کتاب صوتی از خوب به عالی

جیم کالینز
  • گوینده: حجت یوسفی, سمانه مبلغ حسینی
  • مدت زمان: 397 دقیقه
  • ناشر صوتی: رادیو مثبت

148,000 تومان

آنچه خواهید شنید

معرفی کتاب صوتی «از خوب به عالی»

کتابی کاربردی که ما را برای رسیدن به وضعیت عالی کمک می‌کند.

 

خوب بودن دشمن پیشرفت است! شاید این جمله در نگاه اول خیلی عجیب و غریب به نظر برسد، ولی کمی بیشتر به آن فکر کنید. ما مدرسه‌های عالی زیادی نداریم، چون مدارس خوب داریم؛ شرکت عالی نداریم چون شرکت خوب داریم. کلید موفقیت و پیروزی عالی بودن است! چطور باید از خوب به عالی و نوک قله‌ی موفقیت برسیم؟ اصلا چرا باید این کار را انجام دهیم؟

در این مقاله می‌خواهیم کتابی را به شما معرفی کنیم که نه تنها جواب این سوالات را به شما می‌دهد، بلکه ترفندها و نکات کاربردی را در دل مثال‌ها یاد می‌دهد که با اجرا کردن آن‌ها می‌توانید مسیر خوب به عالی را بسیار بهتر پیش بروید. کتابی که قصد داریم معرفی کنیم: کتاب «از خوب به عالی» نوشته‌‌ی «جیم کالینز».

---------------------------------------------------------------

کمی درباره‌ی نویسنده‌ی این کتاب

قبل از اینکه کتاب پرفروش و خواندنی «از خوب به عالی» را معرفی کنیم، کمی با «جیم کالینز» نویسنده‌ی آن آشنا شویم‌. او نویسنده، سخنران و مشاور آمریکایی در حوزه‌ی مدیریتی است.

او مدرک کارشناسی ریاضی و MBA را از داشنگاه استنفورد گرفت. کالینز چهل سال به صخره نوردی مشغول بوده و به خلاقیت، خطرپذیری و امتحان راه‌های نرفته اعتقاد دارد.

کتاب «از خوب به عالی» یکی از پرفروش‌ترین و بهترین کتاب‌های حوزه‌ی کسب و کار، نوشته‌ی اوست. فروش این کتاب در زمان انتشارش به بیش از چهار میلیون نسخه رسید که برای کتاب‌های حوزه‌ی کسب و کار رقمی فوق‌العاده است. این کتاب به بیش از بیست زبان زنده‌ی دنیا ترجمه شده است.

نشریه فوربس در سال ۲۰۱۷، نام کالینز را در فهرست صد مغز زنده‌ی کسب و کار در سطح جهان قرار داده است. 

---------------------------------------------------------------

موضوع اصلی کتاب «از خوب به عالی» چیست؟

همانطور که کمی قبل تر گفته، خوب بودن برای موفق شدن کافی نیست. کلید رسیدن به موفقیت حرکت در مسیر خوب به عالی و عالی بودن است.

ایده‌ی اصلی نوشتن این کتاب از سوالی آمد که ذهن کالینز را برای سال‌ها درگیر کرده بود. آیا شرکت‌های متوسط و یا حتی بدی وجود دارند که در عملکرد خود تغییر ایجاد کنند و به موفقیت برسند؟

اگر چنین چیزی ممکن است، آن‌ها چه ترفندهایی داشتند که توانستند موفق شوند؟ چه ویژگی‌هایی باعث می‌شود یک شرکت خوب به یک شرکت عالی تبدیل شود؟

«جیم کالینز» و تیمش برای نوشتن این کتاب حدود ۵ سال زمان گذاشتند. آن‌ها در این مدت، تاریخچه بیست و هشت شرکت مختلف را تجزیه و تحلیل کردند.

پس از غربال کردن این کوه اطلاعات و هزاران صفحه مطالعه، به عوامل مهم و کلیدی‌ای دست پیدا کردند که به ما توضیح می‌دهد چرا بعضی از شرکت‌ها موفق می‌شوند و بعضی شرکت‌های دیگر سال‌های سال درجا می‌زنند.

نتایج پنج سال کار تحقیقی آن‌ها بسیاری از خوانندگان را شگفت‌زده کرد. تقریبا در همه‌ی زمینه‌های عملکردی و مدیریتی ترفندهایی ارائه می‌شود که مسیر را برای شما روشن می‌کند و توضیح می‌دهد که چگونه می‌توانید از خوب بودن به عالی بودن برسید.

یکی از ویژگی‌های خوب این کتاب روان و ساده بودن آن است. نویسنده با مثال‌هایی واقعی موضوعات را به خوبی برای خوانندگان توضیح می‌دهد. با توجه به توضیحاتی که درباره‌ی موضوع اصلی کتاب دادیم، شاید با خودتان فکر کنید که کتاب «از خوب به عالی» فقط برای مدیران و صاحبان کسب‌ و‌ کار مناسب است؛

اما اینطور نیست. این کتاب راز رسیدن به عالی‌ ترین جایگاه انسانی و تفکر خلاق را به ما یاد می‌دهد.

---------------------------------------------------------------

شما جوجه تیغی هستید یا روباه؟!

یکی از محققان انسان‌ها را بر اساس یک ضرب المثل یونانی به ۲ دسته تقسیم کرده است: جوجه تیغی و روباه. این ضرب المثل می‌گوید: روباه چیزهای زیادی بلد است اما در مقابل، جوجه تیغی فقط یک چیز بلد است، ولی به بهترین نحو ممکن.

فرض کنید که یک روباه می‌خواهد یک جوجه تیغی را شکار کند. قطعا به خوبی می‌دانید که روباه نماد مکر و حیله است. او با فریب‌کاری و یک نقشه‌ی تمیز به شکار جوجه تیغی می‌رود.

جوجه تیغی خیلی حیله‌گر نیست و بر خلاف روباه که کارهای زیادی بلد است، فقط یک کار بلد است. او در برابر خطر شکار شدن، تبدیل به یک توپ خاردار می‌شود و به دشمنش تیغ پرتاب می‌کند.

روباه از راه‌های مختلفی این کار را انجام می‌دهد ولی هر بار جوجه تیغی با تیغ‌هایش نقشه‌های او را نقش بر آب می‌کند! چه کسی برنده‌ی ماجراست؟ روباه که چندین کار مختلف بلد است یا جوجه تیغی که یک کار را به بهترین نحو ممکن بلد است؟

روباه‌ها اهداف زیادی را در یک زمان دنبال می‌کنند. آن‌ها دنیا را در پیچیدگی‌هایش می‌بینند. هر کاری را امتحان می‌کنند و هیچ‌وقت به یک چیز واحد فکر نمی‌کنند.

اما در مقابل، جوجه تیغی‌ها پیچیدگی‌های دنیا را ساده و خلاصه می‌کنند. آن‌ها فقط یک هدف را دنبال می‌کنند و برای تمام چالش‌های زندگی‌شان یک راه حل واحد دارند.

افراد و شرکت‌های موفق هم دقیقا مثل جوجه تیغی عمل می‌کنند. آن‌ها فقط یه کار را بلد هستند، ولی به بهترین نحو ممکن.

شرکت‌های ناموفق و ناپایدار مثل روباه کارهای زیادی بلدند اما در هیچ کدام به سطح عالی نمی‌رسند. اینکه سال‌ها یا حتی دهه‌ها مشغول به انجام کاری باشید، لزوما به این معنی نیست که می‌توانید در آن کار بهترین باشید.

اگر نتوانید در کارتان بهترین باشید، قطعا نمی‌توانید یک فرد یا شرکتی موفق باشید.

یکی از مباحث جذابی که «جیم کالینز» در کتاب «از خوب به عالی» مطرح می‌کند، اصل جوجه تیغی است. این مفهوم بسیار ساده و روشن است و سه بند مهم دارد:

۱. در چه کاری می‌توانید بهترین دنیا باشید؟ و به همین ترتیب، در چه کاری نمی‌توانید بهترین دنیا باشید؟

۲. چه کاری برای شما سودآوری دارد؟ همه‌ی افراد و شرکت‌های موفق می‌دانند که چه کاری برایشان سودآوری بالا و همیشگی دارد.

۳. به چه کاری علاقه دارید؟ افراد و شرکت‌های موفق روی فعالیت‌هایی تمرکز می‌کنند که به آن علاقه دارند.

اگر به دنبال موفق شدن هستید، مثل جوجه تیغی عمل کنید!

---------------------------------------------------------------

نظرات برخی از خوانندگان در خصوص کتاب «از خوب به عالی»

در این بخش قصد داریم نظرات برخی از خوانندگان را در خصوص کتاب «از خوب به عالی» بخوانیم:

 

  • کتابی بی‌نظیر! تغییر مسیر در زندگی روزانه و عادی من با خواندن این کتاب آغاز شد. از زمانی که خواندن این کتاب را شروع کردم، موفقیتم در هر زمینه‌ای چند برابر شد. من همه‌ی این پیروزی‌ها را به خواندن این کتاب مدیونم.

 

  • اگر الان یا در آینده‌ای نزدیک قصد ساختن یک کسب و کار جدید را دارید و یا صاحب یک کسب و کار یا شرکت هستید، پیشنهاد می‌کنم که حتما از اطلاعات کارشناسی و کاربردی کتاب از خوب به عالی برای ساختن سازمانی کارآمد و ماندگار استفاده کنید.

 

  • هر کسی که به دنبال ساختن چیزی خوب، بهتر یا عالی است، باید این کتاب را بخواند. به طور قطع به شما می‌گویم که این کتاب ارزش چند بار خوانده شدن را هم دارد. کتابی عالی که از آمارهای دقیق و درست استفاده کرده است تا خوانندگانش را تشویق کند که به سمت عالی شدن حرکت کنند.

---------------------------------------------------------------

چند جمله‌ی جذاب و خواندنی از این کتاب

برای اینکه کمی بیشتر با فضای کتاب از خوب به عالی آشنا شوید، قصد داریم چند جمله‌ی جذاب و خواندنی از آن را ارائه کنیم:

 

  • تکنولوژی به تنهایی عامل اصلی موفقیت یا شکست نیست. اما اگر از تکنولوژی روز عقب باشید، قطعا نمی توانید به سطوح عالی برسید.

 

  • وقتی یک دفعه موقعیت موفق شرکت‌ها را می‌بینیم، فکر می‌کنیم که آن‌ها یک شبه به سطوح عالی رسیدند. ما تلاش‌هایشان را نمی‌بینیم و نمی‌فهمیم که موفقیت پایدار، یک پروسه‌ی تدریجی است. ما فقط ظاهر شرکت‌ها را می‌بینیم اما از باطن آن‌ها هیچ اطلاعی نداریم.

 

  • یکی از اساتید دوست‌داشتنی من تاکید می‌کرد که برترین دانشجو کسی است که سخنان استادش را تمام و کمال باور نمی‌کند و آن را بررسی و ارزیابی می‌کند. او همچنین می‌گفت: نباید مطلبی را فقط به این دلیل که مورد پسند ما نیست، رد کنیم.

 

  • روراست می‌گویم که نمی‌دانم این اتوبوس را به کدام سو هدایت می‌کنیم؛ اما این را می‌دانم که اگر افراد نامناسب را از اتوبوس پیاده کنیم و افراد مناسب را در صندلی‌های مناسب بنشانیم، می‌توانیم هدفی برجسته و ارزشمند برای خود تعیین کنیم.

---------------------------------------------------------------

چه کسانی باید این کتاب را بخوانند؟

همانطور که قبل‌تر هم گفته شد، همه‌ی کسانی که قصد دارند در آینده کسب و کار خودشان را ایجاد کنند و یا کسانی که الان سازمان و شرکت خود را دارند، حتما و در اولین فرصت کتاب «از خوب به عالی» را مطالعه کنند.

البته باید به یک نکته‌ی مهم اشاره کنیم و آن هم این است که کتاب فقط برای صاحبان مشاغل نوشته نشده است، بلکه هدف اصلی نویسنده این است که همه‌ی خوانندگان حرکت کردن از خوب بودن به سمت عالی بودن را یاد بگیرند و آن را اجرایی کنند.

بنابراین مطالعه‌ی این کتاب را به همه‌ی کسانی که می‌خواهند با حرکت کردن به سمت عالی بودن به موفقیت برسند، توصیه می‌کنیم.

دیدگاه کاربران

هیچ دیدگاهی برای این محصول نوشته نشده است.