کتاب صوتی سرسختی

مارتین میدوز
  • گوینده: پوریا تنهایی
  • مدت زمان: 130 دقیقه
  • ناشر صوتی: رادیو مثبت

68,000 تومان

آنچه خواهید شنید

معرفی کتاب صوتی «سرسختی»

چگونه در شرایط سخت تسلیم نشویم و پا پس نکشیم؟

همه‌ی انسان‌ها در زندگی اهدافی دارند که برای رسیدن به آن‌ها تلاش می‌کنند. اما زندگی افت و خیزهای زیادی دارد و بسیاری از افراد در این موقعیت‌ها تسلیم می‌شوند و دست از تلاش کردن می‌کشند.

اگر مصاحبه‌هایی را که با موفق‌ترین افراد جهان انجام می‌شود، بخوانید؛ می‌بینید که همه‌ی آن‌ها یک وجه اشتراک بسیار مهم دارند: "آن‌ها هرگز از اهداف بزرگ خود دست نمی‌کشند."

ممکن است هرکدام از این افراد از روش خاص خود به موفقیت رسیده باشند، ولی تسلیم نشدن و دست نکشیدن از هدف یکی از مشخصات مشترک آن‌هاست.

---------------------------------------------------------------

نقش سرسخت بودن در رسیدن به موفقیت

تحقیقات نشان می‌دهد که سرسخت بودن، بیشتر از هر عامل دیگری ما را به موفقیت نزدیک می‌کند. توانایی ادامه دادن مسیر علیرغم وجود شکست‌ها، سختی‌ها، مشکل‌ها و … از خوش شانس بودن و حتی داشتن ضریب هوشی بالا هم مهم‌تر است.

سرسخت بودن یکی از مهم‌ترین مهارت‌هایی است که انسان‌ها باید در زندگی یاد بگیرند. کتاب «سرسختی» از «مارتین میدوز» یکی از کتاب‌هایی است که در یادگیری این مهارت خیلی به ما کمک می‌کند.

---------------------------------------------------------------

چرا باید این کتاب را بخوانیم؟

تاکنون برای شما هم پیش آمده که برای کاری زحمت بکشید و زمان زیادی صرف کنید، ولی در آخر به خاطر مشکلات به وجود آمده از ادامه دادن آن ناامید شوید؟ در آن موقعیت حس بدی به انسان دست می‌دهد، به خاطر اینکه زمان و تلاشش به نتیجه نرسیده و شکست خورده است. با تسلیم شدن و ناامیدی، تمام زحمات شما به نوعی هدر می‌رود. 

حالا به سوالات زیر توجه کنید:

  • تسلیم نشدن به چه معناست؟
  • سرسخت بودن دقیقا چیست؟
  • وقتی با مشکلات بزرگ زندگی روبرو می‌شویم چگونه باید استقامت کنیم؟
  • وقتی در آستانه‌ی تسلیم شدن و خستگی هستیم، چگونه باید ادامه دهیم؟

 

این‌ها سوالات بسیار مهمی هستند که دانستن جواب آن‌ها کمک زیادی به ما می‌کند. بسیاری از افراد به خاطر ندانستن جواب این سوالات نتوانستند کارشان را به سرانجام برسانند و از ادامه دادن منصرف شدند.

مارتین میدوز در کتاب «سرسختی» جواب این سوالات را با لحنی ساده و روان به ما می‌دهد.

کتاب «سرسختی» مثل کتاب‌های خودیاری کلیشه‌ای بازار نیست که دائما موضوعات بی پایه و اساس را بیان کند. مارتین میدوز، نویسنده‌ی کتاب، سعی کرده است که تجربیات خودش را به بهترین نحو به خوانندگان منتقل کند.

---------------------------------------------------------------

کمی درباره‌ی نویسنده

«مارتین میدوز» یکی از پرفروش‌ترین نویسندگان کتاب‌های خودیاری است. او عمر خود را وقف رشد شخصی‌اش کرده است و تغییرات اساسی و بزرگی در زندگی‌اش به وجود آورده است.

میدوز در طول این سال‌ها، کارهای مختلف و جالب توجهی انجام داده است؛ مثلا:

  • او مرتب بیش از ۴۰ ساعت روزه می‌گرفت.
  • دو زبان خارجی یاد گرفت.
  • در عرض ۱۲ هفته بیش از ۳۰ کیلوگرم وزن کم کرد.
  • چندین شرکت در صنایع مختلف اداره کرد.
  • برای چندین ماه در یک جزیره کوچک گرمسیری در یک کشور خارجی زندگی کرد.

و ...

قصد او از انجام این کارهای سخت و بعضا طاقت فرسا، شکنجه دادن خودش نبوده است! او می‌خواست با انجام این کارها، منطقه ی امن (Comfort Zone) خودش را پیدا کند.

یافته‌های او (هم بر اساس تجربه‌ی شخصی و هم بر اساس مطالعات علمی) به او در بهبود زندگی کمک ویژه‌ای کرده است.

اگر علاقه دارید محدودیت‌های ذهنی‌تان را از بین ببرید و یاد بگیرید که چگونه بهترین نسخه از خودتان باشید، مطالعه‌ی آثار مارتین میدوز را به هیچ عنوان از دست ندهید.

کتاب «سرسختی» نیز یکی از بهترین و موفق‌ترین کتاب‌های این نویسنده است که به شما کمک می‌کند در مواقعی که ناامید شده‌اید به تلاش کردن ادامه دهید.

---------------------------------------------------------------

با خواندن کتاب «سرسختی» چه چیزهایی یاد می‌گیریم؟

همانطور که قبل‌تر هم گفته شد، این کتاب به ما کمک می‌کند تا زمانی که در حال ناامید شدن هستیم، دست‌مان را روی زانوهایمان بگذاریم و دوباره به تلاش کردن ادامه دهیم.

در این بخش چند نکته و جمله‌ی جالب کتاب «سرسختی» از مارتین میدوز را با هم مرور می‌کنیم:

  • یکی از مهم‌ترین چیزهایی که می‌توانید از اولین افرادی که به قطب جنوب رسیدند یاد بگیرید، این است که انتخاب اشتباه می‌تواند ما را به نابودی بکشاند.

 

  • استندآپ کمدین مشهور آمریکایی جری ساینفلد در روزهای ابتدایی حرفه‌اش مهم‌ترین کاری که انجام داد، ادامه دادن بود. این ترفند به ظاهر ساده به ما کمک می‌کند تا که نتایج فوق‌العاده ای به دست بیاوریم.

 

  • مطالعات و بررسی‌هایی که روی نوازندگان، ورزشکاران، بازیگران و … نشان می‌دهد که تلاش و پشتکار مهم‌ترین عامل موفقیت آن‌ها بوده است.

 

  • مارتین میدوز در کتاب «سرسختی» درباره ی پنج مورد از رایج‌ترین راه‌هایی که می‌تواند تمام تلاش‌ها و زحمات ما را از بین ببرد، صحبت می‌کند و راهکارهایی ارائه می‌دهد که با رعایت آن‌ها می‌توانیم تلاش هایمان را نتیجه برسانیم.

 

  • این کتاب به ما یاد می‌دهد که گوش دادن شکایت و ناله‌های دیگران می‌تواند برای ما موثر باشد. با انجام این کار ذهن ما با شرایط سخت متنوعی آشنا می‌شود؛ همین موضوع به ما کمک می‌کند که وقتی با این شرایط روبرو شدیم، چگونه آن‌ها را پشت سر بگذاریم.

 

  • در کتاب سرسختی شش نویسنده‌ی موفق و پرفروش بهترین تکنیک‌ها درباره ی ادامه دادن در ناامیدی را به ما یاد می‌دهند. با خواندن این راهکارها، وقتی در لبه‌ی ناامیدی قرار گرفتیم می‌توانیم دوباره شروع کنیم و به تلاش کردن ادامه دهیم.

---------------------------------------------------------------

نظرات یکی از خوانندگان و یکی از منتقدان درباره‌ی کتاب «سرسختی» از «مارتین میدوز»

  • مارتین میدوز در کتاب سرسختی برای اینکه اطلاعات را درست به مخاطبان منتقل کند، از نمودارها، جدول‌ها و اعداد و ارقام استفاده می‌کند. در عین حال در بخش‌هایی از کتاب به بیان تجربیات شخصی خودش می‌پردازد. همین موضوع باعث می‌شود که کتاب لحنی صمیمی و ساده داشته باشد. -یکی از صد منتقد برتر آمازون

 

  • کتاب سرسختی از مارتین میدوز یک راهنمای جامع و کاربردی برای رسیدن به هدف‌ها و موفق شدن است. کتابی خواندنی و تحسین برانگیز که باید در هر کتابخانه‌ای وجود داشته باشد. -یکی از خوانندگان

---------------------------------------------------------------

کلام پایانی؛ چه کسانی باید کتاب «سرسختی» را بخوانند؟

هیچ انسانی نیست که بگوید تا به حال حس ناامیدی به او دست نداده است. همه‌ی ما ممکن است به دلایل مختلفی ناامید شویم و دست از ادامه‌ی کار و تلاش برداریم.

اما گاهی اوقات بهای این ناامید شدن تمام تلاش ها و زحمات ماست.

ما باید در رسیدن به اهداف و موفق شدنمان سرسخت و مصمم باشیم. مصمم شدن هم یکی از مهارت‌هایی است انسان‌ها می‌توانند یاد بگیرند. یکی از راه‌های یادگیری روش‌های ادامه دادن در شرایط سخت و ناامیدی؛ خواندن کتاب «سرسختی» از «مارتین میدوز» است.

پس اگر به دنبال این هستید که یاد بگیرید چگونه تسلیم نشوید و به تلاش ادامه دهید، فرصت را از دست ندهید و کتاب سرسختی را مطالعه کنید.

دیدگاه کاربران

هیچ دیدگاهی برای این محصول نوشته نشده است.