۸ دلیل برای اینکه لازم است هوشمندانه تر کار کنید نه سخت تر

متاسفانه این موضوع در بسیاری از کشورها تا حد زیادی به یک هنجار اجتماعی تبدیل شده. مردم انتظار دارند که در زمان کمتر و با منابع کمتر کار بیشتری انجام بشه و در آخر هم محصولی تولید بشه که از نظر کیفیت در صدر محصولات مشابه خودش قرار بگیره. احمقانه‌ست! ممکنه شما هم همینطور فکر کنید و کاملاً هم حق دارید.work-hard-concept_23-2147505690 (1)

اما کلید بهره وری بیشتر کار هوشمندانه تر و دقیق تره، نه سخت تر. کار هوشمندانه تر باعث افزایش تولید و بهره وری، خلاقیت و حفظ انرژی برای موقعیت های با ارزش تر، مثل محیط خانواده،  میشه . شما باید برای زندگی کردن کار کنید، نه اینکه برای کار کردن زندگی کنید.

در اینجا ۸ دلیل برای اینکه باید به کار هوشمندانه تر پرداخته بشه نه سخت تر بیان میشه

  1. کار سخت باعث تخلیه انرژی می‌شود

کار سخت باعث فرسایش فیزیکی و ذهنی میشه. اینکار باعث میشه که تمام انرژیی که شما برای موارد واقعاً پر اهمیت در زندگیتون بهش نیاز دارید، مثل روابط خانوادگی و یا رفاقت، از بین بره . به جای اینکه با کار سخت باعث خستگی و فرسودگی خودتون بشید باید به دنبال راهی باشید که برای همون بازدهی کاری انرژی کمتری صرف بشه . اینکار باعث میشه که شادتر باشید و استرس کمتری رو تحمل کنید و بطور کلی به این معنیه که سازنده تر عمل کردید.

  1. کارکردن هوشمندانه باعث ذخیره انرژی می‌شود

کار هوشمندانه به معنای صرفه جویی در انرژیه و به این معنا نیست که شما سخت کار نمیکنید، چرا که بعضی از امور بهرحال نیاز به مقدار مشخصی انرژی فیزیکی و استقامت بالا دارند. مثل کارهای باربری و حمل و نقل یا کارهایی که نیاز به نیروی شب کار دارن. با این حال، در صورت امکان، سعی کنید کار خودتون رو در کوتاه ترین زمان انجام بدید چونکه اینکار باعث بالا رفتن تحمل شما برای انجام کار میشه. سعی کنید هر ۱۵-۲۰ دقیقه، به خودتون ۵ دقیقه استراحت بدید تا ببینید کجای کار هستید و مرحله بعدی کار چیه. این کار باعث حفظ انرژی شما میشه و در نهایت هم بازده بهتری خواهد داشت.

  1. کار هوشمندانه باعث افزایش بهره وری میشود

میدونم که قبلاً هم به این نکته اشاره کرده بودم، ولی باور کنید که تکرار اون بعلت اهمیت بالای موضوعه. کار هوشمندانه با ساده کردن پروسه ی انجام کار باعث ذخیره‌ی نیروی کار و هزینه ها میشه. بجای اینکه همیشه از یک فرمول ” الف، ب ، پ … ” پیروی کنید به دنبال روشی جدید برای ترکیب کارها باشید. نکته: گاهی وقتا عملکرد چند بعدی ایده ی خوبی نیست! بخصوص وقتی زمان شما محدوده. با این حال در هر مکان و زمانی که ممکن بود بفکر ترکیب وظایف مشابهی که عدم تکرار اونها باعث صرفه جویی در وقت و انرژی میشه باشید. اینکار باعث میشه که حاصل کار شما بدون اینکه خودتون رو خسته کرده باشید، پربار تر بشه.

  1. کار سخت باعث تضعیف انگیزه، اعتماد بنفس و تمایل به ادامه انجام کار میشه

تا حالا چند بار براتون پیش اومده که یک روز سخت کاری با مصرف بیش از حد انرژی رو پشت سر گذاشته باشید و شب با پایین ترین سطح روحیه، خسته و بشدت حساس به خونه برگشته باشید؟ طوری که انگار هیچ به هیچ چیز و هیچ کس دیگه ای نمیتونید اهمیت بدید. حتماً شما هم این حال رو تجربه کردید و میدونید که اصلاً حس خوبی نیست. این احساس باعث میشه که کم کم حس بی کفایتی به سراغتون بیاد و یا فک کنید که زندگیتون ماشینی شده. اما پیدا کردن راهی برای هوشمندانه کار کردن باعث مقابله با این حالت میشه و حس مثبتی رو نسبت به کار، همکاران و حتی خودتون در شما ایجا میکنه.

  1. هوشمندانه کار کردن ارزش شما رو بالا میبره

انسان همیشه و در همه زمینه ها به دنبال راهیه که با تلاش کمتر به نتیجه بیشتر برسه. صرفه جویی در تلاش باعث صرفه جویی در هزینه ها هم میشه. فرقی نمیکنه که شما یک کارآفرین خصوصی باشید و یا در یه شرکت چند ملیتی مشغول بکار باشید. پیدا کردن راهی برای صرفه جویی در نیروی کار بوسیله ی کار هوشمندانه باعث میشه شما به منبع با ارزشی برای کرفرماتون تبدیل بشید. و این به نوبه خود باعث میشه که حس اعتماد بنفس، انگیزه و تمایل بیشتر برای انجام کار در زمان لزوم، در خود شما ایجاد بشه.

  1. کار هوشمندانه نیاز به خلاقیت دارد

خیلی از مشاغل وجود دارند که ارزشی برای خلاقیت قائل نیستن. برای اونها صرفاً نتیجه مهمه و برای رسیدن به نتیجه دلخواه ممکنه از هر راه طوطی واری استفاده کنند. به همین دلیل این قبیل مشاغل بخصوص برای اونهایی که در محیط های خلاق رشد کردند میتونه بسیار عذاب آور باشه. اما اگر شما سعی کنید در کار خودتون برای رسیدن به نتیجه ی مورد نظر خلاقیت به خرج بدید باعث میشه که خودتون از کار لذت ببرید و نسبت به ادامه اون علاقه نشون بدید. راه های درست و غلط زیادی برای انجام کار وجود داره و موارد بسیار کمی وجود دارن که تنها یک راه درست مطلق برای نتیجه گیری درشون وجود داشته باشه. پس در مورد اینکه چطور با استفاده از خلاقیت به افزایش کارایی خودتون برسید خوب فکر کنید.

  1. کار سخت باعث تولید محصولات با کیفیت پایین تر میشه

وقتی شما کار سخت رو انجام میدید این کار با تولید یک محصول تموم میشه. یعنی امتداد یک دوره زمانی، پایان، محصول. و هیچ دستاورد دیگه ای در این کار نیست.  اما از کجا باید بدونید که این محصول بهترین چیزیه که شما توان تولید اون رو داشتید؟ پاسخ اینه، شما نخواهید فهمید! کار هوشمندانه به شما این امکان رو میده که بتونید تمرکز بیشتری بر بازده و ظرایف محصولی که تولید میکنید داشته باشید. با اینکار شما زمانی بیشتری برای توجه به نکات ریز و ظرایف کار پیدا خواهید کرد که در نهایت باعث تولید یک کحصول برتر میشه. این به نوبه خودش باعث میشه که ارزش شما به چشم کارفراماتون بیشتر بشه و خودتون هم لذت بیشتری از کار ببرید چرا که میدونید محصولی تولید کردید که تولید اون بطور مطلق به توانایی های خود شما وابسته بوده.

  1. کار هوشمندانه باعث افزایش عزت نفس میشه

این موضوع باید تا حالا براتون روشن شده باشه، اما من باز هم اونو تکرار میکنم. اگر به جای اینکه کار سخت انجام بدید کار هوشمندانه رو انتخاب کنید باعث میشه که بازدهی کار بالا بره و در نهایت با تلاش کمتر محصول بهتری رو تولید کنید. و اگر در طول انجام کار از تمام قوای ذهنی خودتون استفاده کنید موقع نتیجه گیری حس بهتری نسبت به کاری که انجام دادید خواهید داشت. تنها یک دلیل ساده برای تمام این موارد کافیه، اینکه شما باعث اون بودید. این به نوبه خودش باعث میشه که بغیر از اینکه در زمان و انرژی خودتون صرفه جویی کردید از خودتون فرد مفید تر، سازنده تر و مثبت تری ساختید. کسی که باعث میشه دوستان، خانواده و همکاران اطرافش جمع بشن و دوست داشته باشن که از تجربیاتش استفاده کنن. این امر باعث تشویق هر چه بیشتر شما میشه و  بجای تکرار یک چرخه ی معیوب از شما یک فرد مثبت میسازه!

 

کتاب صوتی هوشمندانه کار کنید ، سخت کار نکنید،اصول و روش های کار اثربخش و هدفمند را برای کسب موفقیت به شما آموزش می دهند . بخش های ۱ تا ۴ این کتاب ، ما را به عادات و مهارت هایی مجهز می کند تا بتوانیم با اطمینان و اعتماد به نفس به مطالبات خود بپردازیم

در بخش ۵درباره ی تغییرات عمده ای سخن می گوید که رخ نموده و مشاغل و زندگی ما را شکل داده است و در اینده در محیط کار حاکم خواهند بود

دیدگاه‌ها 7

    sarvari.pgs@gmail.com

    هوشمندانه کتاب بخونید نه زیاد!!!!
    خیلی از دوستان کتاب می خرند که بخونند؛ در حالی که کتاب ها برای خواندن نوشته نشده اند، بلکه تجربه افرادیست که آن را کسب کرده اند.
    سعی کنیم از این تجارب بی نظیر به نحو عالی در زندگی روزمره استفاده کنیم...

    Jon jon

    هوشمندانه تر كار كنيد نه سخت تر. همينطور راه راحت تر را انتخاب كنيد نه راه سخت تر .
    تبريك !

    Niloufarkh

    من که هنوز اول راه هستم باید این موارد رو ملکه ذهنم کنم.
    تقریبا اکثر کتاب های رادیو مثبت حول همین محور ها می چرخد.
    تشکر