۵ قانونی که باید در اداره نوپای خود بگنجانید

چه کسی به قانون احتیاج دارد؟ این دغدغه ای کلیشه ای است میان تازه کاران – ما با حال تر و خلاق تر از آن هستیم که به قوانین نیازی داشته باشیم. قوانین جلوی ما را می گیرند.

ما برای هر کسب و کار نوپایی دوست داریم  این را باور کنیم، اما در حقیقت، طرز تفکر “بی قانونی” بیشتر موجب آسیب می شود تا کمک. به همین خاطر است که برخی قوانین زیربنایی وجود دارد که در هر اداره یا دفتری باید رعایت شود.

 

۵ قانونی که باید در اداره نوپای خود بگنجانید

آن ها محدودیت هایی برای سد کردن راه فکر و خلاقیت نیستند، بلکه رویه هایی هستند که به شرکت تان کمک می کند کسب و کارش را به شیوه ای حرفه ای و مؤثر اداره کرده و در عین حال محدودیت ها را کنار بزند.

در اینجا ۵ قانون وجود دارد که کسب و کارهای نوظهور فوراً باید آن ها را به کار گیرند:

 

 

همیشه آماده باشید

از آنجا که کسب و کارهای نوپا همه حول محور ایده های جدید می گردند، کارمندان گاهی مواقع وسوسه می شوند که مسئله آمادگی را نادیده گرفته و فقط خودی نشان بدهند. آیا ابداعی ترین رویکرد در مقابل هر چیزی این نیست که بدون آمادگی قبلی به آن شکل دهیم و سپس امیدوار باشیم که بهترین اتفاق ها رخ دهد؟ پاسخ یک نه محکم است. این دست به عمل زدن بدون آمادگی منجر به ارائه ای می شود که بر هیچ اطلاعات معتبر و یا حتی جهت روشنی استوار نیست. اساساً این کار وقت همه را تلف می کند.

کارتان را با اصرار بر حضور کارمندان در جلسات شروع کنید و به بحث در رابطه با مسائل مهم بپردازید. می توانید از قبل مطالب را آماده کنید و در اختیار آن ها بگذارید. آماده بودن همیشه ضروری است.

“با عدم آمادگی، شما خودتان را برای شکست آماده می کنید.” – بنجامین فرانکلین

 

امنیت کارتان را حفظ کنید

زمانی که به تصور خود در رابطه با کار نوپایتان فکر می کردید، احتمالاً سطح همکاری گسترده ای را در ذهن داشتید. این هر معنایی که داشت شما به تصور مکانی می پرداختید که در آن افراد با یکدیگر کار می کنند. این یک مدل اداری خیلی خوب است اما برای همه جواب نمی دهد. برخی چیزها باید مرز خصوصی بودنشان حفظ شود.

 

از برنامه عدول نکنید

شما ممکن است فکر کنید تعیین یک ساعت معمول اداری برای شرکتتان کاربرد ندارد. مخصوصاً اگر کارمندانتان عادت سحرخیزی ندارند. شما ممکن است ساعات اولیه روز را انتخاب نکنید یا اینکه اجازه تصمیم گیری را به عهده خود آن ها بگذارید.

تا آنجایی که کارمندان پربازده باقی بمانند و زمان لازم را صرف کار کنند و در همکاری خود با دیگران از برنامه عدول نکنند مهم نیست که چه موقع می آیند و چه موقع می روند.

 

از خانه کار کنید

ما هر روز بیشتر شاهد کار در منزل هستیم. متأسفانه کارمندان اغلب از این رویه به نفع خودشان بهره می برند. کار در منزل را تنها به عنوان یک گزینه محدود در نظر بگیرید که بیشتر حالت تشویقی را دارد که کسی ممکن است گاهی دریافت کند.

کار از منزل یک گزینه معتبر است اما گاه باید سطح انتظار شما از کارمندان را بالا ببرد – اگر آن ها در خانه بازدهی کمتری نسبت به محل کار دارند، پس باید به محل کار بازگردند.

“به تصمیماتتان پایبند بمانید، اما نسبت به رویکردتان منعطف باشید.” – تام رابینز

 

تشکر از دیگران را فراموش نکنید

آیا هیچ یک از کارمندان شما پس از مصاحبه شان برایتان ایمیل یا کارت تشکری نفرستادند؟ این در مصاحبه های شغلی کار پسندیده ای است اما نباید به همین جا ختم شود. به کارمندانتان بیاموزید که از شرکا، میهمانان و حامیان خارجی تشکر کنند. حتی گاه یادداشت های دست نویس تشکر بسیار تأثیرگذارند. این کار به ایجاد رابطه کمک شایانی می کند.

دیدگاه‌ها 4

سبد خرید