کتاب صوتی داستان‌های ۲ دقیقه‌ای برای بازاریابی

تام شرایتر, کیت شرایتر
  • مترجم: آرزو خلجی مقیم
  • گوینده: حمیدرضا فراهانی
  • مدت زمان: 116 دقیقه
  • ناشر صوتی: رادیو مثبت

98,000 تومان

آنچه خواهید شنید

معرفی کتاب صوتی «داستان‌های ۲ دقیقه‌ای برای بازاریابی»

چطور در کمتر از ۲ دقیقه محصول‌مان را به مشتری معرفی کنیم؟

 

یکی از مهم‌ترین اهداف هر کسب و کاری این است که مشتریان جدیدی جذب کند تا فروش بالاتری داشته باشد، اما چطور می‌توان به این هدف دست پیدا کرد؟ ما چطور باید محصولات‌مان را به مشتریان معرفی کنیم تا آن‌ها متقاعد شوند که بهتر است از ما خرید کنند؟ ما در این مقاله قصد داریم کتابی را به شما معرفی کنیم که پاسخ این سوال را می‌دهد؛ «داستان‌های ۲ دقیقه‌ای برای بازاریابی» نوشته‌ی «کیت شرایتر و تام شرایتر» کتابی است که در ادامه درباره‌ی آن صحبت خواهیم کرد.

 ~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

موضوع اصلی کتاب «داستان‌های ۲ دقیقه‌ای برای بازاریابی» چیست؟

«داستان‌های ۲ دقیقه‌ای برای بازاریابی» کتابی است که به هر صاحب کسب و کاری یاد می‌دهد که چطور محصول‌شان را معرفی کند تا مشتریان ترغیب شوند که آن‌ها را بخرند. به گفته‌ی این کتاب، یکی از مضرترین کارهایی که باعث می‌شود مشتریان از خرید کردن از کسب و کار شما منصرف شوند، توضیح‌های طولانی، ارائه با پاورپوینت‌های خسته کننده و گزارش‌های تحقیقاتی بلند و بالا است.

شاید کمی تعجب‌آور باشد، ولی باید بگوییم که حقیقت دارد. با یک مثال بیشتر توضیح می‌دهیم.

برای چند لحظه خودتان را به جای یک مشتری بگذارید که می‌خواهد یک جاروبرقی بخرد. بازاریاب یا مسئول فروش آن مجموعه با اسلایدهای طولانی و توضیحات بسیار تخصصی قصد دارد درباره‌ی تک تک قطعات آن وسیله به شما اطلاعات بدهد. در این شرایط، شما چه حسی پیدا می‌کنید؟ آیا برای خرید آن جارو برقی ترغیب می‌شوید؟ به احتمال زیاد پاسختان به این سوال منفی است.

بیشتر مشتریان دنبال توضیحات مفید و مختصر هستند. بخش بسیار بزرگی از آن‌ها علاقه‌ای ندارند که بدانند سهام شرکت تولیدکننده‌ی این جاروبرقی در چه وضعیتی است! آن‌ها به دنبال اسلایدهای خسته کننده و توضیحات تخصصی درباره‌ی قطعات این وسیله نیستند، بلکه می‌خواهند اطلاعاتی دقیق از نحوه‌ی کارکرد آن داشته باشند؛ به طور مثال آن‌ها می‌خواهند بدانند این جاروبرقی برای چه مدل خانه‌هایی مناسب است؟ خانه‌هایی با کف سرامیک یا خانه‌هایی که در آن حیوان نگهداری می‌شود.

برای اینکه به مشتری‌ها کمک کنیم تا بتوانند راحت‌تر تصمیم بگیرند، باید کاملا شفاف باشیم. برای این کار نیازی به به ارائه‌ی سخنرانی‌های طولانی یا اطلاعات ریز و تخصصی نیست. داستانی که قرار است برای جذب مشتری تعریف کنید، کمتر از ۲ دقیقه زمان می‌برد و آن‌ها را برای دریافت اطلاعات مشتاق می‌کند.

وقتی به عنوان یک مسئول فروش کاری کنید که تمام توجه و حواس مشتری معطوف شما شود، می‌توانید پیامی را که در ذهن‌تان دارید، به سادگی به آن‌ها منتقل کنید. این کار روند تصمیم‌گیری را برای آن‌ها راحت‌تر می‌کند.

«کیت شرایتر و تام شرایتر» در این کتاب از مثال‌هایی ملموس و قابل درک استفاده می‌کنند، همین مسئله باعث می‌شود که خوانندگان کتاب خیلی راحت‌تر نکات را یاد بگیرند و از آن‌ها استفاده کنند.

 ~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

با خواندن این کتاب چه چیزهایی یاد می‌گیریم؟

مهم‌ترین نکته‌ای که با خواندن کتاب «داستان‌های ۲ دقیقه‌ای برای بازاریابی» یاد می‌گیرید این است که به جای سخنرانی‌های طولانی، داستان‌های کوتاه ۲ دقیقه برای مشتریانتان تعریف کنید.

صاحبان کسب و کارهای موفق معمولا یک داستان کوتاه ۲ دقیقه‌ای درباره‌ی جالب‌ترین موضوعات دنیا برای مشتری‌هایشان تعریف می‌کنند. این داستان به قدری جذاب است که باعث می‌شود مشتری‌ها سرجایشان میخکوب شوند و منتظر شنیدن پایان داستان باشند. اما نکته‌ی مهم اینجاست که همین داستان کوتاه، مشتری‌ها را متقاعد می‌کند که بهترین تصمیم را بگیرند.

اگر به دنبال این هستید که مشتریان بیشتر و به دنبال آن میزان فروش بیشتری داشته باشید، سعی کنید روش‌های قدیمی ارائه محصولات را دور بریزید و با روشی با مشتریان صحبت کنید که آن‌ها دوست دارند. مشتریان از شنیدن یک داستان کوتاه خوششان می‌آید، به‌خاطر اینکه آن‌ها خودشان را جای شخصیت‌ها می‌گذارند و راحت‌تر می‌توانند تصمیم بگیرند.

از طرف دیگر داستان تعریف کردن برای صاحبان کسب و کار هم کار سختی نیست، چرا که این کار برایشان استرس ندارد و خیلی راحت هم به ذهن‌شان می‌رسد.

فرض کنید که یک بازاریاب بخواهد با اسلایدهای طولانی اطلاعات تخصصی درباره‌ی یک محصول ارائه کند، او دائم نگران است که نکند یک عدد را پس و پیش بگوید یا نکند اطلاعات قطعات را جابجا بگوید! ولی وقتی تصمیم می‌گیرد که یک داستان تعریف کند، دیگر چنین نگرانی‌هایی ندارد و خیلی بهتر می‌تواند کارش را انجام بدهد.

 ~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

چطور با تکنیک داستان ۲ دقیقه‌ای محصول‌تان را به بهترین نحو معرفی کنید؟

حقیقتش را بخواهید، مشتری‌ها خیلی وقت‌ها به حرفای مسئولان فروش گوش نمی‌دهند. آن‌ها در ذهن‌شان در حال مکالمه با خودشان هستند و بازاریاب‌ها در واقع مزاحم گفتگوی مشتریان با خودشان می‌شوند! این مشکل با تکنیک داستان ۲ دقیقه‌ای قابل حل شدن است. این داستان می‌تواند یک داستان سفارشی برای خود مشتری‌ها باشد. وقتی آن‌ها به داستان سفارشی گوش می‌دهند، هیجان‌زده می‌شوند. به خاطر اینکه که داستان درباره‌ی خودشان است، پس بیش از هرکس دیگری علاقه‌مند به شنیدنش هستند. 

در بخشی از کتاب، نویسنده‌ها ترفندهایی را ارائه می‌کنند تا به شما یاد بدهند چطور با یک داستان ۲ دقیقه‌ای محصول‌تان را معرفی کنید.

  • به یاد داشته باشید که ارائه‌ی شما تا حد امکان باید کوتاه باشد، به چند دلیل؛ اولا مشتری‌ها اعتماد به ‌نفس بیشتری پیدا می‌کنند چون موفق شدند مطالب شما را در ذهن خود نگه دارند. علاوه بر این، آن‌ها خودشان را در حال صحبت کردن با دیگران به شیوه‌ای مختصر، ساده و راحت تجسم می‌کنند و این وضعیت برایشان خوشایند است.
  • ارائه‌ی کوتاه یادگیری را برای خود شما ساده‌تر می‌کند، به خاطر اینکه نیازی نیست هفته‌ها زمان بگذارید و اسلایدهای خسته‌کننده‌ی پاورپوینت را به خاطر بسپارید. در ضمن این نوع ارائه می‌تواند در هر زمان و مکانی انجام شود.
  • دیگر ترسی از رد شدن درخواست‌تان نخواهید داشت. ارائه‌ی کوتاه، امکان رد شدن درخواست را به حداقل می‌رساند.
  • با استفاده از تکنیک ارائه‌ی کوتاه، اعضای تیم کاری می‌توانند در کسب مهارت‌های ساده‌ای مثل رسیدن به وضعیت مطلوب، استفاده از محصولات یا خدمات تولیدی خودشون و بیان داستان ۲ دقیقه‌ای پیشرفت کنند.

 ~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

چه کسانی باید این کتاب را بخوانند؟

اگر بازاریاب هستید و یا در حوزه‌ی فروش فعالیت دارید، در اولین فرصت کتاب «داستان‌های ۲ دقیقه‌ای برای بازاریابی» را مطالعه کنید. این کتاب به شما کمک می‌کند مشتریان بیشتری جذب کنید و فروش بالاتری داشته باشید.

دیدگاه کاربران

هیچ دیدگاهی برای این محصول نوشته نشده است.