کتاب صوتی علم خودانضباطی

پیتر هالینز
  • گوینده: ابوالفضل شکیبا زاد
  • مدت زمان: 188 دقیقه
  • ناشر صوتی: رادیو مثبت
(دیدگاه 2 کاربر)

98,000 تومان

آنچه خواهید شنید

معرفی کتاب صوتی «علم خودانضباطی»

راهنمای کاربردی برای منظم بودن در روزهای شلوغ زندگی

 

نظم و انضباط داشتن یکی از ویژگی‌های خوب هر انسانی محسوب می‌شود. انسان‌های منضبط راحت‌تر برای زندگی خودشان برنامه ریزی می‌کنند و سریع‌تر به اهدافشان می‌رسند. از طرف دیگر برای اینکه همه چیز در زندگی‌شان سر جای خودش قرار دارد، بدون اتلاف وقت جواب سوالاتشان را پیدا می‌کنند. در این مقاله قصد داریم کتابی را به شما معرفی کنیم که راه و روش‌های منضبط بودن را آموزش می‌دهد؛ کتاب «علم خودانضباطی» نوشته‌ی «پیتر هالینز».

 ---------------------------------------------------------------

موضوع اصلی کتاب «علم خودانضباطی» چیست و با خواندن آن چه چیزهایی یاد می‌گیریم؟

دو عضو یک خانواده را در نظر بگیرید؛ یکی از آن‌ها به شدت شلخته و دیگری منضبط است. فرض کنید به صورت همزمان از آن‌ها خواسته اید که لباس بپوشند و حاضر شوند تا با هم بیرون بروید.

کدام یکی زودتر حاضر می‌شود؟ به احتمال زیاد فرد دوم، به خاطر اینکه زمانی برای پیدا کردن وسایلش صرف نمی‌کند. همه چیز سر جای خودش قرار دارد و او بدون معطلی لباس‌ها و وسایلش را برمی‌دارد و آماده می‌شود.

در مسئله‌ی انضباط فکری هم اوضاع دقیقا همین شکل است. اگر ذهن سازمان‌دهی شده و منظمی داشته باشیم، به راحتی می‌توانیم پاسخ سوالات متنوع‌مان را پیدا کنیم.

همانطور که گفته شد و از اسم کتاب هم کاملا مشخص است، موضوع کتاب «پیتر هالینز» انضباط داشتن و ریز و بم رسیدن به آن است.

علاوه بر ویژگی‌های مثبتی که از منضبط بودن گفته شد، از نظر نویسنده‌ی این کتاب انضباط داشتن باعث می‌شود در برابر بدترین وسوسه‌های درونی خودمان مقاومت کنیم و با تمرکز و حضور ذهن کارها را انجام دهیم.

«علم خودانضباطی» فقط یک کتاب نیست، بلکه یک نقشه‌ی راه کاربردی است که به شما این امکان را می دهد که دقیقا همان چیزی را که در نظر دارید انجام دهید.

«پیتر هالینز» نویسنده‌ی این کتاب که بیش از ده سال در حوزه‌ی روانشناسی فعالیت کرده و در تحقیقات متنوع با انسان‌های زیادی ارتباط داشته، راه و روش‌هایی را به شما یاد می‌دهد که از بهانه، حواس پرتی، تنبلی و وسوسه رها شوید و برای انجام کارهایتان انگیزه‌ی فراوان داشته باشید.

یکی از مهم‌ترین چیزهایی که در آخر با خواندن این کتاب یاد می‌گیرید این است که می‌توانید تشخیص بدهید چه چیزی به شما انگیزه می‌دهد، چه چیزی شما را خسته می‌کند و چه چیزی شما را به حرکت وامی‌دارد.

همین آگاهی باعث تغییر چشمگیر در روابط خانوادگی، عاطفی، دوستانه، کاری و ‌... شما خواهد شد.

 ---------------------------------------------------------------

قانون ۴۰٪، تکنیکی بسیار کاربردی برای اینکه انضباط پیدا کنید.

«پیتر هالینز» نویسنده‌ی «علم خودانضباطی» در این کتاب تکنیک‌های کاربردی زیادی را برای منضبط شدن مخاطبان ارائه می‌کند. یکی از آن تکنیک‌ها، قانون ۴۰٪ است. این قانون چیست؟

 

یگان ویژه‌ی نیروی دریایی آمریکا برای به حداکثر رساندن پتانسیل اعضا، قانون معروفی به اسم قانون ۴۰٪ دارد که خیلی ساده و قابل فهم است. طبق این قانون، وقتی کسی می‌گوید دیگر هیچ انرژی‌ای ندارد و همه‌ی توانش را برای انجام کاری گذاشته است، در واقع فقط ۴۰٪ از پتانسیلش را استفاده کرده است.

یعنی وقتی که فکر می‌کنید دیگر نمی‌توانید ادامه بدهید، حتی نصف انرژی‌تان را هم استفاده نکرده اید.

قانون ۴۰٪ می‌گوید باید واقعیت را بپذیرید که شما هنوز ۶۰٪ پتانسیل‌تان استفاده نشده است. تنها کاری که باید انجام بدهید، مقابله با درد آن لحظه و عدم اعتماد به نفستان است.

اگر این قانون را باور کنید، به خودتان نشان می‌دهید که می‌توانید جلو بروید، پیشرفت کنید و به اهدافتان برسید.

همین موضوع باعث افزایش انضباط، سرسختی و امید در وجود شما می‌شود. پذیرفتن قانون ۴۰٪ به شما اجازه می‌دهد از مرزهای پیش‌ساخته‌ی ذهنی‌تان عبور کنید.

با یک مثال بیشتر توضیح می‌دهیم، مثلا فکر کنید که دارید ورزش می‌کنید. بعد از ۱۰ شنا حسی به شما می‌گوید که همه‌ی انرژی‌تان تمام شده و آنقدر خسته شده اید که توان ادامه دادن ندارید.

ولی باید به یاد قانون ۴۰٪ باشید. فقط ۴۰٪ از پتانسیل شما استفاده شده. چند لحظه مکث کنید و برای یک شنای دیگر آماده شوید. وقتی حرکت را انجام دادید، متوجه می‌شوید که آن حس به شما دروغ گفته.

این تکنیک فقط توضیح کوتاهی از یکی از ترفندهای کتاب «علم خودانضباطی» بود. حتما این کتاب را مطالعه کنید تا با ترفندهای کاربردی دیگر آشنا شوید.

 ---------------------------------------------------------------

چه کسانی باید کتاب «علم خودانضباطی» را بخوانند؟

منضبط بودن یکی از مهم‌ترین ویژگی‌ها برای رسیدن به اهداف و راضی بودن از خودتان است. شاید بپرسید چطور؟

به خاطر اینکه زندگی فردی که انضباط ندارد، پر از حسرت است… حسرت انجام ندادن کارهایی که باید انجام می‌شد.

انضباط داشتن این قدرت و توانایی را به شما می‌دهد که کارهایی که شاید در نگاه اول به نظرتان سخت می‌رسد را انجام دهید. بنابراین این کتاب برای همه‌ی کسانی که می‌خواهند به اهدافشان برسند مناسب است.

اگر می‌خواهید بدون بی‌ انگیزگی، تنبلی، بی ارادگی و حواس پرتی کارهایتان را به بهترین شکل ممکن انجام دهید، باید بگوییم کتاب خیلی خوبی را انتخاب کرده اید.

«علم خودانضباطی» درست برای شما نوشته شده است. با اجرای تکنیک‌های ساده و کاربردی آن در روزهای شلوغ زندگی‌تان تبدیل به فردی منضبط شوید.

دیدگاه کاربران

  1. حوری گفته:

    کتاب خیلی خوبه، راهکار میده، یعنی اگه عمل بشه تغییرات ایجاد میشه
    کتاب: عالی
    گوینده: عالی
    رادیو مثبت: عالی‌تر از عالی
    ارادتمند????

  2. gonzaless گفته:

    کتاب خوبیه ، صدای گوینده خوبه، نکته های جدید و عملیاتی برای خودانضباطی و تقویت اراده داره