آنچه خواهید شنید

معرفی کتاب صوتی «از سر راه خودت برو کنار»

کتابی که به شما کمک می‌کند کنترل زندگی‌تان را در دست بگیرید.

 

آیا برای شما پیش آمده که بخواهید کاری انجام بدهید، ولی دائم نگران باشید و استرس داشته باشید که نکند موفق نشوید؟ بسیاری از ما به خودمان دروغ‌هایی می‌گوییم که باعث می‌شود امیدمان از بین برود و نتوانیم در زندگی پیشرفت کنیم. در این مواقع باید به خودمان بگوییم: «از سر راه خودت برو کنار»

در این مقاله قصد داریم کتابی را به شما معرفی کنیم که کمک می‌کند تمام موانع موفقیت را از سر راهتان کنار بزنید و به چیزهایی برسید که حتی فکرش را هم نمی‌کردید. با معرفی کتاب «از سر راه خودت برو کنار» نوشته‌ی «مارک گلستون» و «فیلیپ گلدبرگ».

---------------------------------------------------------------

موضوع اصلی کتاب «از سر راه خودت برو کنار» چیست؟

یکی از مهم‌ترین دلایل مراجعه مردم به روانشناس، روان‌پزشک و روانکاو خود تخریب کردن است. تخریب کردن خودمان، یک حرکت سمی است و به ما اجازه نمی‌دهد که به عشق، موفقیت و خوشبختی دست پیدا کنیم.

واقعا دیوانه‌کننده است! اما دیوانه‌کننده‌تر این است که احساس کنیم باید تغییر کنیم ولی ندانیم چطور! یا حتی راه و روش تغییر کردن را بلد باشیم، ولی نتوانیم روی حرفمان بایستیم و به تصمیم‌مان پایبند نباشیم.

پس چاره چیست؟ باید چه کار کنیم؟! کتاب خوب یکی از چیزهایی است که به ما کمک می‌کند تا بتوانیم افکار منفی و سمی خودمان را دور بریزیم. «از سر راه خودت برو کنار» دقیقا چنین کتابی است. ما با خواندن این کتاب به خوبی متوجه می‌شویم که چرا خودمان را تخریب می‌کنیم و روش‌های مقابله با این کار را یاد می‌گیریم.

کتاب «از سر راه خودت برو کنار» ترفندهای کاربردی عملی و اثبات‌شده‌ای را به ما یاد می‌دهد که با استفاده از آن‌ها می‌توانیم ۴۰ مانع رفتاری که جلوی موفق شدن ما را می‌گیرند، تغییر دهیم.

از جمله موانع مهمی که به ما اجازه نمی‌دهند تا به اهدافمان برسیم و پیشرفت کنیم؛ حسادت، وسواس، عصبانیت، دست دست کردن، اجبار، احساس گناه و خوب عمل نکردن.

با خواندن کتاب «از سر راه خودت برو کنار» نه تنها موفق می‌شویم که این موانع را از سر راهمان کنار بزنیم، بلکه راه و روش مقابله با چندین مانع ذهنی دیگر و تغییر دادن آن‌ها را هم یاد می‌گیریم.

---------------------------------------------------------------

کمی درباره‌ی «مارک گلستون» و «فیلیپ گلدبرگ»، نویسنده‌های این کتاب

«مارک گلستون» روانپزشک، نویسنده و مشاور موفق آمریکایی است. او یک مشاور حرفه‌ای است که به مدیران اجرایی، مسئولان و کارکنان شرکت‌ها می‌کند تا بتوانند از سر راه خود کنار بروند و با توجه به مهارت‌ها، استعدادها و توانایی هایشان شایسته به موفقیت‌های بزرگی برسند.

گلوستون در سال‌های ۲۰۰۴-۲۰۰۵ به عنوان یکی از روان‌پزشکان برتر آمریکا انتخاب شد. علاوه بر این او با شرکت‌های مطرحی همکاری می‌کند، از جمله: جنرال الکتریک، دیزنی، کداک و اف‌بی‌آی.

«فیلیپ گلدبرگ» نویسنده، رمان‌نویس و فیلم‌نامه‌نویس است و در نوشتن کتاب «از سر راه خودت برو کنار» با «مارک گلستون» همکاری کرده است. علاوه بر این کتاب، او شانزده کتاب دیگر هم نوشته است.

---------------------------------------------------------------

چند جمله‌ی برگزیده از این کتاب

برای اینکه کمی بیشتر با فضای کتاب آشنا شوید، چند جمله از آن را در ادامه‌ی مطلب ارائه می‌کنیم:

 

  • تا وقتی نپذیرید که یک چیز خراب شده است، نمی‌توانید آن را درست کنید. مرز بین رک بودن و تند و تیز بودن، دفاع کردن از حق و حاضرجوابی، مصمم بودن با لجباز بودن، حساس بودن و ظاهر ساز بودن، فی البداهه کار انجام دادن و از روی هوس کاری انجام دادن، یک خط بسیار باریک است. شناختن این تفاوت‌ها، به معنای فهمیدن حقیقت درباره‌ی رفتار خود شماست. همین شناخت اولین گام برای ایجاد یک تغییر مثبت است.

 

  • یکی از نشانه‌های مهمی که به ما هشدار می‌دهد باید تغییر کنیم؛ ناراحت و افسرده بودن در مناسبت‌های خاص است؛ مثل: جشن تولد، سال نو، سالگرد ازدواج، تاریخ شروع کار و … اگر در چنین زمان‌هایی به جای احساس پیشرفت، حس رکود، ساکن بودن و پسرفت دارید و یا حس می‌کنید از نقطه‌ای که در نظر داشتید، خیلی فاصله دارید، به طور جدی به تغییر دادن شرایط خود فکر کنید.

 

  • با نزدیک شدن به کسانی که به آن‌ها حسادت می‌کنید، می‌توانید همه‌ی ابعاد زندگی‌شان را ببینید نه فقط بخش‌هایی که به آن‌ها حسادت می‌کنید. ممکن است متوجه شوید که آن‌ها عیب‌ها و مشکلات، بیماری، ازدواج ناموفق، فرزند ناخلف و یا دشمن‌هایی دارند که هیچوقت تصورش را هم نمی‌کردید. علاوه بر این متوجه خواهید شد با وجود اینکه سرنوشت بعضی جاها روی خوبش را به آن‌ها نشان داده، اما مشکلات و سختی‌هایی در زندگی‌شان دارند که شما تا به حال تجربه نکردید. حتی در بعضی شرایط ممکن است بفهمید که در واقع آن‌ها هستند که به شما حسادت می‌کنند!

---------------------------------------------------------------

نظرات برخی از خوانندگان و افراد مطرح درباره‌ی کتاب «از سر راه خودت برو کنار»

خواندن نظرات خوانندگان یک کتاب به ما کمک می‌کند تا بیشتر با فضای آن آشنا شویم. به همین خاطر قصد داریم چند نظر از خوانندگان و یا افراد مطرح را درباره‌ی این کتاب با هم بخوانیم.

 

  • انسان‌ها همه با هم فرق می‌کنند. هر کدام در زمینه‌ی خاصی مهارت دارند، مثلا برخی روشن‌فکر هستند و برخی از نظر عاطفی قوی هستند. ما نمی‌توانیم همه چیز را با هم داشته باشیم یا همزمان در چند مهارت متفاوت متخصص و صاحب نظر باشیم. اما نکته جالب این است که ما می‌توانیم بسازیم، تکامل پیدا کنیم و در نهایت تغییر کنیم. کتاب «از سر راه خودت برو کنار» به ما یاد می‌دهد تا موانع ذهنی‌مان را کنار بزنیم، افکار منفی‌مان را تغییر دهیم و در نهایت به اهدافمان برسیم.

 

  • من این کتاب را خیلی دوست داشتم. ترفندهای کاربردی خوبی به من یاد داد تا بتوانم دست از خود تخریبی بردارم. هیچوقت احساس نمی‌کردم که توانایی‌هایم بتوانند باعث موفقیت من شوند. کمبود اعتماد به نفس، حتی اجازه‌ی فکر کردن به آرزوها و اهدافم را از من گرفته بود. با خواندن کتاب «از سر راه خودت برو کنار» ترفندهایی یاد گرفتم که دارم آن‌ها را در زندگی‌ام پیاده می‌کنم. تا اینجای کار که خیلی تاثیرگذار بوده! به همین خاطر خواندنش را به شما هم توصیه می‌کنم.

 

  • من نمی‌گویم این کتاب قرار است زندگی شما را زیر و رو کند و وقتی آن را می‌خوانید تبدیل به یک آدم دیگر شوید. کاملا واضح است، اگر کسی اضطراب شدید و بیمارگونه دارد، باید به دنبال درمان و دارو باشد و نه تنها این کتاب، بلکه هیچ کتاب دیگری نمی‌تواند ۱۰۰ درصد به او کمک کند. اما اگر مشکلات شما بسیار حاد و شدید نیست، این کتاب راهنمای خوبی است که به کمک آن می‌توانید به خواسته‌هایتان برسید.

 

  • در این کتاب ترفندهای عملی و قدرتمندی وجود دارد که به ما کمک می‌کند تا زندگی پربارتر و موفق‌تری داشته باشیم. - هارولد بلومفيلد، نویسنده

---------------------------------------------------------------

چه کسانی باید این کتاب را بخوانند؟

همه‌ی انسان‌ها عاشق پیشرفت، موفقیت و رسیدن به اهدافشان هستند. آیا شما کسی را می‌شناسید که بخواهد شکست بخورد؟!

انقدر جواب سوال مشخص است که شاید پرسیدنش خیلی مسخره به نظر برسد! با وجود اینکه همه به موفق شدن علاقه دارند، ولی همه نمی‌توانند موفق شوند.

این موفق نشدن هم دلایل زیادی دارد، اما دوتا از مهم‌ترین دلایلش هجوم افکار منفی و خود تخریبی ماست. با خواندن این کتاب متوجه می‌شویم که چطور موانع ذهنی را کنار بزنیم و به اهدافمان دست پیدا کنیم.

کتاب «از سر راه خودت برو کنار» به ما یاد می‌دهد که به جای اینکه با خودمان دشمنی کنیم، خودمان را دوست داشته باشیم و رفیق صمیمی خودمان باشیم. خواندن این کتاب جذاب را به هیچ عنوان از دست ندهید.

دیدگاه کاربران

هیچ دیدگاهی برای این محصول نوشته نشده است.