کتاب صوتی زندگینامه ویلیام دورانت | موسس کمپانی جنرال موتورز

رایج ترین روشی که مردم برای نادیده گرفتن قدرت خود به کار می برند این است که فکر می کنند قادر به انجام دادن هیچ کاری نمی باشند. اما زندگی ویلیام دورانت، یکی از پیشگامان برجسته صنعت خودرو در ایالات متحده آمریکا، این گونه پیش نمی رود.او کسی است که سیستم مرکزی چند برندی خودرو ها را در شرکت ها ایجاد کرد. او کسی است که به عنوان موسس جنرال موتورز شناخته می شود و بسیار محبوبیت دارد.

ویلیام دورانت در یک خانواده ثروتمند در بوستون متولد شده و دارای چندین شرکت از جمله جنرال موتورز، که با همکاری فردریک ال اسمیت تاسیس شده و همچنین شورلت که با لویس شورلت همکاری داشته است، می باشد. او به درس و مطالعه علاقه ای نداشت و از دبیرستان اخراج شد و در فروشگاه الوار پدر بزرگش مشغول به کار شد.
تا سال ۱۸۸۵، ویلیام با جوزیا دورت شریک شد تا شرکت کلد واتر رود کارت را تاسیس کنند. او به عنوان فروشنده سیگار در میشیگان مشغول به کار شد و بعدها شروع به فروش درشکه کرد.

کتاب صوتی رایگان موسس جنرال موتورز:

ویلیام چندین وسیله نقلیه مقرون به صرفه به خط تولید خود، اضافه کرد و این کار طی چندین سال باعث سودآوری برای شرکت شد. سال ۱۹۲۰ بیش ترین موفقیت برای ویلیام به دست آمد زیرا او بازیگر اصلی وال استریت شد. هرچند این تلاش هزینه زیادی داشت و نهایتا در سال ۱۹۳۶ ورشکسته شد. این زمان برای ویلیام و خانواده اش دوران سختی بود که زندگی خود را در یک پانسون به همراه خانواده اش گذراند. ویلیام درسال ۱۹۴۲ از یک سکته مغزی رنج می برد و همین موضوع او را بی اعتبار می ساخت. در سال ۱۹۴۷، ویلیام در نیویورک درگذشت اما همچنان از او به عنوان افسانه اتومبیل یاد می شود، یک نابغه استثنائی که سختی ها را به موفقیت تبدیل کرد.

دیدگاه‌ها 6