کتاب صوتی مردان مریخی زنان ونوسی

جان گری
  • مترجم: تیم ترجمه رادیو مثبت
  • گوینده: مهبد قناعت پیشه
  • مدت زمان: 1 ساعت و 27 دقیقه
  • ناشر صوتی: رادیو مثبت
(دیدگاه 4 کاربر)

38,000 تومان

آنچه خواهید شنید

درباره کتاب صوتی مردان مریخی زنان ونوسی:

زنان و مردان راه درستِ حمایت از هم‌دیگر را خوب بلد نیستند. مردان کارهایی انجام میدهند که باب طبع آقایان است و زنان هم عکس العمل‌هایی نشان میدهند که خانم‌ها به آن نیاز دارند نه آقایان.

ما به اشتباه فکر می‌کنیم که اگر شریک زندگیمان عاشق ماست باید عین رفتاری که ما با او داریم را با ما داشته باشد!

• با پذیرفتن تفاوت‌ها، راه حل‌های خلّاقانه‌ای پیدا شده و به ما کمک می‌کنند حمایت از کسانی که برایمان عزیز هستند را یاد بگیریم.

• ریشه‌ی اختلافات زناشویی که ظاهراً برسر پول، تصمیمات هم‌دیگر و مسئولیت‌های خانه است، در اصل به این موضوع برمی‌گردد که زوجین فکر می‌کنند مورد کم توجّهی قرار گرفته‌اند.

وقتی مردی احساس کند که هدفِ همسرش اصلاح کردن رفتار او نیست، خیلی زودتر سراغ نظرخواهی از همسرش می‌آید!

• مردان باید به این نکته توجه کنند که فقط با گوش دادنِ علاقه‌مندانه هست که می‌توانند همسرشان را حمایت کنند. مرد نمی‌داند که در نزد زن صحبت درباره‌ی مشکلات الزاماً به منظور پیدا کردن راه حل نیست به‌خاطر آرام شدن است!

کتر جان گری (متولد ۲۸ دسامبر، ۱۹۵۱) روانشناس، مشاور خانواده، مدرس ، نویسنده، متخصص در امور درمان، سردبیر ژورنال "خانواده"، عضو هیات مشاوران انجمن بین المللی خانواده و ازدواج و فارغ التحصیل رشته روان شناسی از دانشگاه کلمبیا پاسیفیک امریکا است. وی که متخصص در رشته روان شناسی روابط خانوادگی است، یکی از ۱۶ متخصص در رشته های مربوط به توریسم بهداشت و سلامت است.

کتاب او با عنوان "زنان ونوسی و مردان مریخی" از پرفروش ترین کتاب ها در دهه گذشته بوده که در زمره تاثیرگذارترین کتاب ها در ۲۵ سال گذشته معرفی شده است. طی ۱۵ سال گذشته این کتاب به ۴۵ زبان زنده دنیا ترجمه شده و حداقل بیش از ۴۰ میلیون نسخه فروش داشته است.

جملاتی کوتاه از کتاب مردان مریخی زنان ونوسی :

• بیشترین موردی که زنان از مردان گلایه دارند مربوط به این است که مردان به حرف‌های آن‌ها گوش نمی‌دهند.

• وقتی زنان (ونوسی‌ها) برای تسکین اولویّتشان یعنی درک احساساتشان حرف می‌زنند، مردان (مریخی‌ها) فکر می‌کنند که زنان نمی‌دانند چه‌کار باید بکنند و کمک می‌خواهند.

• زنان بیشتر رابطه‌گرا و مردان بیشتر هدف‌گرا هستند.

اگر شما یک آقا هستید پیشنهاد می‌کنم گوش دادن به حرف‌های همسرتان را تمرین کرده و مدتی از ارایه‌ی راه‌حل به او خودداری کنید!

• ممکن است مرد در برابر پیشنهاد کمک از طرف زن، احساس اهانت کند، چون برداشتش این است که زن به قابلیت های او برای انجام آن کار اعتماد ندارد و زن نیز از این احساس مرد آگاه نیست.

• وقتی که همه چیز درمورد شما و زندگیتان خوب پیش می‌رود، اما دفعتاً احساس پوچی یا سرخوردگی می‌کنید!

• هنگام سکوتِ مرد، زن بدترین برداشت را دارد،چون زن فقط وقتی حرفی برای گفتن ندارد ساکت است ولی مرد در سکوت به دنبال راه حل است.

• زمانی که زن از مشکلات گلایه می‌کند منظورش متهم کردن مرد نیست.

• خیلی از زنان نمی‌توانند باور کنند که حتی وقتی مردی عاشق آن‌هاست، به طور دوره‌ای نیاز دارد که چند وقتی دور شود تا دوباره به طرفشان بیاید و در نتیجه بی‌اعتماد می‌شوند.

• حمایت مرد به زن کمک می‌کند زودتر مرحله‌ی پایینی احساساتش را طی کرده و اوج بگیرد، چون زن قبل از اوج گرفتن، باید به پایین‌ترین نقطه‌ی عواطفش برسد، این یک چرخه‌ است.

• شما می‌توانید به جای این که احساساتتان را فقط بگویید آن‌ها را بنویسید. با این روش می‌توانید احساسات منفی خود را کنار بگذارید.

• برای مرد تفاوت زیادی بین دو جمله‌ی «میتونی سطل زباله رُو خالی کنی؟» و جمله‌ی «مایل هستی سطل زباله رُو خالی کنی؟» وجود دارد. مرد بیشتر دوست دارد جمله‌ی دوم را بشنود!

بدون هیچ اغراقی "مردان مریخی زنان ونوسی" یکی از آثار جهانی و مرجع در مورد روابط و رفتار زناشویی در قرن ۲۱ است.

خالق این اثر "جان گری"، در این سخنرانیِ استثنایی تمام موارد کاربردی این اثر معروف خود را به دور از حاشیه‌پردازی، به‌صورتی کامل و گلچین شده بیان می‌کند.

هدف از این سخنرانی ریشه‌یابی و کاهش کشمکش‌ها و اختلافات زنان و مردان و تحکیم عشق در روابط زناشویی و متقابل است. از همان لحظه‌ای که مرد و زن هر یک انتظار آن را پیدا می‌کنند که دیگری نیز مثل خود او فکر کند، دوران عشق و عاشقی به پایان می‌رسد. "جان گری" با توضیح تفاوت طرز درک دو جنسِ مخالف، پرده از روی بزرگترین وعجیب‌ترین سوءتفاهم ادراکی بین زن و مرد برمی‌دارد.

مواردی که با شنیدن کتاب مردان مریخی زنان ونوسی به طرزی آسان و مفید خواهید آموخت:

۶ نیاز خاص و سه اشتباه عمده در رابطه‌ی بین زن و مرد

- شکایت اصلی زنان و مردان از هم‌ و راه‌حل هریک
- به‌جای تلاش برای تغییر مردان، این راه کوتاه‌تر را انتخاب کنید!
- طرز درخواست صحیح هر چیز از مردان
- چند راه کاربردی برای مدیریت جرّ‌و‌بحث‌های زناشویی
- توضیح تفاوت‌های چرخه‌ی عاطفی زن و مرد و آموزش رفتار صحیح آن‌ها نسبت به یکدیگر در هر یک از مراحل این چرخه
- آموزش روش‌های رفتاری برای کسب رضایت مرد توسط زن و بالعکس.

 

کتاب صوتی مردان مریخی زنان ونوسی با بررسی تفاوت های جنسیتی زن و مرد به ما این آگاهی را می دهد که به رغم وجود تفاوت می توان با آگاهی از شیوه های برخورد و ارتباط و با همسر زندگی عاشقانه تر و لذت بخش تری را تجربه کرد.

بدون یادگیری این آموزش امکان ندارد زن یا مرد، علت واقعی عدم تفاهم و رفتارهای ناراحت‌کننده‌ی شریک زندگیش را درک کرده و آن‌ها را برطرف کند.

دیدگاه کاربران

  1. sazandehfatemeh986 گفته:

    بازم از این کتاب ها بزارید عالیه .بسیار ممنونم از عوامل رادیو مثبت

  2. Vahid2244 گفته:

    کتاب خوبی بود و خیلی دید خوبی میده به ادم توی روابط- ممنون ازتون بابت تولید این محصول- واقعا گویندگی های کارهاتون عالیه

  3. morteza72 گفته:

    از این کتابها بیشتر بزارید

    • اپراتور یک گفته:

      حتما دوست عزیز

  4. snzb گفته:

    با سلام، واقعا عالی و کاربردی، آدم از گوش کردنش سیر نمیشه