کتاب صوتی هنر بازاریابی

مایک میخالوویچ
  • مترجم: نسرین صدقی گویا
  • گوینده: ابراهیم ربیعی
  • مدت زمان: 405 دقیقه
  • ناشر صوتی: رادیو مثبت
(دیدگاه 2 کاربر)

230,000 تومان

آنچه خواهید شنید

معرفی کتاب صوتی «هنر بازاریابی»

کتابی که به کسب و کارهای کوچک یاد می‌دهد چطور در بازار شلوغ امروز دیده شوند.

 

مهم‌ترین هدف هر کسب و کاری این است که جامعه‌ی هدفش را پیدا کند و بتواند محصولات و یا خدماتش را به آن‌ها ارائه دهد. حالا فرض کنید که محصولی را آماده و تولید کرده‌اید و آن را به بازار عرضه می‌کنید، اما کسی آن را نمی‌شناسد. این مسئله یکی از بزرگ‌ترین دلایل شکست خوردن کسب و کارهای کوچک است. در دنیای شلوغ امروزی چطور باید محصولات و خدمات‌مان را ارائه دهیم تا مشتریان آن‌ها را پیدا کنند؟ ما در این مقاله قصد داریم کتابی خواندنی و جذاب را درباره‌ی همین موضوع به شما معرفی کنیم. «هنر بازاریابی» نوشته‌ی «مایک میخالوویچ» کتابی است که در ادامه‌ی مطلب درباره‌اش صحبت خواهیم کرد.

•••

موضوع اصلی کتاب «هنر بازاریابی» چیست؟

قبل از اینکه درباره‌ی موضوع اصلی کتاب «هنر بازاریابی» صحبت کنیم، باید یکی از بزرگ‌ترین و جدی‌ترین نگرانی‌های صاحبان کسب و کار، به خصوص سازمان‌های کوچک، را توضیح بدهیم.

بسیاری از صاحبان مشاغل ناامید و نگران هستند، به خاطر اینکه در بازار شلوغ امروز احساس نامرئی بودن می‌کنند. در خیلی از مواقع، آن‌ها به خوبی می‌دانند که بهتر از رقبای خود هستند، ولی در بازار نمی‌توانند عملکرد خوبی داشته باشند. یکی از مهم‌ترین دلایل این مسئله نداشتن بازاریابی مناسب و کاربردی است.

نداشتن یک استراتژی موثر و البته متفاوت دلیل شکست خوردن کسب و کارهای کوچک است.

محصولات و خدمات بسیار خوبی هستند که در گمنامی محو می‌شوند و از بین می‌روند. اما هیچ صاحب کسب و کاری نباید اجازه بدهد که چنین اتفاقی بیفتد. به همین خاطر ما قصد داریم کتابی را معرفی کنیم که در این زمینه به شما کمک می‌کند. «هنر بازاریابی» نوشته‌ی «مایک میخالوویچ» به خوانندگانش یاد می‌دهد که یک کسب و کار چطور در یک بازار شلوغ، دیده و موفق می‌شود.

مسئولیت شما در بازار فقط به خودتان خلاصه نمی‌شود. علاوه بر شما، خانواده، جامعه و حتی دنیا در بازار نقش دارند. اگر کالا یا خدماتی را به بازار عرضه می‌کنید که به نظرتان می‌تواند به مردم کمک کند، باید همه مردم را از وجود آن آگاه کنید.

فرض کنید که تعداد زیادی از افراد به کالا یا خدمات شما نیاز دارند، ولی نمی‌دانند که مجموعه و کسب و کار شما وجود دارد. پس بزرگ‌ترین مسئولیت شما این است که فورا خودتان رو به افراد نشان دهید و مجموعه‌تان را در کانون توجه قرار دهید.

•••

با خواندن کتاب «هنر بازاریابی» چه چیزهایی یاد می‌گیریم؟

مزیت شما نسبت به رقبایتان چیست؟ آیا خدمات کامل‌تری ارائه می‌دهید؟ مشتری‌ها رضایت بیشتری از شما و محصولات‌تان دارند؟ آیا بیشتر در دسترس هستید؟ محصول و یا خدمات‌تان دوام بیشتری دارد؟ آیا نیازهای مشتری را بهتر درک می‌کنید؟

اگر پاسخ‌تان به همه یا بیشتر این سوالات مثبت است، پس یعنی در واقع از رقبایتان بهتر هستید و باید حتما محصول‌تان را به بازار عرضه کنید. کتاب «هنر بازاریابی» نوشته‌ی «مایک میخالوویچ» به شما کمک می‌کند تا به بهترین شکل ممکن این کار را انجام دهید.

نویسنده در کتاب «هنر بازاریابی» روشی را برای موقعیت‌یابی کسب ‌و کار، خدمات و همچنین نام تجاری مجموعه شما ارائه می‌کند. این ترفندها که همگی امتحان‌شان را پس داده‌اند به شما کمک می‌کنند تا کسب و کارتان را در مرکز توجه قرار بدهید، بهترین مشتریان را جذب کنید و فروش‌تان را افزایش بدهید.

نویسنده در کتابش با لحنی ساده، روان و در عین حال با شوخ طبعی صحبت می‌کند. او با استفاده از ترفندها و راهکارهای عملی که برگرفته از داستان‌های کارآفرینان واقعی هستند، یک استراتژی بازاریابی ساده و قابل اجرا را ارائه می‌کند. این نقشه‌ی راه بر اساس سوالات اساسی‌اس تنظیم شده که هر کارآفرین و صاحب کسب‌ و کاری باید درباره‌ی بازاریابی‌ مجموعه‌اش از خودش بپرسد؛ به طور مثال: آیا این نوع بازاریابی مجموعه‌ی ما را متمایز می‌کند و یا آیا به جذب مشتری کمک می‌کند؟

•••

چه کسانی باید این کتاب را مطالعه کنند؟

ما در دنیایی زندگی می‌کنیم که بازار بسیار رقابتی است و کسب و کارها با فاصله‌ی کمی از همدیگر به مسیرشان ادامه می‌دهند و سعی می‌کنند از کوچک‌ترین نقاط ضعف رقبایشان استفاده کنند تا بتوانند جای آن‌ها را بگیرند و در بیشتر پیشرفت کنند. در چنین شرایطی، بسیاری از کسب و کارها هستند که نمی‌توانند محصولات‌شان را به خوبی ارائه کنند و به همین دلیل از گردونه‌ی رقابت‌ حذف می‌شوند. اما چاره چیست؟

کتاب «هنر بازاریابی» نوشته‌ی «مایک میخالوویچ» به شما کمک می‌کند تا در بازار شلوغ و رقابتی امروز به خوبی دیده شوید. بنابراین اگر به دنبال این هستید که از ترفندهای بازاریابی خوب و موثری برای کسب و کارتان استفاده کنید و به این شکل مشتریان بیشتری جذب کنید و فروش‌تان را بالاتر ببرید، حتما این کتاب را بخوانید.

دیدگاه کاربران

  1. khosravani58 گفته:

    کتاب هنر بازاریابی باعث به وجود آمدن ایده های جدید برای کسب و کارتان میشود. کتابی شگفت‌انگیز برای کارآفرینان در هر سطحی که با ایجاد آگاهی، به دست آوردن سرنخ و در نهایت منجر به فروش میشود.

  2. zahra_gh گفته:

    مشکل متمایز شدن از نقطه نظر بازاریابی در حال حاضر سخت تر از همیشه است، بسیاری از افراد برای جلب توجه خیلی رقابت می کنند. در این کتاب، نویسنده بر چارچوب خود تمرکز می کند و خواننده را از طریق آن راهنمایی می کند. او همچنین تجزیه و تحلیل را آموزش می‌دهد و جهت‌گیری عالی ارائه می‌دهد. کتاب ارزش شنیدن دارد!