌تان را در دست بگیرید و بتوانید افراد را متقاعد کنید، باید بگوییم که در اولین فرصت این کتاب جذاب را بخوانید و با اجرای ترفندهای آن در زندگی، تغییر را احساس کنید!

دیدگاه کاربران

  1. kargah گفته:

    دمتون گرم چه کتاب عالی بود

  2. کاربر 4694676 گفته:

    کامل گوش نکردم و لی بخشایش را شنیدن بد نیست ارزش وقتی که میزارید را داره