کتاب صوتی روانشناسی پول

مورگان هازل
  • گوینده: مهدی منصوری
  • مدت زمان: 326 دقیقه
  • ناشر صوتی: رادیو مثبت
(دیدگاه 1 کاربر)

148,000 تومان

آنچه خواهید شنید

معرفی کتاب صوتی «روانشناسی پول»

درس‌هایی کاربردی در مورد ثروت و مدیریت پول

خوب عمل کردن با پول، لزوما به دانسته‌های شما بستگی ندارد، بلکه این موضوع مربوط به نحوه ی رفتار شماست. آموزش و اصلاح رفتار انسان‌ها کار سختی است، حتی برای افرادی که واقعا باهوش هستند.

پول، سرمایه‌ گذاری، امور مالی شخصی و تصمیم‌‌های تجاری معمولا به عنوان یک مسئله‌ی ریاضی آموزش داده می‌‌شوند. داده‌‌ها و فرمول‌‌ها دقیقا به ما می‌‌گویند که باید چه کار کنیم، اما در دنیای واقعی به این ترتیب نیست.

مردم تصمیمات مالی‌شان را روی صفحات جدول‌‌بندی شده‌ای که قابلیت انجام محاسبات ریاضی دارند، نمی‌‌گیرند. آن‌ها سر میز شام یا در اتاق جلسه یا حتی روی صندلی اداره درباره‌ی مسائل مالی تصمیم می‌گیرند.

به سوالات زیر توجه کنید:

  • چگونه باید بهترین و درست‌ترین تصمیمات مالی را بگیریم؟
  • صرفه جویی کردن پول چه فایده‌ای دارد؟
  • مدیریت پول چیست؟
  • چطور درآمد و هزینه‌هایمان را مدیریت کنیم؟
  • آیا ما دیدگاه واقع بینانه‌ای درباره‌ی پول داریم؟
  • آیا به وضعیت مالی بعد از بازنشستگی‌مان فکر کرده‌ایم؟

موارد گفته شده فقط بخشی از سوالات مهمی هستند که «مورگان هازل» در کتاب «روانشناسی پول» به آن‌ها پاسخ می‌دهد.

این کتاب در فاصله‌ی کمی پس از انتشارش، فروش بسیار خوبی را کسب کرد. در ادامه مطلب قصد داریم اطلاعاتی خواندنی و کاربردی درباره‌ی این کتاب ارائه کنیم.

---------------------------------------------------------------

کمی درباره‌ی نویسنده‌ی کتاب «روانشناسی پول»

هازل ستون نویس سابق در نشریه‌ی معتبر وال استریت ژورنال بوده است. او دو بار برنده جایزه‌ی بهترین در تجارت از انجمن ویراستاران و نویسندگان تجاری آمریکا، برنده ی جایزه سیدنی نیویورک تایمز و دو بار فینالیست جایزه جرالد لوب برای روزنامه نگاری ممتاز تجاری و مالی شده است.

---------------------------------------------------------------

موضوع اصلی کتاب «روانشناسی پول» چیست؟

مورگان هازل، یکی از نویسندگان مطرح و برنده‌ی چندین جایزه‌ی معتبر، در کتاب روانشناسی پول ۱۹ داستان کوتاه را به اشتراک می‌گذارد و شیوه‌های عجیب و غریب مردم را در رابطه با برخورد کردن با پول بررسی می‌کند.

نویسنده در این کتاب به ما یاد می‌دهد که چگونه یکی از مهم‌ترین موضوعات زندگی‌مان را که مسئله‌ی پول و مدیریت آن است، بهتر درک کنیم.

مسائل مالی یکی از مهم‌ترین مسائلی است که در زندگی انسان‌ها تاثیر می‌گذارد. یک تصمیم بد ممکن است نه فقط زندگی شخص تصمیم گیرنده، بلکه زندگی تمام خانواده و یا حتی آیندگانش را با مشکل روبرو کند.

نویسنده‌ی کتاب قصد دارد تا نحوه‌ی درست مواجهه با پول را به ما نشان دهد.

از مهم‌ترین نکاتی که با مطالعه‌ی کتاب «روانشناسی پول» یاد می‌گیریم، درک مسائل مالی و علت تصمیم گیری‌های غلط انسان‌ها در خصوص موضوعات مالی است.

علاوه بر این هازل سعی می‌کند دیدگاهی واقع بینانه درباره‌ی پول، ثروت، حرص، طمع و … به ما بدهد، به خاطر اینکه هر وقت صحبت از این مسائل می‌شود، بسیاری از افراد فکر می‌کنند که با عدد و ارقام و استفاده از ریاضیات می‌توان آن‌ها را تجزیه و تحلیل کرد، اما این همه‌ی ماجرا نیست‌.

واقعیت این است که بخش زیادی از نتایج مالی از ورشکستگی گرفته تا ثروتمند شدن به رفتار ما با پول بر می‌گردد. اگر به دنبال اصلاح رفتارهای مالی خود هستید، این کتاب را بخوانید؛

چرا که بسیاری از موفقیت‌ها و شکست‌ها به طرز فکر فرد بستگی دارد.

---------------------------------------------------------------

چرا باید کتاب «روانشناسی پول» را مطالعه کنیم؟

کتاب صوتی «روانشناسی پول» پر از ایده‌های جالب و نکات کاربردی است. اگر می‌خواهید راه و روش درست مواجه شدن با پول را یاد بگیرید، باید یک نسخه از این کتاب را داشته باشید.

هازل یکی از درخشان‌ترین نویسنده‌ها در میان نویسندگان مالی است.

این کتاب او برای همه‌ی کسانی که می‌خواهند درباره روانشناسی پول بیشتر بدانند، در دسترس است. هازل نویسنده‌ای است که می‌تواند مفاهیم پیچیده را بسیار گیرا و قابل فهم روایت کند.

«روانشناسی پول»، کتابی خوش‌خوان و جذاب است که به ما آگاهی می‌دهد تا متوجه شویم چرا تصمیمات مالی بدی می‌گیریم و چطور باید آن‌ها را تغییر بدهیم.

---------------------------------------------------------------

چند جمله‌ی کوتاه از کتاب

همانطور که گفته شد، کتاب «روانشناسی پول» از «مورگان هازل» یکی از بهترین کتاب‌ها در زمینه‌ی مدیریت مالی است.

برای آشنایی بیشتر با این کتاب قصد داریم چهار جمله‌ی کوتاه از آن را در ادامه با هم بخوانیم:

  • دو مقوله وجود دارد که چه به آن‌ها توجه نشان دهید چه ندهید، بر زندگی‌تان اثر می‌گذارد: سلامتی و پول.

 

  • کسی را می‌توان نابغه‌ی سرمایه گذاری خواند که در آن هنگام که همه‌ی اطرافیانش از خود بی خود شده‌اند، رفتاری متعادل و معقول داشته باشد.

 

  • سرمایه گذاران احساس دارند، به همین دلیل هم نمی‌توان با توجه به اعمال پیشین‌شان پیش بینی کرد که گام بعدی آن‌ها در چه مسیری خواهد بود.

 

  • هر کاری را تا زمانی که خودتان مجبور نباشید انجامش دهید، ساده به نظر می‌رسد.

---------------------------------------------------------------

نظرات برخی از افراد مطرح و خوانندگان در خصوص کتاب «روانشناسی پول»

  • «روانشناسی پول» یکی از بهترین و اصلی‌ترین کتاب‌های مالی در سال های اخیر است. -یکی از نویسندگان وال استریت ژورنال

 

  • افراد کمی هستند که می‌توانند به شفافیت و جذابیت «مورگان هازل» در مورد مسائل مالی کتاب بنویسند. خواندن این کتاب برای همه‌ی کسانی که می‌خواهند زندگی بهتری داشته باشند و تصمیمات منطقی‌تری بگیرند، ضروری است. -دنیل اچ. پینک، یکی از پرفروش‌ترین نویسندگان نیویورک تایمز

 

  • کتاب فقط در مورد مدیریت پول نیست، بلکه خیلی در مبحث «روانشناسی پول» عمیق می‌شود. تجربه‌ی خواندن «روانشناسی پول» بسیار دلچسب بود، به خاطر اینکه بیشتر کتاب‌هایی که در این موضوع نوشته می‌شوند، بسیار سخت‌خوان هستند. «هازل» نهایت سعی خود را می‌کند تا به ما یاد بدهد چطور بهترین تصمیمات مالی را بگیریم. کتاب را نه فقط به صاحبان کسب و کار، بلکه به همه توصیه می‌کنم. -نظر یکی از خوانندگان کتاب

---------------------------------------------------------------

چه کسانی باید این کتاب را بخوانند؟

بسیاری از افراد هستند که بلد نیستند درست پول را مدیریت کنند، که این مسئله اصلا ربطی به سطح علمی و تحصیلات افراد ندارد. انسان‌های تحصیل کرده‌ی زیادی وجود دارند که با یک تصمیم بد مالی، زندگی‌شان را به ورطه‌ی نابودی می‌کشانند.

در مقابل، انسان‌های معمولی فراوانی هم وجود دارند که بدون داشتن تحصیلات آکادمیک می‌توانند تصمیمات مالی خوبی بگیرند. یاد گرفتن مدیریت مالی احتیاج به تمرین و تلاش دارد.

کتاب «روانشناسی پول» از مورگان هازل به شما کمک می‌کند تا به خوبی با پول رفتار کنید‌.

مطالعه‌ی کتاب «روانشناسی پول»، برای هر کسی که می‌خواهد تصمیمات مالی عاقلانه‌تری بگیرد یا زندگی غنی‌تری داشته باشد، ضروری است.

دیدگاه کاربران

  1. کاربر 4694676 گفته:

    کتاب خیلی خوبی بود- من اسمش راتوامازون هم سرچ کردم جزو پرفروش ترین کتابهای دنیاست اینقدر خوشم امد که نویسنده اش را هم همه جا فالو کردم – چند روز قبل نیسنده این کتاب یه مطلب نوشته بود تو اینستاش که این کتاب تا حالا یه میلون نسخه فروخته