کتاب صوتی زندگینامه پیر امیدیار | بنیان گذار بزرگترین حراج اینترنتی جهان ebay

در این مقاله از سایت رادیو مثبت، مرجع دانلود کتاب های صوتی موفقیت، قصد داریم شما را با زندگی نامه پیر امیدیار ، مدیر موفق ایرانی الاصل آشنا کنیم. با ما تا پایان این مقاله همراه باشید.

کودکی و تحصیل پیر امیدیار:

«پیر (پی‌یِر) مُراد امیدیار» در ۲۱ ژوئن ۱۹۶۷ در پاریس فرانسه متولد شد. پیش‌تر نامش پرویز بود که بعد از مهاجرت به آمریکا تغییرش داد. والدین ایرانی پیر برای تحصیل به فرانسه آمده بودند که آن‌جا با هم آشنا شده و ازدواج می‌کنند. مادرش «الٰهه میرجلالی امیدیار» یک زبان‌شناس به نام و از استادان دانشگاه «سوربون» بود. پدرش جراح اورولوژی بود و با تلاش ستودنی موفق شد در دانشگاه «جانز هاپکینز» ایالات متحده کار پیدا کند. به دلیل کار پدر در ایالات متحده، پیر در کودکی به همراه خانواده به این کشور (ایالت مریلند) مهاجرت می‌کند.

علاقه‌اش به رایانه در دبیرستان «سنت اندرو»ی مریلند و در کلاس نهم شروع شد. اولین برنامه‌ی رایانه‌ایش را در ۱۴ سالگی و در کتاب‌خانه‌ی همین دبیرستان نوشت. سر کلاس‌های مدرسه حاضر نمی‌شد و برای کار با رایانه به آزمایشگاه می‌رفت؛ بارها هم به‌خاطر غیبت جریمه شد. مدیر مدرسه که علاقه‌ی پیر به رایانه و برنامه‌نویسی را دید به جای مقابله با آن تصمیم گرفت در این مسیر هدایتش کند. او از پیر خواست برای کتاب‌خانه‌ی مدرسه برنامه‌ای بنویسد که خودش کارت‌های راهنمای کتاب‌ها را چاپ کند در عوض بابت کارش ساعتی ۶ دلار هم دست‌مزد بگیرد؛ هرچند مبلغ زیادی نمی‌شد ولی همین انگیزه‌ای شد برای تلاش هدف‌مند در این زمینه. امیدیار بعد از دیپلم، تحصیلات دانشگاهی را در «تافتس» (Tufts) ماساچوست گذراند و در رشته‌ی علوم رایانه لیسانس گرفت.

دوران تحصیل و کار پیر امیدیار:

در کتاب صوتی زندگی نامه پیر امید یار گوش خواهید داد که:در دوره‌‎ی لیسانس در یکی از شرکت‌های زیرمجموعه‌ی اپل به نام «کلریس» (Claris) مشغول شد و در آن‌جا برای کمک به برنامه‌نویسان مکینتاش اپل یک برنامه‌ی مدیریت حافظه نوشت. آن برنامه را به‌صورت آنلاین منتشر کرد و از کاربران خواست هر چقدر که می‌توانند بابت نرم‌افزار بپردازند؛ ولی معدود وجوه دریافتی به‌زحمت حتی هزینه‌ی اجاره‌ی صندوق پستی‌اش را تامین کرد.

نقطه عطف زندگینامه پیر امیدیار اینجا بود که او به همراه سه تن از دوستانش در ۱۹۹۱ یک شرکت نرم‌افزاری به نام Ink Development Corp در زمینه‌ی Pen-Computing (رابط کاربری رایانه با استفاده از قلم استایلوس) تاسیس کرد. از دل آن، یک وبگاه تجارت الکترونیک به نام eShop بیرون آمد که بعدا خود شرکت هم به همین نام تغییر داده شد. Pen Computing در آن زمان یک فناوری جالب‌توجه بود ولی این وبگاه eShop آن‌ها بود که توجه شرکت مایکروسافت را به خود جلب کرد. مایکروسافت نهایتا این شرکت را در ۱۹۹۶ از امیدیار و شرکایش خرید.

شروع کار آفرینی موسس ebay:

داستان شکل‌گیری سایت eBay بزرگ‌ترین حراجی آنلاین جهان به تابستان ۱۹۹۵ برمی‌گردد. پیر با «پالما وزلی» نامزد کرده بود؛ پالما کلکسیونر یک نوع بسته‌‌بندی آبنبات به نام Pez بود؛ او که می‌خواست مجموعه‌ی خود را تا حد ممکن کامل کند از پیر کمک خواست.

امیدیار هم مثل هر تازه‌نامزد دیگر خیلی دوست داشت او را هیجان‌زده کند و خودی نشان بدهد یک صفحه در وبگاه شخصی‌اش درست کرد و اسمش را Auction Web (حراجی وب) گذاشت تا مردم از طریق آن کلکسیون خود را برای حراج عرضه کنند.

کتاب صوتی موفقیت شرکت ebay:

پیر می‌گوید: «هیچ‌وقت فکر نمی‌کردم شرکتی راه بیندازم و روزی به موفقیت برسد. تنها انگیزه‌ام این بود که روی فناوری‌های هیجان‌انگیز کار کنم؛ به‌علاوه اصلا این طور نبود که برنامه‌ریزی کرده باشم تا eBay را به یک تجارت بزرگ تبدیل کنم؛ وقتی این اتفاق خودش افتاد من فقط از آن به‌درستی استفاده کردم.»

پیر امیدیار که با «پالما وزلی» ازدواج کرده صاحب سه فرزند است. دارایی او طبق برآورد مجله‌ی فوربز تا سپتامبر ۲۰۱۶ بالغ بر ۸٫۱ میلیارد دلار است و با این دارایی ثروتمندترین ایرانی به‌حساب می‌آید.

برای به دست آوردن موفقیت های بزرگ باید به شخص خاصی تبدیل شد مهم ترین عامل موفقیت پول نیست بلکه تبدیل شدن به کسی است که می تواند چنین ثروتی را بدست آورد و از آن به خوبی بهره ببرند. اما چگونه میتوان به یک شخص پولساز تبدیل شد؟

در کتاب صوتی ویژگی های مدیران موفق به این موضوع پرداخته شده که پیشنهاد میکنیم حتما از آن استفاده کنید.

دیدگاه‌ها 11

      hamidrezayazdani8

      سلام دوست عزیز.
      این بخش پادکست هست که ذاتا کوتاه هستن و سعی میشه در زمان محدود بهترین اطلاعات رو در اختیار شما همراهان گرامی قرار بدیم.
      ممنون از همراهی شما

    club.shaverd

    سلام درود بر شما .هنوز مطالعه نکردم و گوش ندادم .پیشاپیش متشکرم در اسرع وقت نظرم رو میگم

    khmck6

    سلام،ممنون تشکر از مطالب فوق العادتون،اگه ممکنه زندگی نامه استارت آپ های بزرگ و موفق دنیا رو هم بذارید که افراد زیادی مشتاق گوش دادن آنها هستند،مرسی تشکر

    1357_Peyman

    با انرژی حاصل از مطالعه و گوش دادن به فایلهای صوتی و تصویری شما ،بعد از ۳ بار ورشکستگی کامل امروز به شرایط خیلی خوبی زسیدن..امیدوارم همه ایرانیها بتونن از مطالب این وبسایت در مسیر رشد و پیشرفت در همه ابعاد زندگی استفاده کنن..منتظر کارهای جدید و متفاوتتون هستم..
    ارادتمندم

سبد خرید