کتاب صوتی زندگینامه لی کا-شینگ | ثروتمندترین مرد کشور چین

لی کا-شینگ، اژدهای پولساز چینی!

امروزه در چین کمتر کسی است که نام ثروتمندترین مرد چین، لی کا-شینگ را نشنیده باشد، مردی که با توانایی و اراده فولادینش در چند دهه اخیر توانسته است شرکت‌های بزرگی را در هنگ‌کنگ پایه‌ریزی نماید و شعبات آن‌ها را به کشورهای آمریکایی و اروپایی انتقال دهد. این مدیر موفق اخیرا بر اساس رده بندی مجله«Forbes» با سرمایه ای معادل ۱۳ میلیارد دلار به عنوان ثروتمندترین مرد چین و هنگ کنگ شناخته شده است.

کودکی و نوجوانی لی کا-شینگ :

در سال ۱۹۲۸ لی کا-شینگ در چائوزو «chaozhou» کشور چین به دنیا آمد. خانواده او علاقه فراوانی به علم و دانش داشتند و از همین رو تمام فرزندان را از همان سنین کودکی به فراگیری علوم مختلف تشویق می‌کردند. در سال ۱۹۴۰ هنگامی که او ۱۲ ساله بود، پدرش تصمیم گرفت تا محل زندگی خانواده را به هنگ‌کنگ منتقل سازد. اگر چه با مهاجرت خانواده به هنگ‌کنگ آن‌ها از صدمات جنگ و درگیری آن سال‌ها رهایی یافتند، اما اندکی بعد، پدر در بستر بیماری افتاد و سرانجام در سا ۱۹۴۳ جان سپرد.

پس از مرگ پدر:

با مرگ پدر، لی کا-شینگ که فرزند ارشد خانواده بود ناچار به ترک تحصیل و یافتن شغلی مناسب جهت گرداندن اوضاع مالی خانواده و خواهر و برادر کو چکش شد. پسر ۱۵ ساله ابتدا به یک کارخانه بند ساعت‌سازی رفت و مشغول به‌کار شد. چندی بعد در یک فروشگاه لوازم پلاستیکی به‌عنوان فروشنده به کار مشغول شد. اندکی بعد به سبب کار فراوان و لیاقت و ذکاوتی که از خود به نمایش گذارده بود، به‌عنوان مسئول فروش فروشگاه و پس از آن نیز مدیریت اصلی فروشگاه را بر عهده گرفت. در سال ۱۹۵۰ با سرمایه نسبتا قابل قبولی که خود پس‌انداز کرده بود یک کارگاه ساخت لوازم پلاستیکی برای خودش دست و پا کرد و نام آن را چونگ‌کنگ «cheung kong» گذاشت. دیری نپایید که کارگاه کوچک چونگ‌کنگ به یک کمپانی بزرگ ساخت اسباب بازی و گل‌های پلاستیکی تبدیل شد.

لی کا-شینگ، خستگی‌ناپذیر!

در سن ۳۰ سالگی نیز در کنار کمپانی و کارخانه، اقدام به خرید زمین و املاک در هنگ‌کنگ نمود بطوری که در عرض مدت کوتاهی پس از دولت حاکم بر هنگ‌کنگ، او بزرگ‌ترین زمین دار این منطقه شناخته شد. دیگر تقریبا همه مردم با نام او به‌عنوان یک سرمایه‌دار بزرگ آشنا شده بودند.کسی که از سن ۱۵ سالگی با کارگری دریک کارخانه به عرصه تجارت قدم گذارده بود و حال با در اختیار داشتن چهار کمپانی بزرگ و نامدار چئونگ‌کنگ، هاتچیسون وهامپوا، چئونگ‌کنگ اینفراستروکتور و هنگ‌کنگ الکتریک هولدینگز به‌عنوان ثروتمندترین کارآفرین چین و هنگ‌کنگ لقب گرفته بود.

دارایی ها:

کمپانی‌های او هم اکنون در بیش از ۲۴ کشور دنیا چون ایالات متحده، کانادا، انگلستان، آلمان و فرانسه شعبه دارند و بازار کالاهای این کمپانی ها بیش از ۴۵۰ میلیارد دلار برآورده شده است. البته فعالیت لی کا-شینگ در کشورهای دیگر تنها به این موضوع ختم نمی‌شود، انواع هتل، ترمینال‌های مسافری، کارخانجات کوچک محصولات متنوع، کمپانی‌های ارتباطی، کمپانی‌های حمل و نقل و انرژی همه و همه در کنار مستقلات او در کشورهای مختلف از جمله دارایی‌های او محسوب می‌شوند.

پیشنهاد میکنیم برای رسیدن به چنین ثروت رویایی، حتما کتاب صوتی راهنمای ثروتمند شدن رو هم بشنوید.