کتاب صوتی همه‌ی بازاریاب‌ها دروغگو هستند

ست گادین
  • گوینده: سعید نبوی
  • مدت زمان: 300 دقیقه
  • ناشر صوتی: رادیو مثبت

148,000 تومان

آنچه خواهید شنید

معرفی کتاب صوتی‌ «همه‌ی بازاریاب‌ها دروغگو هستند»

داستان تعریف کردن یکی از مهم‌ترین کارهای بازاریاب‌ها

مهم‌ترین ویژگی‌ای که یک بازاریاب باید داشته باشد چیست؟ چطور می‌توانیم در بازاریابی موفق باشیم و محصولات‌مان را به خوبی معرفی کنیم؟ به طور کلی بازاریاب خوب کیست؟

این‌ها تنها سوالات انگشت‌شماری هستند که در کتاب «همه‌ی بازاریاب‌ها دروغگو هستند» نوشته‌ی «ست گادین» به آن‌ها پاسخ داده می‌شود.

«ست گادین» یکی از مطرح‌ترین و پرفروش‌ترین نویسندگان این دسته کتاب‌هاست. او می‌گوید سه سوال اساسی برای هر نوع از بازاریابی وجود دارد:

۱. داستان شما چیست؟

۲. آیا افرادی که نیاز دارند این داستان را بشنوند، آن را باور خواهند کرد؟

۳. آیا این داستان حقیقت دارد؟

---------------------------------------------------------------

بازاریاب‌‌‌ها داستان می گویند!

همه بازاریاب‌ها داستان می‌گویند. اگر آن‌ها این کار را به درستی انجام دهند، ما حرفشان را باور می‌کنیم.

مثلا برخی از افراد معتقدند که طعم نوشیدنی در یک لیوان صد هزار تومانی، خیلی بهتر از طعم آن در یک لیوان ده هزار تومانی است؛ یا مثلا اعتقاد دارند که یک ماشین دو میلیاردی خیلی برتر از یک ماشین یک و نیم میلیاردی است؛ در صورتی که تفاوت چشمگیر و مهمی ندارند!

برخی دیگر فکر می کنند که طعم سیب در یک یخچال صد میلیون تومانی خیلی بهتر از طعمش در یک یخچال بیست میلیون تومانی است. بخشی از این باورها به خاطر بازاریاب‌ها است. آن‌ها توانسته‌اند در کار خود که داستان گفتن است، خیلی خوب پیش بروند و مردم هم حرف‌هایشان را باور می‌کنند.

---------------------------------------------------------------

موضوع اصلی کتاب «همه‌ی بازاریاب‌‌ها دروغگو هستند» چیست؟

همانطور که در ابتدا هم گفته شد، «ست گادین» نویسنده‌ی مطرح کتاب‌های موفقیت است. او به صدها هزار بازاریاب در سراسر جهان آموزش داده است. طبق گفته‌ی گادین، بازاریاب‌های بزرگ در مورد ویژگی‌ها یا حتی مزایای محصولات و یا خدمات صحبت نمی‌کنند. در عوض آن‌ها داستان می‌گویند؛

یک داستان جذاب که ما دوست داریم آن را باور کنیم، حالا چه واقعی باشد و چه نباشد!

در دنیای امروز، سرعت اتفاقات خیلی بالاست و امکانات هم نسبت به گذشته خیلی فراوان‌تر شده است؛ به همین خاطر مردم گزینه‌ها و انتخاب های زیادی دارند. در چنین دنیایی که اکثر مردم بی نهایت گزینه دارند، هر شرکت و برند یک بازاریاب است و همه‌ی بازاریابی به داستان تعریف کردن مربوط می‌شود.

بازاریاب‌ها وقتی موفق می‌شوند که داستانی متناسب با شرایط و اتفاقات روز برای ما تعریف کنند؛ داستانی که نه تنها عجیب و غریب نیست، بلکه خیلی قابل باور است و ما آن را می‌پذیریم.

بعد آن را برای خانواده و دوستان‌مان می‌گوییم. همین کار به معرفی بیشتر کسب و کار و محصول بازاریاب کمک می‌کند.

---------------------------------------------------------------

درباره‌ی نویسنده

«ست گادین» نویسنده بیش از دوازده کتاب پرفروش است. کتاب‌های او نگرش مردم را در مورد بازاریابی، رهبری و اصلاح شدن تغییر داده است. او یک کارآفرین و بنیانگذار چندین کسب و کار موفق است.

همچنین او یکی از سخنرانان محبوب برنامه‌های TED است و در یکی از تأثیرگذارترین وبلاگ‌های تجاری جهان، مقاله می‌نویسد.

---------------------------------------------------------------

چرا باید کتاب «همه‌ی بازاریاب‌‌ها دروغگو هستند» را بخوانیم؟

در کتاب «همه‌ی بازاریاب‌ها دروغگو هستند»، ست گادین به ما می‌گوید که بازاریابان در واقع دروغگو نیستند، بلکه قصه‌گو هستند. یکی از نکاتی که گادین به آن اشاره می‌کند این است که مصرف کنندگان و مشتریان هر روز به خود دروغ می‌گویند؛ چه در مورد لباس پوشیدن، چه محل زندگی و چه حتی کسانی که به آن‌ها رای می‌دهند.

از نظر گادین مردم دوست دارند داستان‌هایی را که بازاریاب‌ها ارائه می‌دهند، باور کنند. او معتقد است که اگر یک بازاریاب بتواند داستانی را به بهترین نفع تعریف کند، اعتماد و باور مخاطب خود را جلب کرده است.

در این روزها و در این بازار، تنها چیزی که یک شرکت و صاحب کسب و کار نیاز دارد، اعتماد و باور مشتریان و مصرف کنندگان است. با خواندن کتاب «همه‌ی بازاریاب‌ها دروغگو هستند» یاد می‌گیریم که چگونه یک داستان خوب تعریف کنیم تا بتوانیم مشتری جذب کنیم و کسب و کارمان را ارتقا بدهیم.

---------------------------------------------------------------

نظرات برخی از مجلات معتبر، افراد مشهور و خوانندگان درباره‌ی کتاب و نویسنده‌ی آن

  •  گادین به دلیل درک عمیق خود از اینترنت بسیار مورد احترام است. مقالات و نظرات او به طور گسترده ای خوانده می‌شود. -فوربز (Forbes)، مجله‌ی معتبر آمریکایی

 

  •  به راحتی می‌توان متوجه شد که چرا مردم برای شنیدن صحبت‌های گادین هزینه می‌پردازند. -تایم (Time)، مجله‌ی مطرح آمریکایی

 

  •  اگر ست گادین وجود نداشت، ما باید او را اختراع می کردیم! -آلن وبر، بنیانگذار مجله‌ی تجاری فَست کامپانی (Fast Company)

 

  • کتاب «همه‌ی بازاریاب‌ها دروغگو هستند» پر از نکات کاربردی و داستان‌های الهام بخش است. -یکی از خوانندگان کتاب

 

  • اگر در حوزه‌ی بازاریابی فعالیت می‌کنید، یک لحظه هم در خواندن کتاب «همه‌ی بازاریاب‌ها دروغگو هستند» تنبلی نکنید. من بازاریاب نیستم ولی با خواندن این کتاب از ست گادین داستان نوشتن را یاد گرفتم. او یک نویسنده‌ی ماهر است. -یکی از خوانندگان کتاب

---------------------------------------------------------------

چه کسانی باید کتاب «همه‌ی بازاریاب‌‌ها دروغگو هستند» را بخوانند؟

همانطور که از اسم کتاب هم مشخص است، خواندن این کتاب برای همه‌ی بازاریاب‌ها واجب است. اگر بازاریاب هستید و یا می‌خواهید وارد حوزه‌ی بازاریابی شوید، بدون فوت وقت مطالعه‌ی این کتاب را شروع کنید.

این کتاب ترفندهای کاربردی و خوبی در خصوص جذب مشتری و معرفی محصول به شما یاد می‌دهد.

اما کتاب «همه‌ی بازاریاب‌ها دروغگو هستند» فقط مخصوص بازاریاب‌ها نیست. ست گادین با قلم روانی که دارد، مخاطب را جذب می‌کند. داستان‌ها و مطالبی که در این کتاب نوشته شده به خوانندگان کمک می‌کند تا کمی عمیق‌تر به مسئله‌ی مصرف کننده بودن فکر کنند.

یک نکته‌ی دیگر در مورد کتاب نوشته‌ی ست گادین این است که این کتاب مهارت داستان نویسی را به ما یاد می‌دهد. در نهایت، چه بازاریاب هستید و چه نیستید مطالعه‌ی کتاب «همه‌ی بازاریاب‌ها دروغگو هستند» از ست گادین را از دست ندهید.

دیدگاه کاربران

هیچ دیدگاهی برای این محصول نوشته نشده است.