کتاب صوتی دلایلی برای زنده ماندن

مت هیگ
  • گوینده: بابک مینایی
  • مدت زمان: 231 دقیقه
  • ناشر صوتی: رادیو مثبت

98,000 تومان

آنچه خواهید شنید

معرفی کتاب صوتی «دلایلی برای زنده ماندن»

کتابی خواندنی و کاربردی که به ما می‌آموزد چطور با افسردگی مقابله کنیم.

 

افسردگی یکی‌ از شایع‌ترین اختلالات خلقی در جهان است. بر اساس برخی از تحقیقات علمی از هر پنج نفر در جهان، یک نفر افسردگی‌ را تجربه می‌کند؛ چیزی حدود ۲۰ درصد مردم جهان که عدد بسیار بزرگی است. با توجه به اینکه افراد زیاد با این بیماری دست و پنجه نرم می‌کنند، قصد داریم در این مقاله یک کتاب کاربردی درباره‌ی مبارزه با افسردگی معرفی کنیم. کتابی که در ادامه‌ی مطلب درباره‌ی آن می‌خوانید، کتاب «دلایلی برای زنده ماندن» نوشته‌ی «مت هیگ» است.

 ---------------------------------------------------------------

موضوع اصلی کتاب «دلایلی برای زنده ماندن» چیست؟

«گوش کن! فقط گوش کن، ببین چی میگم. اینو توی مغزت فرو کن، باشه؟ تو تا الان دووم آوردی، اون روی سکه‌ی دووم آوردنت هم یعنی اینکه زندگی وجود داره؛ زندگی، می‌فهمی؟! یه چیزایی هم پیش میاد که تو رو خوشحال می‌کنه. پس انقدر دلواپس نگرانی‌هات نباش. فقط یه کم دلواپس باش. یکم دلواپسی رو می‌تونی اداره کنی، ولی سوپر-دلواپسی رو نه!»

این جملاتی که خواندید، بخشی از کتاب «دلایلی برای زنده ماندن» بود. همانطور که گفته شد، موضوع اصلی این کتاب افسردگی، علائم و دلایل آن است.

نویسنده‌ی این کتاب خودش دچار افسردگی بسیار شدید بوده و بعد از چندین سال تحت نظر پزشک بودن، بالاخره موفق شد این بیماری را شکست دهد.

خواندن تجربیات کسی که خودش این دوره‌ی سخت را پشت سر گذاشته، قطعا تاثیر ویژه‌تری دارد.

«مت هیگ» که یکی از پرفروش‌ترین و مطرح‌ترین نویسنده‌های آمازون و نیویورک تایمز است، در این درباره‌ی علائم و دلایل افسردگی و نحوه‌ی مقابله‌ی خودش با این اختلال خلقی صحبت می‌کند.

 ---------------------------------------------------------------

فرق این کتاب با سایر کتاب‌های خودیاری چیست؟

کتاب‌های زیادی درباره‌ی افسردگی و روش‌های مقابله با آن نوشته شده است که شاید آن‌ها را دیده و حتی مطالعه‌شان هم کرده باشید. ولی کتاب «دلایلی برای زنده ماندن» یک فرق اساسی با آن‌ها دارد.

همانطور که قبلا هم گفتیم «مت هیگ» نویسنده‌ی کتاب، خودش با افسردگی دست و پنجه نرم می‌کرد. او در بخش‌هایی از این کتاب مکالمه‌ای جذاب و به یاد ماندنی ارائه می‌دهد.

در این گفتگو، مت هیگ فعلی با مت هیگ سابق که مبتلا به افسردگی بود، صحبت می‌کند. مت سابق همه چیز را سیاه می‌بیند و هیچ امیدی ندارد، ولی مت فعلی متوجه ارزش زندگی شده و نگاهی امیدوارانه دارد.

مطالعه‌ی این گفتگوی جذاب را اصلا از دست ندهید.

 ---------------------------------------------------------------

چند جمله‌ی جذاب از این کتاب را با هم بخوانیم.

برای اینکه بیشتر با فضای کتاب آشنا شوید، چند جمله جذاب از این کتاب را با هم می‌خوانیم:

 

  • دلم نمی‌خواست بمیرم، فقط می‌خواستم زنده نباشم. مرگ مرا می‌ترساند.

 

  • اگر تابه‌حال فکر می‌کردید که یک فرد افسرده دلش می‌خواهد شاد و خوشحال باشد، سخت در اشتباه بوده‌اید. کسانی که با افسردگی دست و پنجه نرم می‌کنند، اصلا و ابدا به بُعد تجملی شادکامی اهمیتی نمی‌دهند، تنها چیزی که آن‌ها می‌خواهند این است که رنج نکشند. دلشان می‌خواهد از شر ذهن پر تب و تابشان خلاص شوند و جایی بروند که افکارشان آتش بگیرد و دود شود و به هوا برود.

 

  • کتاب بخوانید، بدون اینکه به تمام کردن آن فکر کنید. فقط آن را بخوانید و از هر کلمه، جمله و پاراگراف آن لذت ببرید. آرزو نکنید که کاش زودتر تمام شود یا کاش هرگز تمام نشود.

 

  • نکته‌ی عجیبی که درباره‌ی افسردگی وجود دارد این است که هر چقدر هم که سرشار از افکار خودکشی باشید، ترس از مرگ سر جای خودش باقی است.

 

  • یکی از نشانه‌های بارز افسردگی این است که سر سوزن امیدی به هیچ چیز ندارید و آینده‌ای را متصور نمی‌شوید. انگار داخل یک تونل مانده‌اید که دو سر آن بسته شده است و به هیچ وجه نمی‌توانید روزنه‌ی نوری را که در انتهای آن سوسو می‌زند، ببینید.

 ---------------------------------------------------------------

نظرات برخی از خوانندگان و نشریه‌های معروف درباره‌ی کتاب «دلایلی برای زنده ماندن»

یکی از راه‌های موثر برای فهمیدن اینکه آیا کتابی که انتخاب کردیم، مناسب است و به دردمان می‌خورد، خواندن نقدها و نظرات خواننده‌ها و نشریات مطرح درباره‌ی آن است. در ادامه نظرات برخی از خوانندگان این اثر را با هم می‌خوانیم:

 

  • این کتاب برای کسانی که دچار افسردگی هستند، خیلی مفید است؛ به خاطر اینکه اطلاعات مفیدی درباره‌ی افسردگی به فرد می‌دهد و همین آگاهی باعث می‌شود تا فرد مبتلا به افسردگی یاد بگیرد چطور به سمت درمان قدم بردارد و تا زمانی که خوب می‌شود، چگونه زندگی کند. - یکی از خوانندگان

 

  • کتاب «دلایلی برای زنده ماندن» زندگی و روزگار همه ی کسانی را که با افسردگی دست و پنجه نرم کرده‌اند، به زیبایی هر چه تمام شرح می‌دهد. خواندن این کتاب برای تمام کسانی که از افسردگی رنج می‌برند ضروری‌ است. - بوک ریپورتر

 

  • خواندن این کتاب، تجربه‌ای مهم در زندگی من بود. نویسنده با روایت یکی از سخت‌ترین و عجیب‌ترین موقعیت‌های زندگی‌اش، چیزهای زیادی به شما متذکر می‌شود. افسردگی یکی از اختلالات روحی است که پزشکان و متخصصان خیلی ساده و سریع نمی‌توانند آن را تشخیص بدهند. در این کتاب علائم و دلایل مهم افسردگی آورده شده است که باعث آشنایی بیشتر افراد با این بیماری می‌شود. خواندن آن را به شما توصیه می‌کنم. - یکی از خوانندگان

 ---------------------------------------------------------------

چه کسانی باید کتاب «دلایلی برای زنده ماندن» را مطالعه کنند؟

همانطور که گفته شد، افسردگی یکی از شایع‌ترین اختلالات خلقی در جهان است، ولی نکته‌ای که درباره‌ی آن وجود دارد این است که تشخیص آن احتیاج به مهارت دارد.

به طور کلی روانشناسان و محققان می‌گویند که افسردگی و ناراحتی موقتی با هم فرق می‌کنند و فرد مبتلا باید چندتا از علائم افسردگی را به صورت همزمان و برای چند روز پشت سر هم داشته باشند.

اگر احساس افسرده بودن می‌کنید، حتما در اولین فرصت به روانشناس یا روان‌پزشک مراجعه کنید. یکی دیگر از کارهایی که می‌توانید در کنار مراجعه به متخصص انجام دهید، خواندن کتاب‌هایی با موضوع افسردگی است. هر چه بیشتر درباره‌ی این اختلال خلقی اطلاع داشته باشید، بهتر و سریع‌تر می‌توانید با آن مقابله کنید.

اگر روزهای سختی را سپری می‌کنید که باعث شده احساس پوچی و ناامیدی داشته باشید، حتما کتاب انگیزشی و خواندنی «دلایلی برای زنده ماندن» را مطالعه کنید.

البته باید بگوییم که این کتاب فقط برای مطالعه و استفاده‌‌ی کسانی که به افسردگی دست و پنجه نرم می‌کنند، نوشته نشده است. حتی اگر هم با افسردگی درگیر نبودید، پیشنهاد می‌کنیم این کتاب را مطالعه کنید چون باعث فهم بیشتر و درک بهتر از افرادی می‌شود که دچار افسردگی هستند.

دیدگاه کاربران

هیچ دیدگاهی برای این محصول نوشته نشده است.