آنچه خواهید شنید

معرفی کتاب صوتی «سوالات‌تان را تغییر بدهید تا زندگی‌تان تغییر کند»

کتابی که به شما کمک می‌کند سوالات خوبی در زندگی‌تان داشته باشید.

 

آیا تابه‌حال به این موضوع فکر کرده‌اید که سوالات شما در زندگی، مسیرتان را مشخص می‌کند؟ سوالاتی وجود دارد که باعث بزرگ‌ترین پیشرفت‌ها و موفقیت‌های ما می‌شود. این سوالات چه هستند؟ چطور زندگی ما را تغییر می‌دهند؟ در این مقاله قصد داریم کتابی را معرفی کنیم که به شما آموزش می‌دهد چه سوالاتی بپرسید تا زندگی‌تان متحول شود، خلاق شوید و به به موفقیت دست پیدا کنید. کتاب «سوالات‌تان را تغییر بدهید تا زندگی‌تان تغییر کند» نوشته‌ی «مرلی آدامز».

---------------------------------------------------------------

کمی درباره‌ی نویسنده‌ی کتاب «سوالات‌تان را تغییر بدهید تا زندگی‌تان تغییر کند»

دکتر «مرلی آدامز»، نویسنده، سخنران، رئیس و مدیرعامل موسسه‌ی پرس‌ و جو و مبتکر روش تفکر سوالی است. او در دانشکده‌ی روابط عمومی دانشگاه امریکن استادیار است و سیستم تفکر سوالی را در محیط‌های سازمانی، آموزشی، مراقبت‌های بهداشتی و عمومی آموزش می‌دهد.

---------------------------------------------------------------

موضوع اصلی کتاب «سوالات خود را تغییر دهید تا زندگی‌تان تغییر کند» چیست؟

همان‌طور که از اسم کتاب مشخص است، «سوالات‌تان را تغییر بدهید تا زندگی‌تان تغییر کند» کتابی کاربردی و خواندنی است که به ما توضیح می‌دهد که سوالات چگونه می‌توانند طرز فکر ما را شکل دهند. علاوه بر این به ما یاد می‌دهد که چگونه دلیل مشکلات شخصی و کاری‌مان را در سوالاتی که می‌پرسیم، ردیابی کنیم.

ما علاوه بر قضاوت دیگران، خودمان را هم قضاوت می‌کنیم. هر کدام از ما بر اساس ترکیبی از ذهنیت‌های یادگیرنده و قضاوت کننده عمل می‌کنیم. دکتر آدامز به ما یاد می‌دهد که چگونه با تلاش و پشتکار زمینه‌ی پذیرش، کنجکاوی، گفتگو و خلاقیت ذهنمان را پرورش دهیم و علف‌های هرز سرزنش، سخت‌گیری، دودلی و ترس را بیرون بکشیم.

---------------------------------------------------------------

با خواندن این کتاب چه چیزهایی یاد می‌گیریم؟

سوال کردن مهارتی است که به ندرت در مدرسه‌ها به ما آموزش داده می‌شود، ولی درست انجام دادن آن باعث می‌شود زندگی‌مان تغییر کند. این کتاب به صورت یک داستان جذاب نوشته شده است.

دکتر آدامز در قالب داستان، مهارت درست سوال پرسیدن را به خوانندگان یاد می‌دهد. اگر بتوانیم از خانواده، دوستان و همکاران‌مان سوالات درستی بپرسیم، به نتایج مثبت زیادی می‌رسیم؛

از جمله: دستیابی به اهداف، بهبود روابط، پیشرفت شغلی و به طور کلی کسب رضایت بیشتر از زندگی. این کتاب توضیح می‌دهد که چگونه مربی خودمان باشیم، مدل تفکر سوالی را که خود نویسنده ابداعش کرده توضیح می‌دهد. علاوه بر این، مثال‌های واقعی و تمرین‌هایی عملی ارائه می‌کند، تا به وسیله‌ی آن‌ها بتوانیم نقشه‌ی راهمان را مشخص کنیم.

یکی دیگر از نکاتی که باید درباره‌ی آن صحبت کنیم، این است که هر کاری که ما به آن فکر می‌کنیم و یا انجامش می‌دهیم با سوالاتی که در ذهنمان داریم، ارتباط دارد. سوالات مسیر راه ما را روشن می‌کنند. ضمنا با سوالاتی که در طول روز با آن‌ها روبرو می‌شویم، می‌توانیم بهتر خودمان را بشناسیم.

کتاب «سوالات‌تان را تغییر بدهید تا زندگی‌تان تغییر کند» به خوانندگان نشان می‌دهد که باید چه سوالاتی داشته باشند تا سریع‌تر به موفقیت شخصی یا کاری برسند.

---------------------------------------------------------------

دوازده سوال مهم که باید در مورد کتاب «سوالات خود را تغییر دهید تا زندگی‌تان تغییر کند» به خاطر داشته باشید.

در این بخش قصد می‌خواهیم درباره‌ی دوازده سوال مهمی که دکتر آدامز در این کتاب ارائه کرده صحبت کنیم. این دوازده سوال به شما کمک می‌کند مسیر موفقیت‌تان را پیدا کنید. وقتی در موقعیت‌هایی هستید که حس می‌کنید ناامید شده‌‌اید یا احساس خستگی و افسردگی می‌کنید و دوست دارید چیزی را تغییر دهید، این سوال‌ها را از خودتان بپرسید.

نیازی نیست این سوالات را به ترتیب خاصی بپرسید. در ضمن قطعا خودتان می‌دانید که هر سوالی برای هر موقعیتی مناسب نیست. هدف از این دوازده سوال این است که سوالات کاربردی را در الگوی تفکر روزانه خود بگنجانید.

  • من چه می‌خواهم؟
  • انتخاب‌های من چیست؟
  • من چه فرضیه‌هایی ساخته‌ام؟
  • من مسئول چه چیزی هستم؟
  • چگونه می‌توانم در موردش فکر کنم؟
  • طرف مقابل چه فکر، احساس و خواسته‌ای دارد؟
  • آیا چیزی وجود دارد که من از دست بدهم یا مانعش شوم؟
  • از این شخص، موقعیت، اشتباه، شکست، موفقیت چه چیزهایی می‌توانم یاد بگیرم؟
  • کدام گام‌های عملی منطقی‌تر هستند؟
  • چه سوالاتی بپرسم؟
  • چگونه می‌توانم شرایط را به یک بازی برد-برد تبدیل کنم؟
  • چه چیزی ممکن است؟

---------------------------------------------------------------

نظرات خوانندگان و افراد مطرح درباره‌ی این کتاب

یکی از چیزهایی که به ما کمک می‌کند یک کتاب را برای مطالعه کردن انتخاب کنیم، نظرات خوانندگان درباره‌ی آن است. در این بخش قصد داریم نظرات برخی از آن‌ها را با هم بخوانیم:

 

  • نویسنده‌ی کتاب «سوالات‌تان را تغییر بدهید تا زندگی‌تان تغییر کند» با استفاده از روش داستانی مخاطبانش را تا آخرین صفحه‌ی کتاب نگه می‌دارد و بدون اینکه آن‌ها را خسته کند، نکات مهمی را یاد می‌دهد. مطالعه‌ی این کتاب مسیر زندگی من را عوض کرد. به شما هم توصیه می‌کنم در اولین فرصت مطالعه‌اش کنید. -یکی از خوانندگان

 

  • کتاب «سوالات خود را تغییر دهید تا زندگی‌تان تغییر کند» کتاب ارزشمندی است و من تقریبا هر روز از آن استفاده می‌کنم. با خواندن این کتاب توانستم از یکی از همکارانم یک سوال مهم بپرسم و موقعیتی حساس را که به مدت یک سال تمام غیرقابل حل به نظر می‌رسید، تغییر دهم. این کتاب طرز نگاه شما را عوض می‌کند. حتما آن را بخوانید. -جان مک‌آلی، رئیس و مدیر عامل یک شرکت کوچینگ

 

  • به عنوان فردی که در این حوزه فعالیت دارد، باید به شما بگویم که تغییر دادن طرز فکر اهمیت ویژه‌ای دارد، به خاطر اینکه برای تغییر دادن زندگی‌تان باید اول طرز فکرتان را عوض کنید. دکتر آدامز، نویسنده‌ی این کتاب، روش جدید فکر کردن و ترفندهای ساده و مهمی به شما یاد می‌دهد که می‌توانید به وسیله‌ی آن‌ها زندگی‌تان را زیر و رو کنید. -مارسیا رینولدز، روانشناس و نویسنده کتاب

---------------------------------------------------------------

چه کسانی باید این کتاب را بخوانند؟

کتاب «سوالات‌تان را تغییر بدهید تا زندگی‌تان تغییر کند» یک کتاب پرفروش بین‌المللی است. این کتاب سرگرم‌کننده با ترفندهای گام به گامی که ارائه کرده، می‌تواند زندگی شما را تغییر دهد.

اگر به دنبال این هستید که ایده‌های بهتری داشته باشید و زودتر به موفقیت برسید، به شما پیشنهاد می‌کنیم که حتما این کتاب را بخوانید. نویسنده‌ی این کتاب، دکتر آدامز، ترفندها، مهارت‌ها و ابزارهایی را به شما می‌دهد که با استفاده کردن از آن‌ها می‌توانید تفکر سوالی داشته باشید.

علاوه بر این، او به خوانندگان یاد می‌دهد که چطور می‌توانند به جای اینکه خودشان و دیگران را قضاوت کنند، در کار و اهدافشان موثرتر و کارآمدتر باشند.

دیدگاه کاربران

هیچ دیدگاهی برای این محصول نوشته نشده است.