کتاب صوتی زندگینامه پیترو فریرو | خالق نوتلا

«نوتلا» را «پیترو فریرو» (متولد ۱۹۲۵ – ایتالیا ) که یک کلوچه‌ساز و شیرینی‌پز بود درشرکت «فررو» تهیه کرد.
در آن زمان براثر جنگ جهانی دوم، کاکائو کمیاب بود و به همین دلیل «فررو» کاکائو رابا فندق برشته شده، روغن کاکائو و روغن گیاهی مخلوط کرد تا یک خوراکی جدید به صرفه برای مالیدن روی نان به نام «پاستا جون دوجا» تهیه کند.

دانلود کتاب صوتی خالق نوتلا:

در فوریه ۱۹۴۶، میلادی ۶۶۰پوند از این محصول فروخته شد. خالق نوتلا برای اینکه بتواند جوابگوی این همه تقاضاباشد، با کشاورزان محلی صحبت کرد تا بیشتر به تولید فندق بپردازند. در سال ۱۹۴۶ فررو محصول «سوپر کرم جون دوجا» را تهیه کرد که ارزان‌تر بود.

این خوراکی آن قدر مورد استقبال قرار گرفت که سوپر مارکت‌های ایتالیا سرویس جدیدی را برای مشتریان خود به نام آغشتن راه انداختند. کودکان ایتالیایی می‌توانستند با یک تکه نان به این سوپر مارکت‌ها بروند. و سراغ این سرویس را بگیرند و سپس خدمه سوپر مارکت با یک چاقو نان بچه‌ها را شکلاتی می‌کردند.

در سال ۱۹۶۴،‌این خوراکی به «نوتلا» تغییر نام داد و بازاریابی برای آن در خارج از ایتالیا آغاز شد. امروزه «نوتلا» پرطرفدارترین غذای خامه مانند در اروپا به شمارمی‌رود.

در آلمان «نوتلا» پرطرفدارترین غذای صبحانه است. در ایتالیا و فرانسه نیز «نوتلا»پس از بازگشت از مدرسه در بین دانش‌آموزان محبوب است.

تخم مرغ شانسی

ازمارک‌های معروف این شرکت Ferrero Rocher،Nuttella و همچنین Kinder Eggs یا همان تخم‌مرغ شانسی را می‌توان نام برد.
تخم‌مرغ شانسی‌های «فررو» در سال ۱۹۷۴ روانه بازار شد. تخم‌مرغ شانسی‌ها شکلاتی هستند و داخل آنها اسباب‌بازی مخصوص کودکان قراردارد که معمولاً جنبه کلکسیونی برای بچه‌ها دارد و همین باعث می‌شود که مدام به خرید آنها علاقه پیدا کنند. هر چند طعم خوشمزه آنها را نیز نباید فراموش کرد.

در آمریکا فروش «Kinder Eggs» در صورتی که داخل آن اسباب‌بازی باشد از سوی دولت آمریکا به خاطر مسایل ایمنی ممنوع شده است. درعوض در این تخم‌مرغ‌های شکلاتی،شکلات قرار دارد. خیلی از بزرگسالان اروپایی نیز به جمع‌آوری اسباب‌بازی داخل تخم‌مرغ‌ها علاقه دارند و حتی بازاری نیز برای آن تهیه شده است. مخصوصاً در آلمان چنین بازاری طرفداران زیادی دارد.

دیدگاه‌ها 11

    poupirz.edu

    سلام، خیلی ممنون از زحماتتون برای تهیه، ترجمه و اشتراک این مطالب بسیار با ارزش.
    خواستم یه اصلاحیه در مورد این مطلب بدم: نام سازنده نوتلا، مایکل Michele هست و Pietro پسر ایشون هست که بعد از فوت پدر ،۲۰۱۵، مدیریت شرکت رو بعهده گرفته!
    https://en.wikipedia.org/wiki/Michele_Ferrero
    باز هم ممنون از زحماتتون

    djami.vahid

    من بیشتر با موبایل به سایت شما سر میزنم و واقعا از فایل های صوتی شما استفاده میکنم...ممنون از همه ی دوستانی که زحمت میکشن.انشالله مشکل بقیه مراجعه کنندگان به سایت هم حل بشه.موفق باشید عزیزان رادیو مثبت

      محمد دهکردی

      مشکل برطرف شد دوست عزیز

      محمد دهکردی

      مشکل برطرف شد دوست عزیز

    saraban48

    با سلام به نظرم این یک ضعف بزرگ در سایت باشد شماهیچ لینک دانلودی برازندگی مشاهیر قرارنداده اید در صفحه و مخاطب مجبوراست ایمیلش را وارد کند وبعدازصفحه ایمیل زندگی نامه را بشنود چرا و مثلا این یک دروغ است به مخاطب در صفحه اصلی میگویید لینک دانلود درصورتی که به صفحه دیگری منتقل میشویدکه باید ایمیل بدهید

      محمد دهکردی

      مشکل برطرف شد دوست عزیز

سبد خرید