۹ نکته برای مدیریت تغییرات زندگی

9 نکته برای مدیریت تغییرات زندگی

9 نکته برای مدیریت تغییرات زندگی

تغییر یک کلمه کوچک است که باعث ایجاد ترس در قلب بسیاری از افراد می‌شود. زندگی پر از تغییر است مخصوصا در دنیای تجارت وقتی که تغییری صورت می‌گیرد عده‌ای تحت تاثیر قرار می‌گیرند و نمی‌توانند نقش تعیین‌کننده‌ای در این زمینه داشته باشند، فقط می‌توانند آن را مدیریت کنند.

این ۹ نکته حتی به افرادی که بیش از حد از تغییر می‌ترسند کمک می‌کند تا آرامش خود را حفظ و خود را کنترل کنند.

۱- مقاومت نکنید.

تغییرات اجتناب‌ناپذیرند و شما باید آنها را بپذیرید. هر چقدر سریعتر این کار را انجام دهید، این تغییر و تحول خیلی راحت‌تر صورت می‌پذیرد.

۲- نقاط مثبت را پیدا کنید.

حتی تغییرات خیلی سخت و اساسی هم می‌توانند نتایج مثبتی را بوجود بیاورند. وقت خود را با تاکید بر چیزهایی که دوست ندارید، تلف نکنید. به جای آن، بر روی منافع ممکن و فرصت‌های جدید تمرکز کنید که ممکن است در اثر تغییر ایجاد شوند.

۳- یک لیست تهیه کنید.

اگر شما بتوانید جزئیات و نتایج تغییر را مدیریت کنید، احساس بهتری خواهید داشت. بنابراین یک لیست از چیزهایی که به تغییر نیاز دارند تهیه کنید. هر چقدر آمادگی بیشتری داشته باشید، تغییرات کمتر به شما فشار می‌آورند و باعث آزار شما نمی‌شوند.

۴- به سرعت به تغییرات عادت کنید.

سریعا به سمت تغییرات خیز بردارید و با آنها سازگار شوید، این تغییرات می‌توانند روش‌های جدید برای انجام کارها، دفاتر کار جدید، و یا ورود به یک تیم جدید باشند. هرچه سریعتر با تغییرات جدید سازگار شوید به همان سرعت آنها برای شما عادی می‌شوند.

۵- به دیگران هم توجه کنید.

تغییر به ندرت تنها بر روی یک فرد تاثیر می‌گذارد، در اغلب موارد، در یک لحظه عده‌ی زیادی را تحت تاثیر قرار می‌دهد. تغییر به عنوان یک تجربه گروهی هم می‌تواند مثبت باشد و افراد را متحد کند و از طرف دیگر می‌تواند منفی و خسته‌کننده باشد. اکنون تصمیم با شماست که بخواهید در کدام گروه باشید، پس سعی کنید فعالیت‌ها و صحبت‌های خود را مطابق با تصمیم خود پیش ببرید.

۶- در لحظه فقط بر روی یک تغییر تمرکز کنید.

در حالی که ما یاد می‌گیریم تغییرات را بپذیریم و آنها را مدیریت کنیم، پذیرش تغییراتِ بسیار در یک لحظه، حتی برای افرادی که خیلی تغییرپذیر هستند نیز سخت و دشوار است. اگر در محیط کاری خود در حال انجام تغییرات اساسی هستید، هرگز در منزل به صورت همزمان شروع به نوسازی و تعمیر نکنید. مدیریت تغییر در یک بخش از زندگی شما زمانی آسان‌تر است که بخش‌های دیگر همانطور بصورت قبل باقی بمانند.

۷- با خود تمرین صبر و شکیبایی کنید.

وقتی که همه چیز به طور قابل‌توجهی تغییر می‌کند، بپذیرید که فورا نمی‌توانید به همه آنها تسلط پیدا کنید. اگر شما با یک سیستم کامپیوتری به روزرسانی شده سر و کار دارید، یا در بحث تجارت و کسب‌وکار با تغییراتی روبه‌رو شده‌اید، باید بدانید که عادت کردن به شرایط جدید بسیار زمان‌بر است. به خودتان استراحت بدهید، و برای اینکه همه چیز را یک‌شبه یاد بگیرید به خود استرس وارد نکنید.این دقیقا همان مطلبی است که در مقاله ی (چه چیزهایی استرس شما را افزایش می‌دهند) برای شما گفته بودیم.

۸-سوالات سازنده بپرسید.

سوالاتی از خود بپرسید که تغییرات مثبت ایجاد می‌کنند، مثل اینکه چطور می‌توانم به آسان‌تر شدن روند تغییر و تحول کمک کنم؟ از پرسیدن چراها خودداری کنید، و به جای آن یاد بگیرید تا به سمت جلو حرکت کنید و راحت‌تر با تغییرات کنار بیایید.

۹-کنترل اوضاع را بدست بگیرید.

تغییر در زندگی افراد، امری استرس‌زاست، زیرا حس کنترل فرد را تهدید می‌کند. به احساسات ضعیف اجازه ندهید تا به شما فشار بیاورند، با چالش‌های جدید روبرو شوید، و آنها را در مسیر اهداف خود کنترل کنید. این حس کنترل مجدد به شما احساس قدرت می‌دهد، بنابراین دیگر به تغییرات اجازه نمی‌دهید تا به شما غلبه کنند. در عوض از طریق سخت‌کوشی و عزم راسخ این شما هستید که بر تغییرات غلبه می‌کنید.

آیا ﺗﺎ به ﺣﺎل برای شما هم پیش آمده که ﺩﺭ ﺩﻭﺭﺍنی ﻗﺮﺍﺭ ﺑﮕﯿﺮﯾﺪ ﮐﻪ بیرﻭﻥ ﺁﻣﺪﻥ ﺍﺯ آن شرایط ﺧﯿﻠﯽ ﺳﺨﺖ ﺑﺎﺷﻪ؟ ﻧﻈﺮﺗﻮﻥ دﺭﺑﺎﺭﻩ ﯾﮏ ﺍﺳﺘﺮﺍﺗﮋﯼ ﺑﯿﺴﺖ ﻭ ﭘﻨﺞ ﺩﻗﯿﻘﻪ ﺍﯼ ﺑﺮﺍﯼﺍﯾﻦ ﮐﺎﺭ ﭼﯿﻪ ؟ ﺩﻭﺳﺖ ﺩﺍﺭﯾﺪ ﺷﺶ ﺭﺍهکار ﮐﻪ به ﺷﻤﺎ ﻭ ﺍﻃﺮﺍﻓﯿﺎﻧﺘﻮن ﮐﻤﮏ می کنه تغییرات را مدیریت کنید را یاد بگیرید.

در کتاب صوتی مدیریت تغییرات زندگی دﮐﺘﺮ ﻟﺮﯼ ﺁﯾﻮﺭﺳﺎﻥ ﺷﻤﺎ ﺭﺍ ﺑﻪ ﯾﺎﺩﮔﯿﺮﯼ ﻋﻠﻢ مدیریت ﺗﻐﯿﯿﺮ ﺩﻋﻮﺕ ﻣﯽ ﮐﻨﺪ.با شنیدن این کتاب شما هفت مرحله ای که تمام تغییرات عموما دارند را می فهمید و یاد می گیرید چطور با هر مرحله کنار بیایید همچنین یاد می گیرید چطور به سختی ها سریع تر و اسان تر غلبه کنید و یک استراتژی قوی برای این کار یاد می گیرید که در طول تغییر سرخورده نشوید بلکه باعث پیشرفت شما نیز می شود.

 

دیدگاه‌ها 2