کتاب صوتی قدرت تلخ و شیرین

سوزان کین
  • مترجم: آرزو خلجی مقیم
  • گوینده: فریبا کرمی
  • مدت زمان: 220 دقیقه
  • ناشر صوتی: رادیو مثبت

68,000 تومان

آنچه خواهید شنید

معرفی کتاب صوتی «قدرت تلخ و شیرین»

کتابی که به ما یاد می‌دهد مصیبت‌ها و شکوه زندگی به هم گره خورده‌اند.

 

لحظاتی در زندگی وجود دارد که اتفاقات خیلی شاد و خوبی می‌افتد، ولی ما در ته دل‌مان نوعی غم و اندوه را تجربه می‌کنیم. آیا تا به حال چنین شرایطی برای شما پیش آمده است؟ خوب یا بد، این خاصیت و ویژگی زندگی است. مرگ و تولد، شادی و افسردگی، تاریکی و روشنایی، امید و ناامیدی همه و همه بخش‌های جدانشدنی زندگی انسان‌هاست؛ اما چرا بسیاری از ما ترجیح می‌دهیم که غم‌ها و اندوه‌هایمان را نادیده بگیریم و انکار کنیم؟ این در حالی است که اندوه، قدرت ماست. شاید در ابتدا این جمله کمی عجیب به نظر برسد، اما در واقع اینطور نیست. ما در این مقاله قصد داریم یکی از پرفروش‌ترین کتاب‌های نیویورک تایمز به اسم «قدرت تلخ و شیرین» را معرفی کنیم. کتابی نوشته‌ی «سوزان کین» که پس از مطالعه‌ی آن متوجه عمق و دقت جمله‌ی *اندوه قدرت انسان است* می‌شوید.

 ~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

موضوع اصلی کتاب چیست؟ با خواندن کتاب «قدرت تلخ و شیرین» چه چیزهایی یاد می‌گیریم؟

این کتاب راجع به گرایش مالیخولیایی است که نویسنده به آن تلخ و شیرین می‌گوید. حالا تلخ و شیرین به چه معناست؟

تلخ و شیرین تمایل به داشتن حسرت و احساس دلتنگی است، نوعی آگاهی دقیق از گذر زمان و کنجکاوی شادی آفرین درباره‌ی زیبایی‌های این دنیا.

کتاب «قدرت تلخ و شیرین» درباره‌ی این است که بپذیریم نور و تاریکی، غم و شادی و تولد و مرگ همسایه‌ی دیوار به دیوار همدیگر هستند و پیوند خیلی عمیقی با هم دارند. «سوزان کین» نویسنده‌ی این کتاب به ما یاد می‌دهد که چطور غم و اندوه را بپذیریم، آن‌ها را تبدیل به هنر کنیم و با دردهایمان مقابله کنیم. به طور کلی باید بگوییم که او نقشه راه کامل و جامعی برای مواجهه با غم و اندوه برای زندگی ارائه می‌دهد.

نویسنده در کتابش با تحقیق، داستان‌گویی و خاطرات سعی کرده متوجه شود که چرا ما انسان‌ها غم و حسرت را تجربه می‌کنیم. از طرف دیگر او به ما یاد می‌دهد که چطور تلخی‌ها و شیرینی‌های زندگی را در کنار هم بپذیریم و آن‌ها را به هنر، عشق و تعالی تبدیل کنیم. این دقیقا همان کاری است که یک موسیقی غمگین با روح ما انجام می‌دهد.

یکی از مهم‌ترین مسائلی که در این کتاب درباره‌اش صحبت می‌شود این است که نباید غم و اندوه‌مان را نادیده بگیریم، چرا که ممکن است به شکل ناهنجاری‌های دیگر مثل تسلط، تعصب و غفلت بروز پیدا می‌کند. اگر بپذیریم که همه‌ی انسان‌ها به ماهیت زیان و رنج آگاهی دارند، ورق برمی‌گردد.

ایده‌ی تبدیل کردن درد به خلاقیت، پویایی و عشق، نکته‌ی اصلی این کتاب است.

 ~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

با خواندن کتاب «قدرت تلخ و شیرین» چه چیزهایی یاد می‌گیریم؟

«سوزان کین» در این کتاب با داستان‌های خواندنی و مطالعات و تحقیق‌های علمی به سوالات جذاب و مهمی پاسخ می‌دهد؛ از جمله اینکه:

  • چطور می‌توانیم درد را به خلاقیت، ثبات و عشق تبدیل کنیم؟
  •  چرا ما مشتاق عشق کامل و بی قید و شرط هستیم؟
  • آیا خلاقیت با اندوه، اشتیاق و تعالی ارتباط دارد؟
  • چطور می‌توانیم با اندوه عشق از دست رفته کنار بیاییم؟
  • چطور می‌توانیم در یک استبداد مثبت زندگی و کار کنیم؟
  • چطور می‌توانیم مثبت اندیشی را در کار و بخش‌های دیگر زندگی لحاظ کنیم؟
  • آیا می‌توانیم تلاش کنیم برای همیشه زنده بمانیم؟
  • آیا باید به اندوه و ناپایداری غلبه کرد؟

آیا ما درد را از والدین و اجداد خودمان به ارث می‌بریم؟ و اگر اینطور است، آیا اندوه ما به نسل‌های بعد هم منتقل می‌شود؟

پاسخ این سوالات به ما یاد می‌دهد که دلیل غم و اندوه‌مان را متوجه شویم، آن‌ها را بپذیریم و به عشق و هنر تبدیل‌شان کنیم.

 ~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

چه کسانی باید این کتاب را بخوانند؟

اگر تا به حال فکر کرده‌اید که چرا موسیقی غمگین را دوست دارید، چرا حس کرده‌اید که در هوای بارانی آرامش دارید یا چیزی به شما الهام می‌شود، چرا به موسیقی، هنر و طبیعت واکنش نشان می‌دهید، و ...

اگر پاسخ‌تان به این سوال‌ها مثبت است در اولین فرصت کتاب «قدرت تلخ و شیرین» را بخوانید. به طور کلی مطالعه‌ی این کتاب را به همه‌ی کسانی که به دنبال این هستند که دلیل غم و اندوه‌های زندگی‌شان را پیدا کنند و آن‌ها را تبدیل به خلاقیت و تعالی کنند، باید این کتاب را بخوانند.

پس از مطالعه‌ی این کتاب شما دیگر غم و اندوه‌هایتان را پنهان نمی‌کنید و یاد می‌گیرید که زندگی با وجود همین تلخی و شیرینی‌های همزمانش معنا گرفته است.

دیدگاه کاربران

هیچ دیدگاهی برای این محصول نوشته نشده است.