۸ عادت کسانی که بسیار پربازده هستند

آیا تا به حال از خودتان پرسیده اید که چطور برخی نوابغ محیط کار یا کارآفریننان موفق در یک ساعت قادر به انجام آن مقدار کاری هستند که دیگران در یک روز انجام می دهند؟خوشبختانه، بسیاری از عادات این افراد پربازده با تمرین کافی قابل یادگیری است.

 

فرد پر مشغله

در اینجا ۸ عادت افراد بسیار پربازده ارائه شده است:

۱٫آن ها در جلسات خود دقیقاً مطابق با برنامه ریزی پیش می روند

چند بار تا به حال در جلسه ای بوده اید و با خودتان فکر کرده اید که چقدر بی فایده است؟ اینکه چرا محتوای آن با ایمیل ارسال نشده؟ چرا همه از برنامه جلسه سرپیچی کرده و در رابطه با مسائلی کاملاً نامرتبط صحبت می کنند؟ افرادی که از کاری که باید در جلسه انجام شود عدول نمی کنند کار بیشتری انجام می دهند.

بنابراین چه شما رئیس باشید و چه یکی از اعضای تیم، مطمئن شوید که جلسه از مسیر خود منحرف نمی شود. از دستور جلسه عدول نکنید، مطالبتان را روشن تر بیان کنید، و اگر کسی شروع به صحبت در رابطه با مسئله ای نامرتبط کرد سریعاً آن را در نطفه خفه کنید.

“زمانی که نتوانید آمادگی لازم را کسب کنید، در واقع در حال آماده شدن برای شکست هستید.” – بنجامین فرانکلین

  1. آن ها برای روزشان همچون جلساتشان برنامه ریزی می کنند

بنابراین، شما وارد جلسه ای می شوید در حالی که از آمادگی کامل برخوردارید. شما دستور جلسه دارید، دقیقاً می دانید چه سؤالاتی ذهن تان را به خودش مشغول کرده، و کاملاً آگاهید که باید چه بگویید تا کارتان انجام شود. پس چرا برای وقایع دیگر زندگی تان همین طور آماده نمی شوید؟

افرادی که روزشان را برنامه ریزی می کنند، پربازده تر هستند. اگر شما فقط پنج دقیقه زمان صرف نوشتن فهرستی از سه کار مهمی که در روز می خواهید انجام دهید بکنید، به احتمال زیاد کارتان به سرانجام خواهد رسید. و فراموش نکنید که هر دقیقه ای که صرف برنامه ریزی شود در عمل ۱۰ برابر از هدر رفت زمانتان جلوگیری شده است.

  1. آن ها از مشکل فاصله می گیرند

افرادی که خودشان را از کاری که در حال انجام است جدا نمی کنند یا خودشان را از آن موقعیت دور نمی کنند، بیش از حد به مسئله نزدیک می شوند. بنابراین، راه حل را سخت تر پیدا می کنند. پس به خودتان استراحتی بدهید، اما نه آنکه از آن به عنوان بهانه ای برای وقت تلف کردن استفاده کنید. ما همه تفاوت این دو را می دانیم.

  1. آن ها فقط حرف نمی زنند، بلکه عمل می کنند

یکی از دوستانم در دانشگاه می گفت “فقط حرفش را نزن، عمل کن.” منظور او زمانی بود که من حرف های مبهمی می زدم همچون “می خواهم این را امتحان کنم” یا “می خواهم آنجا بروم” و او می گفت “نمی خواهد حرف از امتحان کردنش بزنی، واقعاً امتحان کن یا “نگو دوست داری جایی را ببینی، برو و ببین”. اگر ایمیلی دریافت کنید چه می کنید؟ به آن پاسخ می دهید. اجازه ندهید فقط در صندوق دریافتی تان باقی بماند. این کار زمان بیشتری را هدر می دهد. یا کاری را عملی کنید یا آن را به کس دیگری بسپارید.

  1. یاد بگیرید بگویید نه

بزرگترین مشکل بر سر راه دست یابی به اهداف این است که افراد بیش از حد توانشان می خواهند کار انجام دهند. چه این مسئله زمانی باشد که بر سر کار هستید یا در خانه، فداکاری به این معنا مخرب ترین عامل علیه پربازده بودن است. بهترین مهارتی که می توانید بیاموزید این است که بدانید چه زمانی نه بگویید.

گاهی نه گفتن به دیگران به این معنا نیست که شما انسان بد یا تنبلی هستید، فقط به این معناست که آنچه دیگری از شما تقاضای انجامش را دارد سبب نمی شود شما آدم بهتری بشوید. بهترین وجه شخصیت شما باید زمان داشته باشد بر پروژه هایی تمرکز کند که قبلاً به آن ها بله گفته است.

بهترین نسخه از شخصیت شما برای آن حمامی که همیشه منتظرش بوده و یا برای بردن بچه ها به تمرین فوتبال وقت صرف می کند. با اینکه گاهی ممکن است یک انسان بله گو بودن فکر خوبی باشد، اما افراد پربازده می دانند که مشغولیت بیش از حد شما را به هیچ جا نمی رساند.

  1. بیشتر بخوابید

اگر شما از خودتان مراقبت نکنید چگونه می خواهید این کار را برای دیگران انجام دهید؟ با اینکه ما فکر می کنیم با کمتر خوابیدن کارهای بیشتری انجام می دهیم، (زیرا این کار ساعات بیشتری در اختیار ما می گذارد)، اما پژوهش ها گویای آن هستند که زمانی که شما کمبود خواب دارید، ایده هایتان چندان خوب نیستند، مغزتان کمتر هوشیار است، و در کل بازدهی کمتری دارید. افراد پربازده مراقب خودشان هستند و مطمئن می شوند محیط خواب ایده آلی برای خود فراهم کرده اند.

  1. اهداف بلند مدتتان را تبدیل به اهداف کوتاه مدت کنید

زمانی که برای خود اهداف بلند مدت مبهم تعیین می کنید، رسیدن به آن ها برایتان سخت تر می شود. زیرا گفتن اینکه می خواهید مدیرعامل شرکتتان شوید یا اینکه می خواهید قرارداد ضبط یک آهنگ را ببندید جزئیات چندانی ندارد. به عنوان یک شخص این به شما مهلت تسلیم شدن می دهد.

برخورداری از اهداف کوتاه مدت که واقعاً قابل به دست آوردن باشند شما را به سوی هدف بلند مدتتان پیش می برد زیرا اهداف کوتاه مدت ساده تر بوده و احساس رضایتی که حاصل رسیدن به آن هاست نه تنها سبب می شود به نتایج بیشتری دست یابید بلکه در انتهای مسیرتان به هدف بلند مدتتان نیز جامهء عمل بپوشانید.

“تمام مردان و زنان موفق رویا پردازان بزرگی هستند. آن ها تصور می کنند آینده شان چگونه می تواند باشد، از هر لحاظ ایده آل، و سپس هر روز برای رسیدن به آن خیال دور، آن هدف یا مقصد کار می کنند.” – برایان تریسی

  1. آن ها برای شام خود را به خانه می رسانند

ما بیشتر از کارمان و فراتر از اهدافمان هستیم. ما پدر، پسر، خواهر، ورزشکار، و همسر هستیم. افرادی که این را فراموش می کنند، هرگز موفق نمی شوند. بنابراین این ممکن است هر معنایی برای شما داشته باشد، از وقت گذرانی با گربه تان گرفته تا تلفن کردن به مادرتان، که همه چیزهایی هستند که روح ما را برای ادامه راه تشویق می کنند.

و باور کنید زمانی که هیچ چیز ندارید که شما را به جلو براند برایتان ساده تر این است که وقت تلف کنید و برای بهتر کردن خود وقت صرف نکنید.

 

دیدگاه‌ها 3

    sina_mahmoudian

    “زمانی که نتوانید آمادگی لازم را کسب کنید، در واقع در حال آماده شدن برای شکست هستید.” – بنجامین فرانکلین